Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Det er ikke slik produktet fungerer - de store postene som @Brutal sier er det MM som står for.
Disse flyttes etter utvikling i underliggende instrument, uavhengig av hva jeg og du gjør. Så i teorien skal du få solgt på det indeks ligger på - invertert selvfølgelig (+ giring). Praksis er noe annet… :slight_smile:

image

6 Likes

Kjøpt litt mere bear i dag. Flere aksjer i hovedindeksen som er rimelig strukket, og meget høg rsi. OSE har ikke korrigert nevneverdig enda i forhold til USA og DAX, så det nærmer seg vel en korreksjon. Tiden får vise vei.

God helg :smiley:

3 Likes

Indeks opp +9% siste 4 uker, og ser vi på monthly tror jeg dette er den lengste sammenhengende oppturen vi har hatt så langt chartet mitt går tilbake… ganske sykt :partying_face: :exploding_head:

6 Likes

Inflasjon betyr inflasjon også i aksjekurser. Husk det.

2 Likes

Nå tror jeg det mer er energisektoren som driver børsen vår fremfor inflasjon?

US indeksene har korrigert en del fra toppen som @Hoven skrev lenger oppe, mens vi har divergert. Det blir likevel interessant å se om vi følger dem videre opp siden det kan se ut som de er modne for en bounce, mens vi er modne for en korreksjon… :man_shrugging:

2 Likes

Ikke i stagflation scenarioet, men med rekordtallene som har blitt presentert hittil for Q3, så ser det ikke ut som stagflation, men kun inflation. :stuck_out_tongue:

Økende inflasjon er heller ikke bra i perioden det går fra lav til høy inflasjon dersom sentralbankene gjør jobben sin og bruker verktøyene de har for å motarbeide dette. Når rentene er kommet opp og pengepolitikken strammet inn kan man gå inn i aksjer igjen selv med høy inflasjon siden P/e tallene er justert for avkastningskrav.

1 Like

Hva gjør du hvis den bryter opp av kanalen?

Gjør ingenting her

Trodde det var “sell the rips” som gjaldt , altså øke shorts?

Har funnet en grei balanse i porteføljen der vi er nå. Har et par millioner i cash, men det skal være cash slik markedet ser ut.

FED har jo snakket om at perspektivet de har er at inflasjonen siden 2000 har ligget i snitt noe under 2%, så nå kan det godt være en periode med høyere inflasjon, så snittet blir riktig :stuck_out_tongue:

Ok, så selv om det tekniske sier at foreløpig nedtrend brytes, så dekker du ikke inn noe? Øker du hvis det viker ned ila dagen, evt i morgen?

Det sier ikke så mye om vektingen. Et par millioner kan være 10% eller 90% av porteføljen.

Wierd flex btw.

1 Like

Har jeg bestilt finansiell rådgiving?

Samtidig begynner flere å snakke om at dette ikke er like midlertidig som man har trodd (også blant feds rekker):

1 Like

Da var vi over 1200.

Men en gang krakker det sikkert.

2 Likes

image

3 Likes

Ri energibølgen🤠

Dagens produsentpriser fra USA viste en lavere økning enn ventet. Derfor skriver briefing.com dette i sin kommentar i ettermiddag:

  • The key takeaway from the report is in the Treasury market’s initial response, which is muted and indicative once again that market participants are sniffing peak inflation. The 10-yr note yield is down two basis points to 1.53% (which is where it was just prior to the release).

Høgdeskrekken må vel snart begynne å merkes:

2 Likes