Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday | 2020)

Ja det er jo ikke medlemskapet som er kostnaden når man bruker x antall timer her i løpet av en uke :slight_smile:

3 Likes

Bra sentralstøvsugere, har hatt samme Cyclo Vac siden 2007, null problem.
Får deler om noe går i stykker.

Sonos sier Beam er for “små” tv’er og Arc er for “store” tv’er. Klarer ikke å se hvor skillet går :slight_smile: Jeg kjøpte en Sonos Playbase i stedet for Beam tidligere i år, kunne ikke vite at Arc skulle komme å erstatte Playbase, så er litt irritert på det. Men kan egentlig skjønne at den formfaktoren selger dårlig. Fruen er ikke særlig fornøyd med den…

Spiller veldig bra da…

1 Like

Kjøpte denne for å komme enkelt i gang sammen med ungene :slightly_smiling_face: noen som har erfaringer med teleskoper?

3 Likes

Ta en vits da :joy:

Spurte samboeren om hva hun tenkte om en pc skjerm jeg vurderte, sa hun ikke likte foten og at det var feil farge, jaja, man har forskjellige prioriteringer gitt :sweat_smile:

3 Likes

Du forventet at hun klaget på litt for høy input lag og mangel på gsync? :joy::raised_hands:

4 Likes

Noen som kan anbefale en trådløs støvsuger ? Trenger en som jeg kan gi i gave til min kone til jul :blush::rose:

Forsiktig nå kies :sweat_smile:

5 Likes

Min far ga min mor en badevekt ett år, det var den kvelden…

7 Likes

Tar i mot tips på Philips Hue, kommer til å gå delvis bananas tenker jeg. Skulle hatt noen pærer med E14 sokkel med farger, ikke hvit.
Blir nok en takpendel også.
Blir nok endel pærer kombinert med billige lamper fra IKEA.
Elkjøp har 20-30% hvis en kjøper to eller flere produkter, forskjellig rabatt på de forskjellige produktene. Ser ut som det kan dukke opp noe rabatt på Proshop.no også, noen her med erfaring hos de?

1 Like

Minner meg om en fyr som ga bort snøskuffe til kona til jul, de var begge godt opp i årene. :smiley:

5 Likes

Proshop kan jeg trygt anbefale. Philips hue appen, og brigde er ganske idiotsikker så det fikser du :+1:

2 Likes

Flott, det er vel en dansk butikk med norsk avdeling, har til nå styrt unna, men det er jo samme med Whiteaway/Skousen, de er også bra.

1 Like

der va QE65Q80T utsolgt over alt utenom utstillingsmodell i Haugesund og Oslo. Noen som har prata med netonet og vet når de får inn på lager? Hifi klubben skriver 21 desember men av en eller annen grunn så tar jeg ikke det for god fisk så tett opp mot jul å covid nedstenginger i full galopp

Hm, de fleste er utsolgt, men jeg fikk melding om at jeg får min 03.12 fra Hi-Fi klubben. Bestilte på tirsdag, så er lenger fremme i køen :blush:

1 Like

Det er en veldig kjekk aktivitet å se på stjernehimmelen sammen med ungene! :+1:Vi har hatt sene kvelder, tidlige morninger, og iskalde netter ute for å se på diverse himmellegemer.

Månen🌛 er selvfølgelig “et must” å se nærmere på, og ganske grei å forholde seg til i starten, men også planetene🪐, når de tillater det (stjerner er ikke det helt store å se på - de er uansett så langt unna at de bare er små prikker, uansett hvor mye du zoomer inn med vanlige teleskoper, og unger mister fort interessen da).
Jeg kjøpte diverse ekstralinser, bl.a. flere ulike Barlowlinser, uten at jeg husker at det påvirket opplevelsen i særlig grad, så det ville jeg ikke kjøpt i første omgang…

Poenget er uansett at ungene og jeg har mange gode minner sammen fra dette! :sun_with_face:
Lykke til med hobbyen - håper dere får mange gode stunder sammen!
-Wannatri :eyes:

4 Likes

Guttungen på 4 snart 5, har fått en ekstem fasinasjon av verdensrom og planeter. Vi fant denne på forskerfabriken.no som vi tenkte å gi ham til jul. Morsomme er at guttungen allerede har stålkontroll på planetene. Navn, rekkefølge, størrelser, gassplaneter, steinplaneter osv. De suge jo til seg informasjon som ein svamp i den alderen!! :joy:

8 Likes

Kult!
Prisene for teleskoper er jo ikke akkurat superhøye lenger. Etterhvert kan man oppgradere til noen som kan bevege seg maskinelt (koster noen tusenlapper).

Da kan man kose seg på en annen måte ettersom for eks. månen jo beveger seg med en viss hastighet slik at det er litt masete og “flytte” teleskopet etter.

Legger ved et bilde jeg tok av månen med en gammel mobil gjennom en kikkert for noen år siden. Bildet er selvsagt mye dårligere enn å se selv.

9 Likes

Dette er litt fascinerende, jeg kjøpte et sånt billig galileoscope for noen år siden.

Noen som vet hvor kraftig man trenger for å se saturn skikkelig?

Jeg satt faktisk tidligere og kikket såvidt på dette

3 Likes