Business as usual!
“DUBAI, 28. april (Reuters) - Saudiarabisk flyselskap Flyadeals beslutning om hvorvidt det går videre med en bestilling på 30 Boeing 737 MAX-jetfly, er “nært forestående”, sier administrerende direktør på søndag.”
Flydeal har bestilt 30 Boeing 737 MAX 8s med innkjøpsopsjon på 20 ekstra i en avtale Boeing sa var verdt $ 5,9 milliarder til listepriser.
Flere kommer!
Vistara may induct some of Jet’s Boeing 737s in its fleet
Read more at:
Dette er jo ikke nye fly, men fly fra boet etter Jet Airways.
Trouble is opportunity…
Ja det er det ingen tvil om. Du kan eksempelvis set til Buffet som ønsket å kjøpe selskaper på “operasjonsbordet”.
Usj, blir dyrt dette. Men kanskje bra det skjer, så slipper man at det tas snarveier fremover
Forsåvidt ikke bra at de finner mer men samtidig veldig bra at de finner mer
Er det noe Max flyene ikke tåler så er det i hvertfall nye ulykker så i det lange løp er vel Boeing tjent med at (forhåpentligvis) alt tas før de begynner å fly igjen. Selv det å starte opp flygninger og så hente inn flyene for nye utbedringer vil nok være ille for muligheten til å opparbeide tillit igjen.
FAA har vel gjort flybransjen i USA samme bjørenetjenesten som PTIL har gjort oljebransjen i Norge.
PTIL fikk slakt av riksrevisjonen og det samme får FAA. Så det vil nok komme store endringer i tiden som kommer.
Dette ser ikke veldig bra ut med tanke på snarlig flyvning og bruk av MAX.
Stadig nye ting. Tar tid dette.
New York (CNN Business) The Boeing 737 Max is officially on hold.
The assembly line in Renton, Washington, has stopped building Boeing’s bestselling plane, the company confirmed late Monday. Boeing announced plans to temporarily halt production for an undetermined period in December, but it had not previously announced a precise day for the shutdown.
Boeing will not furlough or lay off workers because of the shutdown, but pain will ripple through its supply chain and could hurt America’s economic growth. The shutdown will make restarting production and recovering from the crisis more difficult for Boeing once it finally gets permission for the plane to fly again.