Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bruk av negative emojis på innlegg 🤦‍♂️

Såpeboble modus♡

Synes også emojisensur er nedsnødd, men tydeligvis nok humørløse «voksne» her inne til at @pdx føler han må agere.

Thanks for å gjøre enda et bittelite aspekt ved TI og livet for øvrig PK og krenkeløst - forbanna snøflak.

17 Likes

Først emojis, neste gang blir det memes?

7 Likes

@BrokeBack jeg er krenket på vegne av Funcom. Skal vi forby funcom??? Nano investor???

Ender opp med bare Nofun på forumet ? :wink:

6 Likes

Positive emojis kan jo også få negativ betydning. I starten når jeg begynte å bli litt aktiv her var det noen forsøke på å latterliggjøre meg/noen av mine innlegg, mest fordi vedkommende ikke likte innholdet selv om det var saklig og ikke virket å forstå innholdet selvsagt :slight_smile:
Men forsøkene på å latterliggjøre fikk masse likes. Det er jo på mange måter like mobbende som negative emojis på egne innlegg.

Alle emojis kan “missbrukes” så jeg vet ikke om det er like greit å tillate alle og heller slå ned på utidig bruk av de.

3 Likes

Du kan også misbruke ord og bokstaver. Bare sånn til informasjon. La oss bare slutte å skrive. Det er nok det beste

5 Likes

Det er det jo allerede forumpoliti som håndterer.
Spørsmålet her er vel mer om bruken av emojis skal tas alvorlig og også slås ned på eller evt. hindre.

Forby tekst tror jeg er den sikre døden for forumet :thinking:

Fatter ikke at noen kan reagere kraftig på bruk av emojis…

ArsTechnica synes jeg har en bra løsning med up/downvotes, får noe masse up/downvotes så blir den markert som “Controversial”, også er det et par andre tagger også.

2 Likes

Løsningen er:

  1. Tillate alle emojis, eller
  2. Fjerne hele funksjonen
7 Likes

Vi snakker om pixler av diverse smilefjes, grønnsaker og andre figurer. Altså det går faen ikke an! Hva I helvete er i veien med folk? Verden er ikke en stor blomstereng hvor alle lever i sus og dus. Nå har det gått for langt!!! Hvordan skal menneskeheten overleve? Samfunnet i dag er på rake veien til helvete, lurer på hva som hadde skjedd om det ble krig. Gutta på skauen er byttet ut med gutta i neglsalongen.

Jeg kjenner at jeg blir krenket av de som i det hele tatt tar opp problemstillingen med emojis. Seriøst logg av internett, det er alt for farlig for dere!

11 Likes

Kommer til å savne kølla… oops mente eggplante emojien =(

2 Likes

Dumme innlegg fortjener en eggplant som minimum!

Ellers så får vedkommende som mottar eggplants og annet veie “likes” mot “dislikes” på posten sin og så se om de kanskje skal gå inn i seg selv og vurdere å endre personlighet, mening, troskjennelse og kjønn. Eller ta seg en bolle og move on.

7 Likes

Løsnigen er dislike button. Det er jo samme som downvote.

2 Likes

Dislike er på vei ut. Youtube vurderer å fjerne sin. Jeg synes eggplant er bedre enn tommel ned?

Føler det å bannlyse negative emojis blir litt som å bannlyse visse biler fordi noen har vært involvert i en bilulykke. Er ikke nødvendigvis bilen det er noe galt med, i mange tilfeller er det vel føreren som skal ha størstedelen av ansvaret.

Har ingen sterke følelser knyttet til emojis i det hele tatt, men merker at det å bli sensurert fra å bruke visse emojis kommer med en viss bismak. Tror heller ikke nødvendigvis det løser problemet for de som føler seg forfulgt av emojis, da man alltids kan finne andre måter å uttrykke det samme på.

Tror håndheving av forumreglene via moderator-teamet kanskje er veien å gå. Dette burde jo dekkes av “Saklig og Høflig” og “Hyggelig”.

6 Likes

Personlig blir jeg krenka at at andre blir krenka fordi de tror jeg blir krenka av å lese krenke-tråden og å kommentere i den :smile:

3 Likes

first-they-came-martin-niemoller

10 Likes

offended

12 Likes