Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet 1

Fytti, ni millioner for en gjennområtten rønne.

@anon91440261: Har du noen tips til oss som skal delta i en budrunde?

Det er jo et superfint sted Savepig!

Det tjener ikke min hensikt å gi kjøpere ammunisjon. Så det får andre ta seg av. Men spør gjerne om det er noe spesifikt.

1 Like

For guds skyld ikke tenk at du skal “skremme” noen med noen latterlig økning. By alltid ti tusen over forrige bud, hverken mer eller mindre. Da gir du fra deg så lite informasjon som mulig.
Det vil virke som en tåpelig liten økning i starten av budrunden, men vil føles veldig mye for motparten din på slutten når folk begynner å øke med fem tusen om gangen.

Og for guds skyld ikke hint overhodet til megleren om hvilke rammer du har.

Og hvis du har høyeste bud men selger fremdeles ikke vil selge, forlang et bindende motbud. Ikke gi deg inn på den der idiotiske “nei men bare du legger på femti tusen til nå så er jeg SIKKER på at du får den, det skal jeg jobbe for LOL”

MEGLEREN ER IKKE DIN KOMPIS!

Ja det er absolutt en ok+ lokasjon i Bergen men det er vanvittig mye penger å betale for et hus som må totalrenoveres

5 Likes

Evt rive og bygge 6-7 nye hus

True dat, det er vel naboenes skrekk.

Skal sies at det er akkurat så nært bybanestoppet på fantoft at det ikke er helt umulig at en utbygger hadde fått love til å regulere en fortetting der

tomta var vel ca 2,5mål?

får 3 hus inn på 1mål.

Det har du svaret ja, stor tomt og bybanestopp. Fortetting som det så fint heter, eller forjævling som jeg kaller det.

Nå er det jo midt inne i et etablert villastrøk da, så det er ikke akkurat GITT at noen ville få lov til det. Jeg tror nok prisen tar utgangspunkt i at det fortsatt vil stå et hus på tomten. Men you never know.

Jeg har forstått det sånn at det er relativt uproblematisk så lenge man ligger innenfor 300 meter radius fra bybanen.

De folkene med «gå-visjon» nede på rådhuset er ganske giret på den der fortettingen, så 300 meter fra bybanestopp, da må nesten byantikvaren på banen.

1 Like

Det er greit å være klar over at megleren er 100% på selgers side når det gjelder pris og 100% på begges side når det gjelder alt annet.

1 Like

Thank you thank you!

Får han rett i sine antagelser, så blir det boligfest i år

I sitt forsøk på å hjelpe nordmenn bevare troen på at vår fremtid lar seg finstyre, vil garantert sentralbanken kutte renten. Og jo lenger det drøyer, desto sterkere lut må sentralbanken bruke. Norsk økonomi var jo allerede meget svak ved årsskiftet. Min prognose er tre rentekutt i år. Den første kommer nok i mars.

Når har den mannen noen gang truffet med sine spådommer??

Han er vel alltid i utakt med sentralbanken, så…

Usikker, men slik det ser ut nå så må det skje mye positivt i norsk økonomi for at renta ikke skal ned. Det ser faktsik ganske så mørkt ut for Norge AS.

Er vel derfor de fikk det travelt med å sett opp renta slik at man har litt krutt klart.

Kommer aldri til å glemme når Sigbjørn Johnsen var finasnminsiter og oppfordret folket til å bruke penger og ikke bare spare. Da vet du at det er alvor

2 Likes

Nå tar du vel litt hardt i?!:wink:

Nope

Jan Ludvig er ikke flink nok til å ta hensyn til kronen når han snakker om renten syntes jeg. Vet vi noe om hva Norges Bank tenker om å kutte om kronen fortsetter å svekke seg frem mot feks mars/juni når de skal vurdere å kutte? Kutter vi når det allerede blir en global resesjon og oljeprisen kollapser vil jo kronen gå ned MYE mer. Tviler på det er priset inn.
Sist gikk oljen (2015osv) ned men verden bullet, nå blir det nok ikke sånn.

Med svakere krone får jo vi inflasjon selv om råvarer synker i pris (dollar nominert). Da blir jo det bare mer konkurser i innenlands økonomien. Må jo være en grense for når svak krone ikke hjelper totalbildet. Dvs eksport blir avlastet ytterligere, men nå har de hatt flere gode år. Import avhengige bedrifter sliter.
Men så må man også selvsagt forsøke stimulere til forbruk, jeg tror bare ikke den siste resten med rente vil booste noe særlig forbruk. Spesielt mtp at boligprisene ikke vil ta av med engang, de går jo ned pgr økt arbeidsledighet og frykt osv. Global resesjon og rentekutt er noe annet enn oljekrallet vi opplevde i 15/16. Det gikk hardest utover noen lokale økonomier, men landet som helhet gikk bra. Nå går jo det bredere, kanskje faktisk mer spesifikt mot Oslo? Dermed ødelegger man forbildet som gir folk håp om evig oppgang i boligpriser.