Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bruk av negative emojis på innlegg 🤦‍♂️

Kjør en vote blant insiderene? Demokrati ftw…

Krenk, krenkere, krenkest?

Det er noen utfordringer knyttet til å moderere bruk av emojis. De som får en emoji de ikke setter pris på må selv rapportere det via en privat melding til meg eller moderatorene. De kan ikke flagges på samme måte som upassende innlegg. Å fjerne emojis er også tidkrevende. Så det er enkelt å gi upassende emojis, men vanskelig å klage på de og fjerne de. Enig i at bruken av slike emojis dekkes av at man må være Saklig og Høflig. Mulig et ban var å ta i fra min side, men negative emojis har ført til mye støy det siste året, og mange har kontaktet meg med de kjipe opplevelsene de har hatt. Når folk vegrer seg for å skrive kritikk fordi andre kommer til å spamme de ned med :clown_face: er ikke positivt for forumet.

Jeg foreslår disse endringene:

  • Hvis du ønsker å gi :eggplant: eller lignende til noen er det greit, men da bør du vite at den du gir det til også synes det er greit å motta.
  • Gir du :-1: eller lignende kontinuerlig til noen du er uenig med uten å si hvorfor bidrar du ikke til et godt miljø - dette vil bli tatt tak i.
6 Likes

alle kan eggplante meg, med unntakt mandagsmorgen (0600-0930) :slight_smile: jeg godtar 5 tomler ned på rad, men ved nummer 6 vil jeg ha en begrunnelse! :slight_smile:
Håper andre kan informere meg, om hva de foretrekker og hvor deres krav går :slight_smile:

3 Likes

Hvis vi er voksne bør vi vel klare å akseptere denne endringen. Det handler jo tross alt bare om å bruke skjønn og være grei. Bakgrunnen for at dette blir tatt opp er vel at noen har følt dette som ugreit og jeg ønsker ikke at noen skal ha det kjipt på dette forumet ihvertfall.

3 Likes

Enten så har man emojis, eller så har man ikke emojis.

7 Likes

Hvorfor i alle dager lar du de rapportere emojis de ikke liker og bruker tid på å fjerne de?

Det er skremmende hvis det er korrekt at det var mange.

Dette er bare tøys!

6 Likes

Siden vi ER voksne, HVORFOR skal vi akseptere denne endringen? Selvfølgelig - usakligheter bør slås ned på, vi bør oppføre oss ordentlig, vi vil ha et hyggelig forum. Det riktige ville etter min mening være å vurdere ALLE ytringer opp mot det ovenstående, inkludert bruk av emojis. Kritikk - også negativ - er en del av en fornuftig meningsutveksling. At en “saklig” tommel ned skal være verre enn en tommel opp, skjønner jeg ikke.

4 Likes

Hvis du vegrer deg for å dele dine meninger fordi noen kan reagere med et clownface så må du faktisk gro en ryggrad!

8 Likes
  • Blir du krenket av f.eks American Pie?
  • Blir du krenket av emojis?
  • Synes du det er gøy med emojis?
  • SKJERP DEG DU ER ET VOKSENT MENNESKE!
  • Jeg trenger en voksen til å holde hånda mi :frowning:
  • Verden er skummel

0 stemmegivere

Barnehage ass… er forgammel til å ta dette serriøst,voks opp a folkens, skal dette forumet bli en barnehage tror jeg ikke jeg gidder å være her lenger… slutt å bli så jævla krenket for alt, det er jo bare rør

6 Likes

Ingen blir “jævla krenket”, det handler bare om en liten regelendring…

Hadde ikke trodd at det skulle bli så mye drama rundt dette, haha

Jeg blir ikke nødvendigvis enig i resultatet, men jeg kommer til å respektere resultatet av denne anonyme avstemnningen:

  • Tillat alle emojis, som nå
  • Forby “negative” emojis

0 stemmegivere

6 Likes

Tror folk reagerer fordi det blir “enda et” tilfelle av…krenkorama. Mange synes nok det er fint å ha litt takhøyde på TI. Du burde lagt til “fjerne emojis-funksjonen” i avstemningen.

5 Likes

100% stemmer imot forslaget så langt… hmm godt det ble litt drama ^^,

2 Likes

ET stadig problem i sammfunnet idag er jo at marginalene ofte skriker høyest, men når man teller opp for og imot så mener den stille majoriteten ofte noe annet.

Dette ble jo veldig tydelig her.

10 Likes

Neida, det er en her inne som har vært veldig krenka mange ganger sikkert.

image

2 Likes

Free the eggplant!!!

2 Likes

Du mangler et alternativ: Fjern alle emojis under innlegg.
Hvis det er et så stort problem, la det være kun to alternativer, tommel opp eller tommel ned.
Altså enig eller uenig i innlegget.
Ellers mener jeg det bare skal være som nå, og føler noen seg “forfulgt” eller plaget så får de sende PM til Pdx eller en annen mod.

3 Likes

Hvem skulle vært referansepunkt for hvilke emojis som er negative? Det er kontekst som avgjør hva en emoji er ment som.