Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

vil nok være både bull og bear feller. Synes selv markedet er veldig vanskelig for øyeblikket. Holder SQQQ fra 13,79, men gudene vite hva som er smart å gjøre for øyeblikket. Lurt å ikke være for bastant antar jeg.

Helt elendig tracking i papiret i XACT i dag; børsen opp 0.2%, Xact ned over 1%. Erre`mulig?

Det er 2x, ikke 4x! :triumph:

For holde med 90% cash, samt noe langsiktig i Talkpool😉

1 Like

Det er vel bare å innse det, bear/bull produktene er kun noe Nordnet tjener på.

4 Likes

Og om de ikke gjør det tar de pengene til @kaei :roll_eyes::joy:

ref. episode 96 av tiderpenger. :roll_eyes:

3 Likes

Slutten ble vel ikke så dårlig korrelert da!

Du som er long i dette fondet. Jeg regner med du også deltar i emi osv og støtter opp om fondet? :wink:

2 Likes

:thinking:

3 Likes

Jeg har prøvd å se på disse emisjonsmeldingene for å se om de innebærer negativ effekt for meg mens jeg holder etfen, men sliter med å se det supertydelig. Blingser jeg?

Rawr, bjørne grynt :innocent:

1 Like

We’re at this point where stock markets are just ludicrous and with that ludicrosity is fragility. It’s going to break sooner or later, and on the back end of that, there’s going to be risk aversion.’

3 Likes

Foreløpig oppfører obx seg bare akkurat som vi snakket om, reagerte ned et par prosent fra kile, og så bare fortsetter den etter avkjøling

2 Likes

Det var en veldig forenklet analyse… :slight_smile:

Daily: fremdeles gyldig bearflag.

  • Motstand 20 dagers MA
  • Støtte 50 dagers MA

Ganske nydelig hvordan den bouncet så perfekt på 50 dagers.

Daily har rom til oppsiden, og vi får muligens en backtest av kilen vi brøt ned fra.
(Det vil i tilfelle negere bjørneflagget… :disappointed_relieved:)

Ofte er det enkle det beste. :wink:

Jeg nevnte det ikke over her, men det er rimelig robust positivt utslag på momentumindikatorene på chartet mitt som gir rom for optimisme oppover.

Herlig å se at vi ikke closer over 20 dagers. Blir nok en spennende uke.

Jeg er enig med deg @Savepig angående moment på daily, men har du sett på weekly? :upside_down_face:

1 Like
1 Like

Grantham mener kontrasten mellom ekstremt dyre aksjer og en realøkonomi i krise er uten sidestykke.

Ganske sprøtt!

Han har regnet ut at markedsverdien av Tesla tilsvarer en verdi per solgte bil per år på over 1,25 millioner dollar, inklusive hans egen Model 3. Tilsvarende tall for GM er 9000 dollar per bil. Regnestykket var basert på en markedsverdi på Tesla på rundt 600 milliarder dollar

6 Likes