Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BRC-20 Bitcoin tokens

Dette er sært og sannsynligvis ganske risky, så gjør din egen research før du evt. investerer.

Ordinals er en måte å lage NFTer på Bitcoin. Nå har en kar lagd en protokoll for å lage fungible tokens/valutaer basert på Ordinals. Disse kalles BRC-20. Til nå har det blitt lagd over 6000 slike, der $ORDI er den største og mest etablerte. Ingen vet hvor dette går men jeg kjøpte litt ORDI på $1.11 for to dager siden, nå er kursen ca. 3.

Følg markedet her: http://brc-20.io
(Gå inn på Market for å se hva som er til salgs, og Activity
-lenken på den siden for å se hva som nylig har blitt kjøpt/solgt)
Jeg vil anbefale å bare kjøpe de som er listet på ordinalswallet.com da man enklere der kan overføre eller kjøpe BTC.

Man må også verifisere at den man kjøper av faktisk eier det de prøver å selge. Da kan man bruke unisat.io og søke opp eierens adresse.

Dokumentasjon: brc-20 - brc-20 experiment

Kjøp og salg er keitete nå, FOMO er på ferde og og prisene svinger voldsomt fra dag til dag, men dette kan bli stort. Marketcap på alle disse nå er $80M USD, og tilsvarende (i den grad man kan sammenligne de) tokens på ETH er verd $100B+.

3 Likes

Kursen på ORDI er nå $4.21, og brc-20.io er nede pga pågang. Man kan fortsatt kjøpe fra unisat.io.

Er dette en “meme-token”? Eller har den en funksjon? Sinnsyk stigning uansett hva det er for noe.

100% memes, ingen funksjon enda, ingen smartkontrakter eller lignende.

Mintingen virker dog å være veldig fair, så lite premining. Kan godt være dette går like fort ned som opp, men kun et fåtall som har fått med seg at dette i det hele tatt finnes, så jeg tror potensialet fortsatt er høyt.

Ja helt sykt! Har vel gått flere hundre gangern. Grafen vil nok se anderledes ut når retails slenger seg på og går all in, slik det pleier :sweat_smile:

1 Like

BRC-20.io | Marketplace er oppe igjen. Unisat virker å være for spesielt inviterte enn så lenge.

Opp 13X så langt.

Følg kursene her: https://ordspy.com/

Jeg minted BANK for 3000NOK, men alle var minted ferdig nå og er enda i Que, er de pengene tapt ?

Sannsynligvis, jeg gikk på samme smellen her om dagen.

Synd, Når noe er for godt til å være sant.

1 Like

Jeg forstår ikke helt dette med å lage bilder. Om jeg deployer 1TEK med 1000 max og 1 max mint pr, hvordan kan jeg da lagre bilde av brukerprofilen til PDX på kjeden, for å minte har jeg forstått det slik,
{
“p”: “brc-20”,
“op”: “mint”,
“tick”: “1TEK”,
“amt”: “1”
}
Vil ikke dette bli det som er lagret som #2 da på kjeden ? Hvordan inscriber jeg bilde på 1TEK brc-20 kjeden ? Satt pris på om noen kan gi meg en pointer.
Edit, om jeg vil ha dette bildet mintet som #2 på 1TEK kjeden
Screenshot 2023-05-08 at 12.56.34