Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Jeg gikk gjennom noen av kryptokontoene i helgen og fant BTC til en nåverdi på ca. $300 og Eth til en verdi av $1250. Dette er summer som tidligere har vært så små at det ikke har vært mulig å ta ut, så det var en gledelig overraskelse. Nå får jeg lov å ta de ut / sende dem (sier noe om hvor mye dette har steget). Sender til exchange as we speak for å dumpe. Tror det er lurt å være litt varsom i ukene som kommer ja :raised_hands:

3 Likes

jeg tror et krakk i kryptomarkedet blir kortvarig om det kommer, men det kan jo selvsagt bli brutalt. Det er jo kriser som dette det er designet for, når sentralbankene gir seddelpressa sterioder og man tidligere ikke har hatt noe alternativ til aksjer.

Fiat er jo designet for å falle i verdi. Målet med valutaen er at den skal svekke seg hvert eneste år.
Krypto er motsatt. Målet er en valuta som stiger i verdi (Ikke det eneste målet selvsagt, men tenker det er feil tråd å gå dypt inn i krypto på.)

1 Like

Og det er jo et veldig merkelig mål, når all historikk og økonomisk teori tilsier at en slik valuta ikke fungerer…

Fungerer som bare det. Formuen min har aldri i nærheten økt så fort.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere tror at alle som har krypto ønsker at det skal ta over for fiat, hvor man får lønnen sin utbetalt i krypto, handler melk og brød i krypto osv.

Den dagen det har kommet så langt eller om den dagen kommer, så er det vel ikke mye mer å tjene på det lenger?
Dersom man får lønnen sin utbetalt i Btc så må man vel finne noe annet å investere pengene på som kan gi meravkastning…

1 Like

Argumentasjonen din her er totalt fullstendig utrolig overveldende ufattelig…!?

1 Like

Helt greit at du har hatt god økning, men tenk nå litt over rasjonalet bak den økningen å spør deg selv om du hadde gjort det samme engang til om du hadde stått på startstreken…

Mye yolofomo i markedene, pass på å lås inn formuen din i det minste.

4 Likes

Men det sier du jo uansett hva man kommer med.

Dersom du sier at det ikke er brukenes til noe. Og man kan vise til en drøssevis av kryptovalutaer man kan betale med eller Binance-visakort hvor man faktisk får igjen penger for å bruke det. Så blir det argumentet blankt avvist.

Husker ikke om det var deg i sommer jeg diskuterte med når jeg sa at det er designet for kriser hvor man utvanner fiat. Det ble i hvert fall blankt avvist da.

Samme når det hele tiden blir sagt at man kan ikke han en valuta som stiger i verdi, det er jeg enig i. Det er kun et alternativ til fiat.
Dersom målet til kryptovalutaene var å blir 100% stabile slik at det kan ta over. Hvorfor i helvette skal man investere da? Da hadde jeg plutselig vært enig i at det ikke er noe poeng i det…

3 Likes

Hva er det egentlig som skjer når du bruker et slikt visakort? Kryptoen selges på en børs og brukerstedet hvor du drar kortet får overført den fiatvalutaen de bruker. Det vil vært det samme som om man hadde et Nordnetkort som solgte aksjer hver gang man gikk på butikken for å handle brød. Man bruker jo faktisk ikke kryptovaluta som valuta, men man selger et investerings/spekuleringsobjekt til tradisjonell valuta for å benytte det til varer og tjenester.

Dette stemmer til en viss grad. Bitcoin ble designet for å være P2P Electronic Cash. Narrativet om Store of Value og digital gold har kommet til etter det ble klart at det ikke fungerer som digital cash.
0*BQBAfYh4ppBtss_a

2 Likes

Stemmer. Bare aksjemarkedet har ikke kommet så langt.

Men les en gang til hva jeg skrev da. Du kommer jo nettopp med argumentasjon mot det jeg skrev ikke var målsetningen. og dette gjelder jo kun Binance-kortet som man kan bruke over alt. Det er nok av plasser man kan betale med ren krypto.

Målet er ikke at det skal ta over, da må jeg på leting etter nye ting å investere i. Men bra det kan brukes og at man får igjen penger for å bruke det.

Helt greit å gå inn i krypto for å tjene penger, selge seg ut og bruke på andre ting. Da må man også klare å ha et rasjonelt forhold til det. Skjønner ikke hvorfor kryptogjengen klikker så mye på @cagey2 - det er vel lov å tenke motstrøms?

Men #HODL fordi hyperinflasjonen er rett rundt hjørnet (noe den har vært siden gullstandarden ble vraket for 50 år siden) og de onde sentralbankene stjeler pengene dine, da må man spørre seg om han egentlig har nok forståelse av hvordan ting fungerer.

3 Likes

Klikker? :sweat_smile: Vis gjerne skjermbilde på hva du tenker her :slight_smile:
Har man ikke lov å argumentere tilbake på de “seriøse” kommentarene?

Ble litt usikker på hvem du referer til når du bruker “han”? Er det Cagey eller de som har hodlet btc i en årrekke?

Sentralbankene gjør vel det motsatte av å stjele pengene dine, så lenge du plasserer de en annen plass enn deres egen valuta, med unntak som alltid…

Snart klart for nytt brudd opp i xact Bear?

3 Likes

Tror du er inne på noe her altså :ok_hand:

Dette kan bli episk.

Håper det ikke er lurebjørn :sweat_smile:

Tja…

:laughing:

1 Like

Da var jeg også med i Xact obx bear-klubben igjen.

Hvorfor obx, og ikke f. Eks sp500?

Vs

For da kan man investere i et fond som ikke er så ugunstig å holde over tid. Derivater burde man jo treffe ganske klokkerent eller så begynner tiden å renne ut selv om man har rett i sitt anslag.