Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Rart du nevner din mor, min mor kom til meg og spurte hvordan man kjøper fond? :smile: Quote" Det er hvis plassen for tiden" sa hun. :laughing:

4 Likes

Haha :sweat_smile: Move over millenials, nå kommer the oldy’s på børsen. Krakket er avlyst :partying_face:

6 Likes

Jeg ba muttern selge fondet sitt i februar før fallet. Hun satt gjennom hele ned-og-oppturen og selger fortsatt ikke. Får høre det hver gang jeg er på besøk

2 Likes

Samme med svigerfaren min. Den generasjonen der er ikke så AD/HD som Gen Y.
De har vært med på for mange opp og nedturer i markedet til å la seg riste av pinnen.

But this time, it feels different :thinking:

2 Likes

“skal litt mer til for å få meg til å selg vet du” ,

er vel fond, høyrente og bolig det går i. Er jo bare en generasjon siden folk hadde boligrente på over 10% så gir mening at man har litt mer respekt for penger da

1 Like

Må aldri gi sånne råd. har du rett i at det skal opp så var det deres egen ide i utgangspunktet. Og gikk det ned så er det din feil for å ikke har insistert eller vært tydelig nok (for de solgte ikke)

5 Likes

Øker shorten her, ser om vi ikke får en pullback og brudd ned av trekanten på 15 min.
SL på topplinjen.

Oslo børs lagger jo litt ift S&P500 for året, så er vel ikke så overraskende at den ikke beveger seg dønn likt hver dag?

3 Likes

Kjører på

  • obx x5

  • sp 500 x5

  • bear olje.

1 Like

Vær forsiktig med OBX 5x - sjekk hvilken vei trekanten bryter.
Synes wicks til nedsiden vitner om at det fremdeles er folk som er villig til å ta i mot her… :thinking:

(Har selv flyttet på SLen)

Ja, tok ikke mer enn eg kan snitt om eg blir sittende feil vei.

1 Like

Ønsker å se brudd på dette flagget med volum. Har tatt inn igjen mer 2x.

1 Like

Som noen var litt inne på i GME/reditt tråden, vil jo mye nyheter om aksjer og finans nå mannen i gata.

Ved sluttenav 2019 var det ca 700 000 nordmenn som eide akjser.

Hvis man da tenker seg at 1 million(bare for å ta et tall) nordmenn de neste årene skal inn på børs grunnet bedre plattformer, samt at børs og finans ikke lenger er forbeholdt finansakrobater så skal vi jo ganske langt opp.(?)

I hvert fall i norge der middeklassen er så sterk, altså sitter ikke top 10% med 90% av kapitalen, så det er potensielt en god del penger som kan komme til å flyte inn i markdet(?)

Bare noen tanker som jeg hadde satt pris på noen innspill på :smile:

2 Likes

Ja enig. Denne krisen har jo gjort at ihvertfall alle i min omgangskrets har bedre økonomi enn noengang. Er man permitert så får man god tid til aksjer og krypto.

Nå har jo alle tilgang på den samme infoen omtrent. Tidligere manipulerte hedgefond gjerne opp kurser og lokket saueflokken inn og så shortet i stykker aksjen. Nå ser man at motsatt tilfelle kan skje. Så selv om jeg også ser mange bobler over alt omtrent så tror jeg enda det kan vare en stund.

4 Likes

Har du vurdert en mer “fleksibel” investeringsstil? Snu kappa etter vinden osv.

5 Likes

image

Var en veldig god video som ble lagt ut i går hvor Raoul forklarer hvorfor dagens marked er noe av det skumleste han har vært borti noen gang - forårsaket av en konvergens av flere salgssignaler.

Hvis noen ønsker å se videoen og ikke har tilgang til RV kan du sende meg en DM med mailen din.
Hvis det er interesse sender jeg ut episoden kl. 1500 eller når max antall er nådd på 10 stk.

4 Likes

Hadde en trade i Bull 2x sist uke men spreaden i det papiret var horribelt ifht. OBX bear.

Er ikke fullvektet bear nå, men ser om vi får en større leg til nedover.

Skulle kjøpe AG på dippen men missa bunn pga. møte. Usikker på om den skal lukke gappet fra i morges. Hva tror du?

Jeg gikk på SL rundt dagens bunn. Håper selv på gapfill for ny entry - men er ikke overbevist om at det kommer med det første.

1 Like

…du har glemt “Bjørnegris i solnedgang”.

SL nivået er veldig tydelig som du ser :kissing_heart:

Som jeg sa, markedet ga dere en sjanse til og komme dere ut…men toooogg du annn? :cowboy_hat_face:

1 Like