Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Brent biotekinvestors aksjeporteføljetråd

For de som har fulgt min fondsporteføljetrådhttps://tekinvestor.no/t/brent-biotekinvestors-fondsportefoljetrad/33758, så husker dere kanskje at det opprinnelig var en aksjeporteføljetråd. Men som de fleste andre her så ble jeg kraftig brent på fingrene av Nano, PCIB, Hubro, Ultimo, Targovax mfl. Så ble en ganske lang pause uten særlig investeringer i enkeltaksjer. Har i 2025 startet opp med ganske beskjedne midler og ettersom avkastning i løpet av året har begynt å komme opp på et meget bra nivå, tenkte jeg det kanskje kunne være av interesse for andre at jeg deler noen ideer. Kommer ikke til å dele alt her, må ha noen hemmeligheter.

Som alltid så gjelder denen disclaimeren:

Informasjonen som presenteres her er ikke ment som, og skal ikke tolkes som, investeringsanbefalinger i henhold til Lov om verdipapirhandel av 29. juni 2007 med tilhørende forskrifter. Innholdet anses heller ikke som investeringsanalyser i samsvar med samme lovverk. Leseren oppfordres til å gjøre egne vurderinger og søke profesjonell rådgivning der det er nødvendig før investeringsbeslutninger tas.

1 Like

Per nå så er hovedstrategien å trade et kryss mellom Novo Nordisk og Viking Therapeutics. Har en baseposisjon i begge som ikke trades. Når Novo er sterk så selger jeg den og kjøper Viking og vice versa. Idag som Viking stiger kraftig så selger jeg en andel i den og kjøper Novo. Novo har vært ganske tung i porteføljen lenge og til tross for dens svakhet er jeg nær ATH for porteføljen. Hoveddriveren er såklart at Viking har gått bra men også tradingen.

Når vekten i en av aksjene er stor, slik som det er med NOVO nå kan jeg velge meg en annen aksje å partrade mot. De siste dagene har jeg tradet inn og ut en relativt populær biotekaksje på Oslo Børs, men nevner ingen navn da det oftest kommer kritikk hvis man har ytret seg en eller andre retningen.

Jeg har en liten kreditt på kontoen, som ble startet opp siste måned. Jeg timet oppstarten på det ganske dårlig da Novo lå på 320 og Viking ca 41, så per nå har det ikke tjent meg særlig. Men det kan forhåpentlig hjelpe på sikt til å drive avkastningen opp.

Uansett så er årets avkastning kommet opp i +52% og det er skapt på ca 9 måneder, da oppstart var ca 1/3.

7 Likes