Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Black Week | Black Friday | Cyber Monday | 2020)

@Cheerup - ja, det er en rekke slike ting som “mangler” på billig-modellene av QLED TVene.
Men tror mange bare tenker “Oj, 4K TV fra Samsung nedsatt x.x prosent” - så de blir jo solgt :sweat_smile:

image

3 Likes

Vurderer Frame selv, finnes det andre gode alternativer som er like tynne og ser bra ut?

1 Like

Den er ikke veldig smal. Fordelen er at den ser ut som et bilde. Uavrundede kanter og ikke synlig logo. Med bildemodus. Jeg er meget godt fornøyd selv, og ser nå lett verdien av å ikke ha et “svart seil” midt i stua. Vi har ordna bildevegg rundt TVen. Folk som kommer på besøk lurer på hvor TVen er.

Tilbake til spørsmålet ditt: Nei, jeg kjenner ikke til tilsvarende alternativer.

6 Likes

Ser for meg at gjetteleken “Finn TV’en” blir veldig populær i mitt hjem det neste året.

2 Likes

Kjøpte en q70r på tilbud for noen måned siden. Fantastisk tv altså

3 Likes

Ser på tre Tv-er akkurat nå.

1. Samsung 65" Q60T 4K UHD QLED - Samsung
  2. Samsung 55" The Frame 4K UHD QLED - The Frame
  3. Sony 55" A85 4K UHD OLED - Sony

Tv-en skal brukes til mest film og tv titting, men jeg har også bestilt playstation 5. Så en stor fordel at TVen er “up to snuff” til PS5.

Jeg har overhodet ikke peiling på Tek og spesielt ikke TV.
Noen som kan anbefale en av disse, eller komme med tips om andre gode tilbud?
På forhånd takk!

2 Likes

Hvis du skal bruke TVen til next gen. konsoller anbefales det at du har HDMI 2.1. 120 Hz panel er jo minimum, 240hz å foretrekke. Anbefaler at du bare søker litt generelt før du kjøper (typ “best TV for PS5” f. eks). Ligger masse info på youtube :raised_hands:

Samletest - 3 TVer for PS5:

3 Likes

Takker :relaxed:

Ingen som ser på Philips med Ambilight? Jeg digger det og vil ikke ha TV uten.
Synes også smart tv funker bra.
Befalte 10000 for denne på Kundeklubb tilbud for ca en måned siden:
https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/149941/philips-the-one-70-pus8555-4k-uhd-smart-tv-70pus8555-12?&scid=SEM6254&gclid=Cj0KCQiAwMP9BRCzARIsAPWTJ_Ghhg4TIfQAFT799CmIln9FXwHBeHg4Cmnv3fxiD1Ngfz6glEZggRMaAgK3EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

1 Like

The Frame skal visst være helt kurrant å spille på: https://youtu.be/-rwQz0Vb20U.

Kan ikke uttale meg om de andre to. LG har visst også en “Kunst-TV”, men vet ikke om den er i samme liga.

2 Likes

Jeg byttet fra Philips Ambilight til Samsung q70r. Ambilight er en veldig god tv, men dette med ambilight har med smak å gjøre. Jeg likte det, men dama hatet det.

1 Like

Nettopp, det er jo mitt poeng. Jevnt over er det null og niks - men 2-3 veldig gode tilbud i hver butikk.

Er jo bare å slå av? Jeg har OLED med ambilight, men har det stort sett av.

Jada, som sagt så likte vi tven ellers men Samsung liker jeg uansett bedre.

1 Like

Hmm, jeg har PC koblet til en 4k tv og har hatt alt av spill i 4k der i flere år :stuck_out_tongue: Er det noe nytt? Synes de konsollene må få fart på seg i utviklingen. #PCmasterrace :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg synes ambilight virker så voldsomt, er det bra altså?

Svogeren min har Ambilight - jeg likte det ikke, men smak og behag :thinking:

Hvorfor er 240hz på foretrekke? Svært på spill vil jo kjøre 120fps, 240hz virker jo overkill?
Jeg ville også lagt til VRR på listen over specs på en gaming tv.

Hvis det ikke var etterspørsel etter det må vi tro Phillips ikke hadde drevet på med det i et tiår hehe.

Det er riktig, men mitt rasjonale er at skjermen skal vare noen år. Teknologien utvikler seg såpass kjapt at man enten må kjøpe en billigere TV og bytte oftere - eller kjøpe en TV med best mulig specs og håpe den varer 5+ år. Om et par år tror jeg 240hz blir standard, og flere spill vil støtte det :slight_smile:

1 Like