Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Solgte Bear-aksjer i dag.

Angrer som en Bjørn :-!

Nesten alle indekser gikk i rødt senere på dagen.

2 Likes

Carpe diem! Venter bare på at Tesla skal droppe. Da går det unna.

1 Like

Ser ikke ut som noe panikksalg enda.

Tror en nesten må vente på en black swan event før jeg blir overbevist om noe bear market.

1 Like

Den sorte svanen kan fort være Trump som i verste fall sørger for unntakstilstand de neste dagene.

Nå er vel alle blåstater i lockdown uansett.

Og når det ikke ble sendt inn militærpersonell når store amerikanske byer var i brann i sommer - så skjer det ikke nå.

Jeg vet at det er en slags oppfatning av at Trump er en eller annen form for autoritær president - men hele hans presidentperiode viser noe annet. Ingen nye kriger, forsiktig i utenrikspolitikken hva gjelder å bruke makt (som forsåvidt er bra og noe alle bør glede seg over), hadde mulighet å ta masse makt fra statene under korona (Federalizing), men avstod.

Folk bør heller ikke være bekymret for at republikanerne ska holde teater den sjette under valgmannsmøtet. Dette gjorde demokratene for 4 år siden selv og i 2004. Dette er bare show.

Skulle jeg tippe noen grunn for sell offen så er det vel at demokratene blir å ta de to setene i senatet i morgen - og markedene virker å respondere dårlig når alle tre husene er i ett parti sine hender.

2 Likes
1 Like

En republikansk seier bør være markedspositivt innledningsvis, med børsrally og dollarfall når finansmarkedene trekker et kollektivt skattelettelsenes sukk. En demokratisk seier bør ha motsatt effekt, men ethvert nedsalg bør ikke vare mer enn i noen få dager, ettersom en ubegrenset mengde «nullrentepenger» fra Federal Reserve trumfer alt», resonnerer Halley.

Interessant. Jeg har nemlig motsatt analyse, men vi konkluderer likt. Nullrentepenger fra FED trumfer alt annet.

Men jeg ser på en demokratisk seier som positiv for børsene. Årsakene er at man vil prise inn massiv stimulus snart, og dermed ett større og raskere dollarfall fordi man skal frontrunne inflasjonen. Mens en republikansk seier vil sette stopper for stimulus, og dermed også kanskje stoppe dollarfallet. Og det er dollarfallet som driver børsene opp så vidt jeg kan forstå.

Han er betalt analytiker, jeg er idiotamatør. Så jeg tror jeg bør gå en runde til med hvordan jeg har tenkt at dette valget skal påvirke børsene.

ps: jeg ser poenget rundt skattereform, men jeg tror ikke det har betydning før etter pandemien - si i andre halvår eller neste år.

2 Likes

Du har masse bra i analysen din. Ikke uenig i noe. Vil bare påpeke at demokratene i alle 3 husene vil bety økte skatter og reguleringer. Kan være det som er med på å dra det ned.

Sentralbanken blir uavhengig av dette valget å stå klar med kontanter om noen selskap skulle få problemer med å betale ned gjelden sin. De vil for en hver pris unngå at markedskreftene slår uansvarlige og mislykkede selskap konkurs.

Dow jones under 30k :blush:

VIX med kraftig oppgang:

VIX

INDEXCBOE: VIX

26,97 +4,22 (18,55 %)

  1. jan., 10:51 CST
2 Likes

Hehe, litt av en aksje den der :sweat_smile: Enda en rekord tross røde børser.

Ja, utrolig :sweat_smile: Fikk tatt en 8% profit på shorten uansett, fra dagens HOD på 5% ca til 2,4% - men langt fra hva jeg trodde Tesla skulle falle til på en rød mandag

Du trodde den skulle falle mye, men du fikk allikevel satt shorten på dagens høyeste og dekket deg inn på laveste og fikk en gevinst på 8% på å shorte samtidig som Tesla satt ny rekord. Jøsses…

6 Likes

Det vil det jo garantert, samtidig er nok Uncle Joe sånn ca den demokraten Wall Street har minst problemer med virker det som.

1 Like

Bear flag i S&P?

3 Likes

image

2 Likes

The time to be fearful isn’t here yet—but it may come sooner than many believe. Be equitized, vigilant, patient and stay soberly level-headed. The time for bearishness is not too darned far ahead.

Så han ser ingen grunn til å være bear akkurat nå, men mener at det bør komme noe “snart.”

Hadde vært hyggelig om han var mer spesifikk, men sånn er det :slight_smile:

2 Likes

Ser ikke bra ut i England:

Varsko til andre europeiske land – nedstengning kan vare til våren