Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bruk av negative emojis på innlegg 🤦‍♂️

Det er veldig enkelt å “like” et innlegg. Burde det ikke da også være veldig enkelt å “dislike” et innlegg?
Samtidig er jeg enig i at klovnefjes ikke tilfører noe konstruktivt.

Kan forumet bli enig om en emoji som kan brukes som “dislike”? Mitt forslag er “:-1:” eller “:point_down:”.

2 Likes

Jeg tror man kan fjerne emojis helt, selv om også jeg liker eggplants.

Men de tolkes forskjellig, og jeg har brukt dem for å subtilt si «go fuck yourself». Men så lærte jeg nettopp om bjørnetjenester og brødrene dahl også. Nvm me.

1 Like

laget middag,og hadde da ikke tid til å svare,-men markerte “lest meldning” med en emoji…

beklager?

:man_shrugging:

Enig i alt du skriver her @anon80503862! Enig i at forumet skal ha noen grunnregler og at kardemommeloven alltid er et godt utgangspunkt for egen livsførsel, men dette er et aksjeforum slik jeg har forstått det.

En god del av grunnen til at jeg vanker mye her er er at ikke alt er helt gjennomført PK. Brytning skaper generelt bedre belysning av investeringen enn at alle nikker i ekkokammeret. Som @cagey2 er inne på tror jeg terskelen for saklig uenighet bør holdes lav. Da bør et ensidig «smilefjes» tyranni unngås!

7 Likes

Emojiene er jo veldig milde, er folk virkelig så sårbare at de tar seg veldig nær av disse? Dersom de/vi skriver noe som andre kanskje ikke synes er like bra så bør man jo kunne uttrykke hva man mener uten å skrive et lengre pk-innlegg om det.

10 Likes

Det eneste jeg ser som negativt er når noen får en emoji kastet etter innleggene sine uansett hva de sier og gjerne bare fordi de sier noe i det hele tatt, fordi motdebattanten ikke er voksen nok til å gi ett fornuftig svar eller har drevet over i internettkrigerenes verden.
Vær heller unådig mot disse, de er få, men lett å se.

5 Likes

Enig at det er dette som er hovedproblemet her, så da blir det en sånn “this is why we cant have nice things” situasjon.

Denne typen sensur er begynnelsen på slutten til internett som vi har kjent det.

Vi ser mer og mer sensur på nett, og det kommer til å bli enda mye verre hvis/når article 13 innføres.

Se også youtube, som tenker på å fjerne dislike-knappen, og som også har overstyrt mange brukere og fjernet mulighetene for kommentarer hos dem - på grunn av “hatytringer” i kommentarfeltene. Hva er Youtube uten kommentarfeltet?

Se også Twitter som har planer om mer sensur enn de allerede har innført der.

4 Likes

Haha jeg har fått: Er du sur eller? Bare fordi jeg ikke hiver med emoji i sms.

Såeh gå eggplant yourself liksom :eggplant::joy:

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg liker den løse fine tonen på forumet. Skal vi bli helt A4 tror jeg mange vil dette av. Det å kunne kødde litt med hverandre bl.a på chatten vet jeg lyser opp dagen for mange. Jeg stemmer for at systemet forblir som det er. Sarte sjeler vil alltid finnes og tidvis er det noen som gjør seg fortjent til en klovn. Meg selv inkludert.

26 Likes

Hakon for president! :clap:t6::clap:t6:

2 Likes

denne er bare ikke til å motstå…

:weary::grimacing::nauseated_face::dizzy_face:

1 Like

Flott initiativ. Hvorfor ikke ta grep i de som holder seg ikke saklig til sak. Virker mange ganger verre enn en barnehagen inne her. Personangrep og noe selv utnevnte politi trengs ikke. Man tørr neste ikke å si noe, alt for lett å bli hengt out for du har annen mening enn noe vedkommende.

2 Likes

Syns selv dette blir for dumt, vi er voksne folk… Voksne folk takler en klovne emoji

Hvordan vil dette smitte over på gifs?

Vil f.eks denne bli sett på som negativt ladet?

tumblr_mvy05umYgF1rhmne4o1_500

Hvis dette er nye regler så skal jeg såklart følge dem :slight_smile: :pray:

4 Likes

En unik faktor på TI vs andre forum er at man klarer å skille mellom et seriøst forum på dagtid og de mer ikke børs relaterte diskusjonene på ettermiddag/kveldstid. JEg tror dette også er grunnen til at mange trives på TI. Alt er ikke børs hele tiden. Emojis er en fin del av forumet men kan som alt annet missbrukes. Jeg tror dog de som missbruker emojis havner i samme gruppe som de som blir sterkt krenket. Dvs de er i ekstremt mindretall.

Som moderator er det enkelt å sparke ut brukere som missbruker emojis, og de avslører seg selv rimelig enkelt. Minuset er at man ikke kan rapportere en emoji spammet post, men send PM til moderator teamet så fikser vi.

Jeg tror det ville vært et tap om man måtte begynne å fjerne enkelte emojis fordi noen kunne bli såret. Emojis er litt som humor, den er ikke alltid like lett å forstå eller oppfatte skriftlig på et forum. Beste eksempelet er jo eggplant som kan bety STÅ(LL) Bull, Eller du er en kuk. Men dette løses med at folk ikke legger verste mening i alt som skrives, samtidig som at folk viser litt mer hensyn. Så plukker vi heller ut de som ikke kan oppføre seg.

Ja til å fortsette TI slik det har vært de siste 1000 dagene!. Seriøst når det trengs, akkuratt passe seriøst på kveldstid!. ( så får heller noen opprette en safespace hvor alt er polstrert en annen plass).

11 Likes

Dette virker veldig snowflake for min del altså.

Har fått min andel negative emojis på ting jeg har skrevet, og det skulle jo bare mangle. Man må få lov til å vise at man er uenige i det som står.

Men, ikke mitt forum.

5 Likes

Emojier for å forklare en mening er innafor, men mobbing er IKKE greit. Jeg tenker at emojier som blir fulgt opp av et innlegg hvor emojien blir forklart er innafor, men å forfølge brukere med emojis på grunn av personlige forhold blir barnslig og dumt.

Hva med at de som føler seg forfulgt av emojis uten forklaring rapporterer det til mods, og så tar mods grep ved å advare personene som bruker emojis for å mobbe?

  • Fornybar traff spikeren på hodet
  • Nei, dette er heller ikke løsningen Jeg føler min mobberett er krenket

0 stemmegivere

1 Like

Jeg ser det er delte meninger om dette, men la oss prøve oss uten negative emojis i noen uker og sjekke ståa da.

4 Likes

Så fra nå av er det kun lov å…

giphy

6 Likes

Eller la være å like? Eller svare med et innlegg som gjør at andre forstår hvorfor du er uenig?

1 Like

Nyhet på tekinvestor! Barnemodus (krenkemodus)

Er du en sart sjel? Blir du hauntet av slemme emojis? Synes du verden er for hard?? Fortvil ikke! @pdx har nå laget en skin som aktiveres i menyen. Her er automatisk emojis skrudd av. Om en post krenker deg for mye, skjul den umiddelbart med panikk-krenket-knappen. Dette skinnet vil tilfredsstille selv den mest hardbarkede krenker! Hva venter du på? For kun 39,- i måneden kan du få sydd puter under armene og sveve rundt på rosa skyer!

Krenkinvestor - all about the money

18 Likes