Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Børsmelding lansering Conan Exiles (FUNCOM)

Kan man tolke utviklingen nå til at markedet allerede hadde priset inn salget som funcom meldte? Dvs at “alle” siter på steamspy ?

2 Likes

Dypt. :slight_smile:

tror det mere er robotene til non og pas som leker igjen !

Jeg husker det ble sagt under LMO at funcom ikke gikk ut med salgstall og spillertall. Det var noe med at tallene kunne bli/ble tolket feil/var misvisende for hvordan spillet egentlig gjorde det. Men det har rent mye vann i Lågen siden den gang, og det er ny ledelse og en ny situasjon. Og det kan være et svar på medias baissekampanje

1 Like

Det tanken har jeg tenkt også.

De store aktørene har nok fått meg seg tallene derfra, så dagens melding er jo ikke noe “sjokk” for noen.

1 Like

Ihvertfall tror jeg veldig store deler av omsetningen ble styrt av folk som visste om salgstallene. Her inne har vi jo visst omtrent på flekken det tallet funcom melder i dag.

For min del nå så er det om Funcom kan rettferdiggjøre en market cap på nærmere to milliarder som er spennende, for i øyeblikket fremstår selskapet ganske fair priset, med en ellevilt volatil aksje.

1 Like

Helt enig med deg. Det er ganske lav p/e som brukes nå - og hvis vi regner fully diluted og @Irathi spådom, så bør 9kr + være innen rekkevidde med Xbox salg på 1 mill.

2 Likes

For meg som er langsiktig bekrefter dagens melding det jeg har trodd om steamspy-tallene. Jeg ser lenger framover nå mot konsollreleasene som kommer senere og nye prosjekter. Ingen planer om å selge meg ut av funcom med det første. Dette har jeg venta på i mange år at funcom endelig skulle lykkes.

6 Likes

Enig, men samtidig er mye av den gratis oppesiden vi har hatt i aksjen frem til nå borte.

Dvs skal aksjen klatre høyere må salget holde seg.

2 Likes

Og så er det spennende å se om Funcom klarer å holde kostnadene under kontroll fremover.

Jeg ønsker å se et Funcom 2.0 som kjører konservativt sånn at de ikke er avhengig av at neste spill blir en tilsvarende kjempesuksess for at de ikke skal havne tilbake i driten, samtidig som at de selvsagt nå må gripe muligheten og satse en del.

Men kjempekudos til dere som har mest peil på Funcom her, dere har hatt VELDIG mye rett de siste månedene, og har vist at det er fullt mulig for markedet å ta veldig feil om et case slik at man kan tjene mye.

4 Likes

Absolutt @Evilfreud :slight_smile: Salget må ikke avta / falle vesentlig før kursmålet faller tilsvarende. Men ser fremdeles en grei oppside fra dagens nivå. Minst 6 kr hvis salget holder seg OK denne uken - og mulig 7 kr innen neste uke. Så vil det nok være vanskelig å komme høyere uten nye meldinger / salgstall / xbox launch.

1 Like

Jeg sendte de mail i går vedrørede feilinformasjon i markedet og at det var på sin plass med en oppdatering til markedet, regner med de hørte på meg :wink:

14 Likes

Fikk lurka meg inn på 5.4

3 Likes

Her er mailen jeg sendte
Hei, jeg forsøker på norsk selv om jeg vet det å foretrekke for dere mailer på engelsk.

Etter å ha lest dagens finansavis, blir jeg lettere oppgitt, det kan virke som ett bestillingsverk/drittpakke fra noen som ønsker inngang, fordi denne artikkelen inneholder vesentlige mangler.

De utelater feks å skrive at TSW og AoC hadde vesentlig større kostnader både utvikling markedsføring og også drift i etterkant, noe som er vesentlig for hvor bra CE gjør og vil gjøre det. At salget av AoC gikk via en publisher, fysisk media og salg via butikk ga spillet en helt annen nettofortjeneste.

Hegnar selv kaller Funcom en tulleaksje, og virker som å ha en agenda, kanskje en journalistisk for å advare folk mot risiko.

Tekinvestor.no applauderer vi jobben Funcom har gjort de siste årene, ikke bare med CE, men helt fra besparelsene til ny strategi med flere utgivelser, kortere utviklingsprosessen og derigjen flere ben å stå på, det ser ut til at Funcom går en ny vår i møte.

På bakgrunn av så mangelfull journalistikk så hadde vært fint med enn oppdatering til markedet på hvordan de faktiske forhold er i dagens Funcom er. Det er hardt prøvede aksjonærer i Funcom over lengre tid, og nå ser det endelig ut til at både Funcom og selskapets aksjonærer vil komme godt ut i tiden som kommer. Det hadde vært fint om markedet hadde fått korrekte opplysninger å forholde seg til. (De klarer ikke bruke riktig bilde engang?)

Mvh

30 Likes

Veldig konstruktivt og bra @Paddy80, skal ikke se bort fra at det traff de litt vedr. de hardt prøvede aksjonærene som ble så hardt rammet av den unevnelige black…

1 Like

Bare en krone opp fra der du tenkte å kjøpe :slight_smile: - Jeg kjøpte også mer i dag på 5.40.

Hvis de kjører kursen lenger ned enn 5,4 blir jeg litt sur :slight_smile: En slik melding fortjener bedre.

@Paddy80 u the man! Bra mail :slight_smile:

1 Like

Bra. Det gjelder å være fremoverlent!

Svenskene er bull

[quote]börstobbe
Funcom N.V / Redan sålt över 320k ex / Redan sålt över 320k ex
I dag 09:48 IP: kZNvhfAvi
Funcom rapporterade idag att man sålt över 320k exemplar, detta på en veckas tid. Redan nu är man alltså break even för 2017. Att kursen står i 5-6kr är för mig osannolikt lågt.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=419339[/quote]

11 Likes