Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

– Varseltegn

Samtidig som inntjeningen har falt har aksjekursene steget på Oslo Børs. Nylig passerte hovedindeksen 1.000 poeng for første gang.

– Det er todelt marked. Mange selskaper er greit priset og så er det mye som er vanskelig å forstår. Summen er at Oslo Børs er høy priset, sier Næss.

– Det betyr ikke den skal gjøre det dårlig fremover, men det er et varseltegn, sier han.

3 Likes

Measured move for formasjonen - konservativt: 5%, middels: 15%, optimistisk: 22%.

Grei r/r synes nå jeg. Trenger dog mer volum og ønsker å se close på mer enn -1%.

BEAR OBX

2 Likes

Vil si at 840-860 fremstår veldig realistisk innen 1-2 uke

1 Like

Det er minimum av det jeg regner med, konservativt men sannsynlig.
Første test av støtte her nå + 50 dagers glidende snitt. Må close under! :crossed_fingers:

Hvis fond begynner å beskytte seg mot en nedtur nå så kan det aksellerere :crossed_fingers:

(250% eksponert mot aksjer om man faktorerer inn giring)

3 Likes

Da var vi i gang :crazy_face:

Yeah, but are you gettin’ it? Armageddon it! “Def Leppard”

1 Like

Det så litt stygt ut før idag, men jeg er ikke helt overbevist ennå. Det ikke alt som er rødt:

VIXen er litt opp, men ikke mye

Ikke noe spess med 10års renta

2 Likes

Tesla og Apple som drar, går lutften ut på disse er det lite hjelp og finne andre plasser

Enig, OBXen fikk hentet seg fint inn (nesten 1%?) - så er ikke overbevist selv helt enda :crossed_fingers:

1 Like

Går Nasse i minus i dag, da snakker vi negativ key reversal.

1 Like

Har kjøpt litt mer VIX, hadde en del fra før. Relativt liten nedside i forhold til oppside. Venter bittelitt med Bear.

1 Like

Ble vist rødt i USA også.

Kjøpte en del VIX når jeg la merke til at den ikke hadde en underliggende nedadgående trend, men en oppadgående. Da var det liten risk å sitte på den. Går VIXen ned igjen kommer jeg til å hamstre. Kult å se på at Vixen balanserer ut tapene (ikke helt men noe).

1 Like

Hvordan kjøper du VIX?

Kjøpte det på IG.com, de har mye rart… Lurt å kjøpe når den er lav, når problemene kommer er det ofte for sent…

Lurer på VXX eller annet VIX-papir selv. Hvor lenge kan man sitte i denne uten at den rebalanseres?

Vet ikke, har hatt i 2-3 uker nå. Det har gått fint. Må bare se at den ikke går nedover for da taper man penger. Og så må man betale noe for å sitte på det hos IG.

Er jo litt fascinerende å se hvordan VIX har flatlinet egentlig

2 Likes

Skal man først være et dyr i markedet og følge kalenderen, så er det vel et faktum at bjørnene fortsatt ligger i hi. Det er for tidlig i sesongen ennå :wink:

2 Likes

Still early days kompis. Dette er bare en velkomstdrink. Forretten kommer snart… :blush:

1 Like