Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Borr Drilling Limited (BDRILL)

Borr Drilling Limited - Notice from NYSE regarding Continued Listing Standard

Gult kort til Borr fra Nyse

ouch, jaja nå må jo kursen bare gå opp :star_struck:

Borr Drilling Limited - Announces At-The-Market Offering of up to $40 Million

Borr Drilling Limited - Investor Presentation and webcast/conference call

Borr Drilling Limited - Notification of PDMR trades

Borr Drilling Limited - Notification of PDMR trade

Borr Drilling Limited - Notification of PDMR Trades

Borr Drilling Limited - Announcement of Letter of Award for jack-up drilling rig

Våget en trade her nå, oljeprisen fortsetter oppover, innsidekjøp, er det emisjonsfrykten som rår?

Siste selskapet man bør putte pengene i om man baserer seg på faktiske økonomiske resultater. Ingenting som tilsier at ikke q2 blir blodrødt.

Som tradingaksje var den brukbar tidligere i år, men nå er detjo ingen bunn å se.

2 Likes

Ja, det er vel ikke forventet noe virkelig bedring i riggmarkedet før i 2022, men er veldig kortsiktig her, får håpe den spretter opp i Uniten :slightly_smiling_face:

Det må ligge en stor oppside her hvis en er tålmodig. Styreformann tidligere CEO of SLB kjøpt aksjer, Trøim kjøpt aksjer etc. Har presentert en bulish presentasjon. De vil miste all sin troverdighet hvis dette ikke går veien. Personlig har jeg vært redd for betaling fra Mexico med i henhold til Q1 har de nå begynt å betale tilbake utestående.

2 Likes

Ja, det blir å regne som en opsjon? Vet ikke mye om caset. Hva var Borr verdt pre-covid??

Den falt fra 200 NOK i 2017 til ca 80 NOK i 2020 for deretter å falle til til 3 -4 NOK etter covid. Hvor mange emisjoner som har vært gjennomført har jeg ikke oversikt over men det ble gjennomført en på ca. 7.15 NOK i januar i år. Her deltok Sveaas og Celina blant flere. De påstår nå at de har cashflow nok til å klare seg til 2023 med eksisterende workload. De har 10 ledige rigger som kan mobiliseres raskt og jeg venter på nye jobber for disse, men de gjelder å være tålmodig med å inngå nye kontrakter for tisse. Dagratene må komme opp tilstrekkelig over $100 000 dagen.
Jeg sitter.

2 Likes

Sitter også long her og har gjort det en stund. Regner med at det kan komme 20% utvanning til, men oppsiden er mye større.

Ble med videre med rundt halve traden min, trilla noen ører igår :sweat_smile:

Fant svaret på maksimal markedsverdi i hvert fall:

"Verdiene kraftig redusert

Borr Drilling-aksjen hadde allerede falt nærmere 90 prosent det siste året. På det meste var selskapet verdt 22,5 milliarder kroner på Oslo Børs våren 2018. Nå er markedsverdien redusert til 1,8 milliarder kroner."

SEB hadde visst et kursmål på 1 krone i januar, mens DN investor opererer med et median kursmål på 7,53 kr, basert på kursmål fra 5 analytikere. hvem har de andre kursmålene?

Var mer optimist for 6 mnd siden enn nå. Tror også at vi snakker 2022 og er spent på burn raten på cash i Q rapportene. Om oppsiden ikke er 22mrd, då vil kanskje fornuftige rater dra selskapet opp i det halve. Verdiene ligger vel i de nye riggene som kommer etterhvert.

1 Like

Kan bli spennende fremover. Oppblomstring av smitte og styrking av dollaren taler ikke akkurat for oljeaksjer neste uke. Som sagt så er jeg bare inne for en kort trade. Jeg er amatør på TA, men så litt på det tekniske chartet til Borr og det er en gap ned til 6 kroner som kanskje kommer til å closes, rundt 6 kr vil den også være i oversolgt område, men det virker også som den har god støtte på disse nivåene :crossed_fingers:

Anser du Borr å ha størst oppside av rigg-aksjene på OB?

Tja, vanskelig å si siden der er restruktureringer på gang i flere andre selskaper. Verdier er jo avhengig av marked og gjeldsgrader etter restrukturering. Men felles for mange av selskapene er vel at bankene er de som vil få sitt først, og deretter følger aksjonærene. Om markedsforholdene blir dårlige så er det mange selskaper som vil brenne opp all aksjekapital. Så det underliggende bettet er om hvor lenge oljealderen globalt varer og i hvilken fart nedbyggen vil gå. En trenger vel uansett 1000 nye brønner driftsatt for å holde dagens nivå i global produksjon i dette 10 året. Jeg tror at der er oppside i de fleste oljeaksjer, men kan jo være at jeg tar feil…

1 Like