Vurderer å opprette et eget AS for kjøp og salg av aksjer, men ulempen er at jeg ikke er spesielt dreven på bokføring - og jeg vil helst unngå å bruke penger på regnskapsfører. Jeg kan det grunnleggende og vel så det, men jeg føler meg ikke stødig nok til å kunne ta meg av all bokføringen selv. Dog ingen umulighet til at jeg kan få det til ved ytterligere research.
Er det noen som vil dele litt tips og triks? Kanskje vi kunne brukt denne tråden for å samle så mye som mulig, feks:
- bokføring ved oppstart (innskutt aksjekapital)
- bokføring av ytterligere innskudd
- bokføring ved kjøp/salg av aksjer
- bokføring av gevinst/tap
- bokføring av utbytte fra selskaper en har aksjer i
- bokføring av utbetaling av utbytte til eier
- osv, osv
Jeg har litt erfaring med regnskapssystemet til Fiken, men det er jo litt mer tilrettelagt for innkjøp og salg av produkter og tjenester, og er i utgangspunktet best for bokføring av dette. Der er det også mulighet for manuell bokføring.
Mulig jeg spør dumt altså, men jeg tror at ved å samle de mest 10-15 nødvendige bokføringene, så er det nok mange som kunne tatt seg av bokføringen selv.