Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Det er jo normalt med korrigeringer, spørsmålet er jo bare når. En ting jeg ser på som en sannsynlig trigger er når mesteparten av befolkningen er vaksinert og hjelpetiltakene blir borte. Den overgangen kan for bli litt ukomfortabel når folk som fortsatt er uten jobb ender opp på sosialstønad. Tilsvarende når renten evt blir satt opp, men det er vel typisk 12mnd+ til, så ikke noe jeg tenker så hardt på nå.

3 Likes

Jeg tror vi fort får en korreksjon mot slutten av Q4 rapportsesongen. Det er bare det at jeg tror vi kanskje skal videre opp først.

1 Like

Generelt virker det som det kun er journalistene som sjokkkeres. Markedet reagerer jo null på slikt.

5 Likes

Hvorfor orker folk å linke til han der bestandig, skreket i ett sett i over ett år nå…

Like positiv som spåmannen fra Eika, like god til spådommer

Hadde enkelte fått betalt for å være gode på det de preker om, så hadde de bodd i tønner for lenge siden.

‘With growing COIVD-19 cases and falling employment, the incoming Biden administration will be facing a mounting — not waning — crisis.’

Viktig å se på alle markedene når man snakker om feilprising, bobler og åpenbare grunner til at det må smelle snart.

Hvorfor ikke bare ta en titt til Euro Stox? Her er vi fortsatt godt i minus. Hvorfor?

Trolig fordi de har fått betydelig større utfordringer i regionen enn Norden, Asia og USA. De største selskapene her lider mer enn tech-gigantene, det er mer tradisjonelle sektorer som industri og finans.

Dette forteller at markedet (fortsatt) er smart; det investerer der pengestrømmen og forbrukerne er, de holder seg unna Covid-taperne. Det er regional rotasjon av åpenbare grunner.

4 Likes

Enig i det. De fleste ser jo at tech bør gå opp under en slik tilstand. Alle bruker mer tid på det - både i jobb og privat. Og trendene aksellererer.

Bild: Varsler mulig «mega-lockdown» i Tyskland

Den tyske avisen Bild skriver at landet nå kan stå overfor en såkalt «mega-lockdown».

Beskjeden kommer etter at Tyskland torsdag har rapport om det høyeste antall døde så langt under pandemien på én dag, med 1244 dødsfall.

Bild skriver videre at dette er noe forbundskansler Angela Merkel i dag skal ha diskutert.

En «mega-lockdown» kan blant annet bety å stanse all offentlig transport mellom byer i landet.

Tyskland innførte først nedstengning av landet den 2. november, som i utgangspunktet skulle vare ut januar.

1 Like

Starter i Rødt i dag.

1 Like

kuriositet, 20 januar 2020 begynte oljeprisen sitt fall.

1 Like

Vet noen om noen ETFer på Nordnet for short olje?

Prøvde å finne ProShares UltraShort Bloomberg Crude Oil men Nordnet ser ikke ut til å ha den… :zipper_mouth_face:

Kan vel egentlig shorte oljeaksjer eller hovedindeksen i Norge. På IG kan man shorte olje…

… i en uke som har sendt over 28 millioner mennesker ut i lockdown og også påført landet det første coronadødsfallet på åtte måneder.

Ett dødsfall? Give me a break. Det er det vel ingen som tror på.

1 Like

Er alt short OBX så sånn sett så er jeg vel også short olje, tenkte bare en direkte short da oljen ser ganske toppish ut og bryter den ned herfra så kan den fort korrigere 15-20% … :zipper_mouth_face:

Ja, mulig. Har ikke satt meg så mye inn i olja. Var vel lettere å spå oppgang på bunn, samt nedgang når Covid kom. Nå vet jeg ikke helt, litt for komplekst bilde…

1 Like

Kina nekter vel å slippe inn WHO-observatører også nå.

Vi kan jo bare “gjette” hva det betyr.

1 Like

De har jo nektet i 9 måneder…

1 Like