Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Shorter du direkte eller bruker du derivater? :face_with_monocle:

CFD, fungerer kjempebra med få dagers horisont på handlingen.

Får alltid gjort mye større volum enn faktisk ordrebok tilsier og man slipper algoritmene som løper foran deg i aksjen.

2 Likes

Spenstig å shorte Pgs da! Synes den ser ganske bullish ut teknisk. Men du har kanskje fundamentale grunner eller annet teknisk syn på den?

1 Like

spøshmål;

Er det ikke vanlig at dxy styrker seg når 10y går opp?

asking for a friend.

Synes den har gitt fine svingninger fra dag til dag i det siste med 10 % både opp og ned, men helt klart med oppadgående trend etter at Barclay doblet kursmålet.

Da kom det en saftig shortskvis, men med en liten pust i bakken på olja og pullback ned mot 5 kr tar jeg sjansen.
Kjørte den long fra 3,6 før tallene til 5 kroner, så har litt å gå på :sweat_smile:

1 Like

Alle skal med!

4 Likes

Ikke bare i Norge.

Danskene blir nå “tvunget” til å investere.

Bullish for krypto og aksjer dette.

1 Like

Er alle kommet ombord Titanic nå? :sweat_smile:

Hvis ikke noen av faktaopplysningene i den artikkelen skremmer dere kommer ingenting til å gjøre det. Dette beviser hvor f*** markedet i US har blitt. Det er bare latterlig når Powell sier FED ikke har noen innvirkning på retningen til finansmarkedene :joy:

“The only reason to be bearish is … there is no reason to be bearish,” Michael Hartnett, BofA’s chief investment strategist, told clients, who have the highest equity and commodity allocations in a decade.

A net 91% of them expect a stronger economy, the best ever reading in BofA’s survey published on Tuesday, which covered 225 fund managers with $645 billion in assets under management.

Investors showed they had the capacity to increase risk, taking their cash levels down to 3.8%, the lowest since March 2013, just before the U.S. Federal Reserve sparked a market tantrum by signalling its intent to wind down, or taper, the bond-buying programme it launched during the 2008 crisis.

Notably, a net 25% of the investors surveyed said they were taking “higher-than-normal” risksthe highest percentage ever. “Long tech” was the “most crowded trade”, followed by “long bitcoin” and “short U.S. dollar”.

Despite these issues simmering in the background, and the huge gains across markets, BofA’s survey, conducted between Feb. 5 and 11, found only 13% of its participants concerned about a U.S. equity market bubble. About 53% said U.S. equity markets were in a late-stage bull market while 27% saw it in the early stages.

1 Like

Eg er ikkje i tvil om at ein korreksjon vil komma. Men inntil chartet gir meg noen pekepinner, så er det bare å ri bølgen så lenge den vare. Kjøre stoploss og vær obs når euforien nærmer seg klimaks.

Tut og kjør :joy:

4 Likes

Nei, enig med deg i det. Det er bare så sinnsykt (i mitt hode) at man kan ha den type eufori blant fondsforvaltere. “There is NO reason to be bearish?” altså, har de bare kastet alt som heter risikomatrise og risikojustert avkastning ut vinduet?

S&P hadde nedgang i går, men ikke brutt skikkelig enda. Som jeg sa i youtube-analysen så er det virkelige farlige farvannet enda et stykke ut i tid - men f.o.m neste uke og inn i mars ville jeg vært ytterst forsiktig med US stonks :slight_smile:

2 Likes

image

2 Likes

Ser ut til at det er forskjell på hva som sies på kammerset og det som kommuniseres utad…

www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-18/fed-staff-suggest-more-worry-over-financial-risk-than-powell

2 Likes

Skal Tesla gå på en smell nå? Chartet ser veldig bearish ut. Kan dra med seg indeksene nedover.

4 Likes

Børsene er røde og futtene er røde, men krypto fortsetter oppover. Blir krypto sett på som en trygg havn ved neste børskrakk? :thinking: De siste børskrakkene vi har hatt så har krypto faktisk reagert ned før børsene og nesten fungert som et “forvarsel” for børsene. Tar investorene ut penger fra aksjer og putter de i krypto nå? Danskene er snart i gang med å betale for å ha pengene stående på konto, så cash er vel fortsatt trash. Gull ser heller ikke bullish ut spør du meg.

Spørs hvorfor vi får et krakk.
Er det pga likviditet ryker bitcoin som alt annet.

Hva skjer med banker og deres kapitalkrav om nok mennesker vil unngå negativ innskuddsrente ved å flytte over til krypto?

Moderne bankrun?

Enig i det, men samtidig så er det forvaltere som forvalter helt ekstreme summer som nå her begynt “dabbling in Bitcoin”. Så tror de neste månedene blir fryktelig spennende. De fleste er vel stort sett enig i at når en så stor sentralbank trykker penger som fulle sjømenn, så er ikke bivirkninger uungåelig :slight_smile:

Hva skal forårsake et krakk? Jeg venter på en teknisk korreksjon pga. overkjøpte indekser men krakk? Som i mars? De kommer jo ikke til å gi seg med pumpe boblen opp, krakk virker litt prematurt men jeg sier ikke nei - jeg bare ser det som mer sannsynlig at vi får en 8-10% ut måneden … :mask:

4 hr bearish engulfing :scream:

4 Likes

Tror det kan bli heftig, selv om jeg nå ikke vil gamble på det. Greit nok mange hedgefond har brent seg skikkelig de siste årene, men en del hedgefond sitter nok også å følger med og går til “angrep” når de tror småaparere osv er helt fullastet med aksjer. Når belåning også er nærmest blitt helt normalt så kan dominobrikkene velte hurtig.

Det værste hedgefond vet er når småparere tjener penger på aksjer, så de kommer nok til å gjøre alt i sin makt for å hindre dette og sørge for tap istedet.