Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Q2 :grin::grin::grin:
Lenge til det :joy::joy::joy::joy:
:money_mouth_face::exploding_head:🕵‍♂:see_no_evil:

Ja, er ikke så vanskelig å få lånt penger. I nettbanken når jeg endrer på forfallet på regninger er det reklame for kontokreditt - er jo så kjekt å ha. Jeg er vel av den gamle skolen…

2 Likes

Ja, jeg tenker vi fort kan få en melt-up, dvs. en siste leg opp, og jeg er rigget for det. Men rent teknisk forventer jeg en korreksjon mellom neste uke og midten av februar. Har det ikke forekommet noe innen da må jeg reevaluere strategien. Vi er såpass extended på så mange indikatorer (og har vært det over såpass lang tid), at spørsmålet ikke lenger er om, men når etter min mening.

… men jeg har tatt feil før, så ta det med en klype salt :partying_face::kissing_heart:

@Buffet - som nevnt over er det narrativet om at penger er gratis som driver dette, og så lenge det trykkes så skal vel ting i teorien opp. Det er bare en rekke faresignaler som jeg tror det er farlig å ignorere. Nettopp complacency (i.e. dette skal bare videre opp), er det verste stedet å være Bull på. Just saying :crossed_fingers:

3 Likes

9 Likes
2 Likes

Hørte gjennom denne i dag, interessant om pengetrykking og inflasjon.

Jeg hører ikke ukritisk på disse, men synes det er mange gode poeng å ta med seg.

3 Likes

Er jo av og til en deilig at den stenger også. Bitcoin folka er jo på 24/7/365. :slight_smile:

2 Likes

Kan være uken som sementerer bulltrenden, eller starter beartrenden :grimacing:

1 Like

Mer nedstengning - mindre å bruke penger på = mer inn på bull børsen. Blir ikke overrasket om markedet fortsetter oppgangen uavhengig om q4 pres blir dårlig over store deler av fjøla.

Men det er en bjørn i meg som snart setter noen poster i obx short. Timingen dog er vanskelig i disse tider.

2 Likes

Det er interessant hvis utviklingen mtp. nedstenging og Covid-mutasjoner «en masse» også tas med et skuldertrekk og videre opp.

Kommer smellen på andre siden av statlige intervensjoner når vi en gang i verden har fått roet ned Covid?

Akkurat nå virker det litt fjernt å reise rundt i Europa til sommeren, men hvem vet.

bilde

1 Like

Prøver å forstå økonomien i markedet, men kommer til kort stadig vekk. Burde egentlig sluttet å følge med og heller bare kjøpt indeksfond, men prisingen i markedet fremstår som høy for min del når ting ser lite rosenrødt ut og det likevel ikke er frykt å spore.

3 Likes

Makroøkonomi

Sjeføkonom om spredning av mutert virus: – Det er det som virkelig kan sette oss tilbake

Spredningen av det muterte viruset kan føre til at det ventede oppsvinget i norsk økonomi utsettes, mener sjeføkonom Øystein Børsum. – I verste fall må vi vente helt til alle er vaksinert. Det er på mange måter en tragedie, sier han.

2 min Publisert: 24.01.21 — 08.02 Oppdatert: 4 timer siden

1 Like

– Vi kommer til å ha noen uker med ekstra penger og noen uker med siste, desperate investeringer. Og så vil vi få et spektakulært smell, sier Grantham til Bloomberg, og fortsetter:

– Når vi nå har nådd dette nivået av super-entusiasme har boblen alltid, uten unntak, sprukket innen måneder, ikke år.

1 Like

Sketchy når alle roper krakk, får meg til å tvile på å sette en short :sweat_smile:

6 Likes

Samme som juni ifjor altså?

Grantham Says Sell U.S. Stocks to Avoid Unprecedented Bubble

2 Likes

Det kan gått komme en korreksjon nå. De siste par dager på Børs har vært preget av lavt momentum oppover. Og flere aksjer som jeg følger har fått brudd ned.

Samt at nesten Alle chart skriker etter en korreksjon.

Har solgt meg nesten helt ut av alle aksjer og satte en short Obx 5 på Nordnet for for første gang i mitt aksjeliv. :nerd_face:

5 Likes

Får vi noe som helst negativt fra FED til uken så kan det skape shortskvis i dollaren :crossed_fingers:

3 Likes
1 Like

Der var vi i rødt :sweat_smile:

2 Likes