Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday 2019

Har ikke peiling, men har denne, hatt den siden 2013, 15 meter slange, 600 liter i timen/160 bar. Vannmengde er like viktig som trykk.
Minus: krever 16A sikring.
Jeg betalte 5000 for den for seks år siden…

Takk for tips, da har jeg bestilt disse:-) Så også på dem som Duogdu linket til, men valgte å gå for størst mulig rabatt.

Disclaimer: Ta ikke imot råd fra en teknisk-noob som meg uten å ha gjort egen research.
#colzjek - jo da, det holder i massevis å ha fått anbefaling på Tekinvestor. Noen ganger må man bare ta noen sjanser, være litt crazy, leve litt på kanten;-)

4 Likes

Det ble ioniq electric 2020modellen.
Ga 329, teknikk, skinn, vinterhjul(tpms), innvendige matter og til bagasjen, og en foliering i bakenden ved bagasjeluka.

1 Like

Grattis​:+1::grinning:
Sykt hva Kia/Huyndai har fått til​:+1::grinning:

Eneste Ulempen er at det er ganske overpriset, spesielt suben.

1 Like

Hvis pris ikke er relevant, hva er de beste VR brillene?

Valve index

Jeg tenker det mest interessante for egen del er å slippe ledningskaos og kunne bevege seg fritt. Etter å ha lest endel, og hvis kvalitet er det viktigste, så kan nok ikke de trådløse måle seg med en rigg koblet opp til en dedikert maskin. Siden jeg ikke har en maskin som er sterk nok til VR med 60 fps eller mer så går jeg personlig for en trådløs modell. Ellers leser jeg også meget gode anmeldelser av Valves headset som nevnes over her.

1 Like

Til gaming er det vel som @GyldeN sier Valve Index, men det forutsetter en god PC så det kommer egentlig an på hva man har fra før, og hva man er interessert i. Til spill som krever mye mobilitet, men ikke så mye ytelse vil kanskje Oculus Quest være et bedre alternativ fordi det er kabelfritt og ikke krever en PC i det hele tatt.

1 Like

Valve index er ikke mulig å bestille i norge enda. Heller ikke annonsert når det evt skulle komme, og eneste butikken som selger det er Steam, men det er mulig å kjøpe det fra andre på amazon eller ebay. En annen mulighet kan være å kjøpe det med en bekjent i sverige f.eks.

For å utnytte headsettet må man også ha en pc med skjermkort, og prosessor i toppklassen.

Jeg selv tenker å vente på å kjøpe et nyere VR headset til vi får samme kvalitet som i valve index, men da trådløst. Sony har sendt inn patent på trådløst vr headset til ps5, men det blir nok ikke før i 2021 tenker jeg

1 Like

Takk for gode svar. Ettersom det er til guttungen som blir 10, tror jeg kanskje et trådløst er best, og etter hva jeg har lest meg opp på, og som dere anbefaler, faller nok valget på Oculus quest.

Er forresten the omen 880-070 god nok pc til å fa de beste vr opplevelsene, dersom man hadde valgt en brille som er koblet til pc?

2 Likes

Jeg har prøvd oculus quest, og kan lett anbefale det, og hadde nok gått for det vist jeg var i din posisjon. Den pc’en du nevner står det et litt svakt skjermkort som kunne takla de fleste vr titler, men ikke i bra oppløsning, så det ville være bortkasta å brukt penger på en av de dyrere vr brillene.

2 Likes

Minimal rabatt men som @GyldeN nevnte lenger oppe så får du 8% rabatt på Komplett på Quest.
Har selv lagt denne i handlekurven men avventer til fredag i håp om at det dukker opp en større rabatt. Ellers er Oculus Go også på tilbud, men finner ikke igjen hvor det var.

Edit: fant også denne (men kjenner ikke til den) på tilbud - samme pris (?) som Quest.

Jeg gikk fra Nilfisk til AVA og det er AVA du vil ha. Velter ikke, skikkelig slange med stålarmering, godt og rimelig tilbehør, forlenger på lansen +++. Om noe så hadde jeg ut fra omtalen trodd den var enda mer robust i plastikken, men har ikke hatt problemer til nå.

2 Likes

på Black Friday tilbud! :grinning:

(OBS! Reisen kan oppleves som støtende for «flat earthers»)

:joy::joy::joy:

2 Likes

Jeg leste først 225k, da tenkte jeg at dette er jo faktisk verdt pengene…
Vi må få litt sving i biotek-sektoren så jeg kan begynne å tenke at 2,25mill ikke er så mye :sweat_smile:

1 Like

Storfornøyd med Sonos selv. Hatt planken i 5 år og satt opp to Play 1 i ettertid. Veldig enkelt og brukervennlig og lyden er god.

Har lyst på subwooferen, men bor i leilighet og ønsker å bevare et ok forhold til naboene.

Jeg kjøper nok Nilfisk igjen, har overbevist, den er på syvende året, hvor lenge har AVA vært på markedet? Har forresten aldri velta…
Kränzle er selvsagt enda bedre, men koster mye mer og gjerne kortere slange.

1 Like