Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday | 2020)

Proshop kan jeg trygt anbefale. Philips hue appen, og brigde er ganske idiotsikker så det fikser du :+1:

2 Likes

Flott, det er vel en dansk butikk med norsk avdeling, har til nå styrt unna, men det er jo samme med Whiteaway/Skousen, de er også bra.

1 Like

der va QE65Q80T utsolgt over alt utenom utstillingsmodell i Haugesund og Oslo. Noen som har prata med netonet og vet når de får inn på lager? Hifi klubben skriver 21 desember men av en eller annen grunn så tar jeg ikke det for god fisk så tett opp mot jul å covid nedstenginger i full galopp

Hm, de fleste er utsolgt, men jeg fikk melding om at jeg får min 03.12 fra Hi-Fi klubben. Bestilte på tirsdag, så er lenger fremme i køen :blush:

1 Like

Det er en veldig kjekk aktivitet å se på stjernehimmelen sammen med ungene! :+1:Vi har hatt sene kvelder, tidlige morninger, og iskalde netter ute for å se på diverse himmellegemer.

Månen🌛 er selvfølgelig “et must” å se nærmere på, og ganske grei å forholde seg til i starten, men også planetene🪐, når de tillater det (stjerner er ikke det helt store å se på - de er uansett så langt unna at de bare er små prikker, uansett hvor mye du zoomer inn med vanlige teleskoper, og unger mister fort interessen da).
Jeg kjøpte diverse ekstralinser, bl.a. flere ulike Barlowlinser, uten at jeg husker at det påvirket opplevelsen i særlig grad, så det ville jeg ikke kjøpt i første omgang…

Poenget er uansett at ungene og jeg har mange gode minner sammen fra dette! :sun_with_face:
Lykke til med hobbyen - håper dere får mange gode stunder sammen!
-Wannatri :eyes:

4 Likes

Guttungen på 4 snart 5, har fått en ekstem fasinasjon av verdensrom og planeter. Vi fant denne på forskerfabriken.no som vi tenkte å gi ham til jul. Morsomme er at guttungen allerede har stålkontroll på planetene. Navn, rekkefølge, størrelser, gassplaneter, steinplaneter osv. De suge jo til seg informasjon som ein svamp i den alderen!! :joy:

8 Likes

Kult!
Prisene for teleskoper er jo ikke akkurat superhøye lenger. Etterhvert kan man oppgradere til noen som kan bevege seg maskinelt (koster noen tusenlapper).

Da kan man kose seg på en annen måte ettersom for eks. månen jo beveger seg med en viss hastighet slik at det er litt masete og “flytte” teleskopet etter.

Legger ved et bilde jeg tok av månen med en gammel mobil gjennom en kikkert for noen år siden. Bildet er selvsagt mye dårligere enn å se selv.

9 Likes

Dette er litt fascinerende, jeg kjøpte et sånt billig galileoscope for noen år siden.

Noen som vet hvor kraftig man trenger for å se saturn skikkelig?

Jeg satt faktisk tidligere og kikket såvidt på dette

3 Likes

Haha, morsomt, jeg så den videoen i går da guttungen spurte om vi ikke kunne få et teleskop. Kjekt at flere er interessert i verdensrommet her inne :blush:

3 Likes

bestilte på hifi klubben jeg også, eneste plassen som tok imot bestillingen :joy: takk for research Noc, skulle egentlig ikke ha tv men nå ble det jo litt lettere å bare gi gass med tilbud og det hele.

3 Likes

Hvem ville du valgt av disse og hvorfor?


`

1 Like

Da er det et godt tilbud på Insider-medlemskap tilgjengelig, bare last forsiden på nytt for å se det øverst på siden eller sjekk innboksen :slight_smile:

7 Likes

Hm, jeg ville gått for QE75Q95T fordi jeg ville hatt TVen med one Connect box, og fordi jeg tror det er leeeeenge til vi får bruk for 8K. Går heller for den beste Samsung TVen innen 4k, enn runner-up modellen til den beste i 8K serien. Tenker også at jeg kan få denne 8K modellen i en bedre utgave til halve prisen om noen år :blush:

3 Likes

Q95t kan også monteres med no-gap wall mount fra Samsung. Det kan ikke de andre.
Dette pluss one connect, gjorde det til nobrainer for min egen del!

3 Likes

Her kanskje?

Garantert trådløse, men om det er en hit med konemor er jo en annen sak?

3 Likes

Det kommer helt ann på hva du vil oppgradere anlegget til fremover. Hvis du tror at du kommer til å fylle på med en sub og to sonos one som bakhøyttalere for å få til surround med tiden anbefaler jeg det å kjøpe arc fordi den har en mulighet for dolby atmos.

Personlig har jeg beam men, ble ganske skuffa da jeg fant ut at beam ikke har en (earc) utgang som gjør den kompatibel med med atmos.

Surround opplevelsen er god men, når du først har investert så mye i et anlegg er det kjipt å mangle det lille som gjør opplevelsen 10/10

1 Like

Tenkte å bestille https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/149457/samsung-55-the-frame-4k-uhd-qled-smart-tv-qe55ls03tau-2020 , men ser at det er jo svært få plasser de har den på lager. Går det an å bestille noen plass til den prisen, eller løpet kjørt? Vet ikke hvordan el-kjeder forholder seg til prisgaranti under black friday/week.

Kjøpte Philips TV med Ambilight, sitter nå å holder på med bestilling av diverse HUE lamper og lyskilder, nærmer seg samme sum som jeg betalte for TV😅
Men jeg tror det blir både veldig kult og bra. Problemet er at jeg har handlet inn rikelig med spotter til taket i stua. Nå kan fort det bli droppet…

2 Likes

Svogeren min bestilte 70" som er på tilbud på Komplett. Den var 3k billigere enn min 65" Samsung. Er litt misunnelig men håper QLEDen slår den på bildekvalitet :blush: Har også sprengt budsjettet i år, men er snart ferdig med 90% av julegavene… :blush:

1 Like

En kost på toppen så slipper man stige til våren og husvask.

Denne må gi mye for pengene. Mye bar og mange liter vann per time. Har selv P70 og den er helt konge. Aldri Nilfisk igjen.

3 Likes