Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Blokkjedegaming

Uff denne gikk i glemmeboken, usikker om å investere på dette tidspunktet eller vente på en mulig retrace. Ser ut som den kan gå mange gangeren før en ev. retrace også :rocket::sweat_smile:

$Magic på Arbitrum verdt å sjekke ut. Må bridge til Arbitrum da. Small cap short term play

Det hadde vært gunstig for alle om når vi poster om et prosjekt første gang at vi skriver inn noen viktige tall som mcap, fully diluted mcap, kanskje en usp eller noe, link til coingecko eller cmc.

Så sparer alle en del tid totalt sett!

4 Likes

Nå som denne investeringen viser seg å gi avkastning på kort sikt, ber jeg om kritiske betrakninger fra dere som følger gaming industrien og P2E tettere enn meg. Hva er svakhetene til Phantasma og hva skal til for at de eventuelt ikke lykkes på lang sikt? Dvs. hva er bear-caset her?

Jeg følger ikke P2E såpass mye til at jeg kan si mye her, men bet meg å merke at det virker som de har et langt mer polished og solid produkt og et SDK som kan brukes for utviklere enn det var for en liten stund tilbake samt flere investorer og flere spill (ikke at jeg har testet noe av dem :man_shrugging: ).

Totalt sett synes jeg Phantasma ser bedre ut og mere bullish nå enn for noen måneder siden. Fortsatt lav MCap og passe lavt antall tokens så det er fortsatt rom for en høyere kurs. Ta feks. Enji har en MCap på underkant av 3Bn og en pris på underkant av 3$, mens Soul har en MCap på 0,36Bn dersom Phantasma gjør det like bra eller bedre enn Enji så er det rom for minst 10x til :rocket: (not a financial advice do your own research :sweat_smile:)

1 Like

Noen som har sett på PlanetQuest?

Det er et blockchain-spill som ble lansert i Desember, så her er det mulig å være med fra starten for engangsskyld. På en mnd har de fått inn over 150k medlemmer på Discord! Spillet kommer til å ha en desentralisert storyline og ordentlig grafikk. For min del ser det ut som at de satser på et spill aka serien “The Expance”.

Om du lager en bruker på deres sider (med en ETH wallet), får du en gratis NFT fra factionen du velger (klanen):

Enn så lenge er det bare kommet noen medium artikler og informasjon på Discord kanalen deres. Men det ser ut som at mye kommer til å skje her i 2022. Når du lager en bruker får du et “passport”. Her kan du samle “points” ved å være aktiv på Discord, vote på storylines osv. Disse poengene kan du bruke på pakker i spillet senere.

Spillet sine NFT-er kommer til å bli handlet via ImmutableX, som gjør at alle transaksjoner blir uten avgifter (L2 Ethereum plattform for NFT-er)

Første medlem i teamet bak spillet ble introdusert for 4 dager siden:

2 Likes

Ser spennende ut! Skal sette meg mer inn i den i kveld.

Har du link til Discorden?

Jeg har satt en regel for meg selv når det kommer til blokkjedespill, de må ha noe gameplay å vise til før jeg ser næremere på prosjektet. Får luket ut mange spillprosjekter som på papiret ser spennende ut på denne måten.

Har PlanetQuest kommet med noe gameplay?

Du får tilgang til Discorden når du lager deg bruker via linken til deres hjemmeside som jeg la ved i innlegget over =) (en refferal link fra meg)

Det er for å få walleten din til å bli linket opp mot Discord brukeren din. Sånn at poengene og NFT-ene du får ved å registrere deg og være aktiv på Discord, kommer rett til walleten din.

Nei ingen gameplay enda, de kjører litt sånn hemmelighetslansering. Sikkert for å skape mest mulig hype. Det de har å vise til pr nå er:

Og:

Jeg kan forstå at du luker vekk en del spill med å gjøre det. For min egen del ser jeg heller på muligheten til å være veldig tidlig inne i noe. Takket nei til Axie sin startup en gang i tiden, angrer godt på det i dag.

Kan si mye om Alex Becker, men jeg vil anbefale deg å se dette youtube- klippet, det hjalp i hvert fall meg å sile prosjekter (disclamer: jeg sier ikke at PlanetQuest kan bli en megahit)

These Crypto Game SCAMS Will RUIN Lives (Sell NOW) - YouTube

1 Like

Takk for forslag. Skal lese meg litt opp.
Ved første øyekast får jeg litt cashgrab-vibes. Et spillprosjekt uten gameplay å vise til, men med et anonymt team som skaper masse hype før lansering av egne NFTer/tokens. Høres kjent ut.

Hvor lenge har teamet utviklet dette spillet?

Med en markedsføringskampanje og 150k Discord-medlemmer FØR spillet i det hele tatt er lansert, tror jeg det er større sannsynlighet for at man er exit liquidity enn tidlig ute. Håper jeg tar feil og at dette gir god avkastning til alle som investerer.

Hei,

Helt greit med sunn skeptisisme fra dere begge :blush: pr. idag er det bare få NFT-er som er tilgjengelig for handel. Jeg har ikke brukt noen midler selv, har bare fått en NFT og points for å være litt aktiv.

Kan godt være dere har rett, men for min egen del så følger jeg prosjektet videre for å se hvor det bærer hen.

Grunnen for at jeg har vekket interesse for prosjektet og fant spillet, er fordi det er lansert på ImmutableX. 150k medlemmer på Discord er mye på grunn av at Immutable tweetet om dem i desember.

Det ser ut som at IMX kommer til å bli en ledende NFT plattform på Ethereum. Med spill og plattformer dere sikkert kjenner fra før;

ILV, Gods Unchained, GOG, VeVe, Embersword, osv

2 Likes

Høres ut som hundre andre spillprosjekter fra tidenes morgen. Ganske vanlig “scam”, krypto eller ei.

Immutable X var et godt tips. Kanskje man skulle studert IMX litt nærmere.

Edit: Snakker om sola

1 Like

Hva tror folket?

Likte ikke tokenomics så godt, men spillet ser bra ut. og gjennomtenkt.

Med Senate tokens kan man kjøpe lands senere, og det er governance token

TankWars slapp i dag på Fantom:

Spillet er ferdig i februar.

https://kek.tools/t/0x59c6606ed2af925f270733e378d6af7829b5b3cf?pair=0x61983225502f76e12315a1d84fdfee51ed1ad3f5

https://unidexbeta.app/trading/250/0xeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee/0x59c6606ed2af925f270733e378d6af7829b5b3cf

Tankwars så interessant ut. Litt mer avansert enn Fantums😄

Jeg var heldig og investerte i creepz.co for en uke siden. Det har tatt helt av. P2e/nft’s

2 Likes

Jeg er inne og følger litt med StarAtlas og Metamon.

1 Like