Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Har samme inntrykk, Oslo venter på de voksne 15:30.

Dagens fall hentes vel inn igjen idet vaksinen godkjennes for Europa.

1 Like

Det vises mye til VIX og for de som er slik som meg, som må google alt mulig rart man ikke vet helt hva er, så kom jeg over denne forklaringen fra Peter Warren som gjør det litt enklere for enkelte av oss :slight_smile:

2 Likes

Sølv er opp

1 Like

Ja, det reddet dagen for meg. Solgte meg ut på 27.20, men kjøpte tilbake halve posisjonen på vei ned. Sitter med den posisjonen fortsatt, men tapte (urealisert) noe av gevinsten. Ble litt sliten av at alle posisjonene ble kjørt samtidig.

Har prøvd meg på bear før uten særlig hell så om jeg skal gjøre noe for å demme opp tapet vil jeg heller sikte meg ut ett papir og gå short i det.

Nærmer seg nå?

image

3 Likes

9000 milliarder kroner - er jo nesten like mye som Oljefondet. :slight_smile:

1 Like

Nå kommer snart en e-avis med tittelen aksjetips for taxisjåfører

1 Like

Står det faktisk noe nyttig i de artiklene der?

Vi burde tipse @pdx, han har jo infrastrukturen på plass.

… Altså, det er nok endel taxisjåfører her da. Er ikke alltid like velbegrunnede innlegg her. :see_no_evil::cowboy_hat_face:

2 Likes

Da er vel tiden inne for å bli medlem i denne gruppen igjen. Tror det blir en stygg avslutning på året vi får. Tross gigantisk stimulipakke.

KORREKSJONSRISIKO: I et notat anslår Peter Hermanrud at det er stor risiko for en 10 prosentig børskorreksjon og anbefaler undervekt. Han mener at dersom B.1.1.7 – den nye covid-varianten – virkelig er 60 prosent mer smittsom så kan man se for seg at Europa vil måtte ha novemberlignende lockdown ut april måned og at USA heller ikke vil bli spart.

image

Det har vel vært lite bjørnemat, så dette bildet passer vel bedre:

image

9 Likes

Stille før stormen?

Det spørs hvor lenge greinen holder🙂

2 Likes

Husker i månedene før Corona så virket det veldig høyt og nesten urealistisk å få Nadaq i 10 000. Nå etter Corona og økonomisk krise hvor flere og flere amrrikanere passerer fattigdomsgrensen, så er den nesten i 13 000 :crazy_face:

1 Like

Børsnoterte selskap reflekterer ikke den underliggende økonomien lenger, noe som gir mening fordi den faktisk ikke er avhengig av den.

Nei. Man trenger kun en seddelpresse…

Men en plass går nok grensen. Når/derso. konkursras kommer på løpende band. Folk slutter å bruke penger så blir jeg overasket dersom aksjekursene bare fortsetter rett opp i lang tid…