Slenger meg også på at fjerning av emoji bør være ett alternativ. Og kanskje legge den som en egen tråd da det er vanskelig å fange opp avstemningen ellers.
Enig, nå var det klagerne som dominerte her. Hvis du vil fange hele forumets interesse så er nok førsteinnlegg i en ny tråd som er festet den beste metoden.
Dette blir som i en barnehage jeg vet om. Der man kalte en av avdelingene “indianerne”. Dette fungerte bra mange titalls år helt til EN enkelt forelder klaget. Så måtte de skifte navn på avdelingen.
Det blir for dumt når et bittelite mindretall skal diktere alt mulig fordi de er “krenka”. Man får akseptere spillereglene som gjelder, eller så trenger man ikke å skrive her inne. Og så kan man kanskje ta innover seg at hvis man blir pepra med negative emojier gang etter gang, så er det noe galt med måten man kommuniserer på.
Folk får gjerne gi meg så mange negative emojier de vil. Faktisk har mange negative reaksjoner på ting jeg har skrevet fått meg til å tenke meg om litt ekstra.
Hva med de som roper høyest? Skal de bestemme?
Dritttttttråd!
Første gang eg må ta bussen te jobb fordi damen stjal bilen, så bommet eg med et busstopp og må gå 10m ekstra pga #popcornfaktor her.
FmL #RiPeggplante
Dette er som regel de samme personene
Løsningen på dette er ikke å banne noen emojis. Enten har man emojis eller så har man ikke.
Bruk av enkelte emoojis går enkelt og greit i mot forumets nedsatte regler:
"Kritiserer argumenter, ikke andre TekInvestorer. Bruker ikke karakteristikker på personer eller grupper. Holder seg til trådens tema, og skriver i riktig tråd.
"
Man kan ikke skrive: Du er en ståkuk/ du er en klovn,troll etc.
Men det er “helt ok” å implesitt skrive dette ved å bruke etc.
Så lenge forumet har emojis og en del bruk av enkelte av dem strider mot forumets regelverk, bør det være en funksjon som mulig gjør rapportering på de enkelte emojis som blir gitt.
Kan man gi tommel-ned til en tommel-ned emoji?
Det at man overhodet bruker tid på og diskutere disse emojiene på det som skal være et seriøst aksjeforum overasker meg stort.
Jeg fikk engang en emoji fra en kvinnelig advokat.
Det var nok til at jeg ikke brukte henne igjen.
Kutt ut alle emojiene og bare ha like/dislike så vil forumet virke mer seriøst.
husker tilbake da jeg (snart 40) skulle jobbe med en kar som var i midten av 20-årene…
herregud til syting og fustrasjon har jeg ikke opplevd på lenge!
ungdommer syter LANGT mer idag enn da jeg var yngre,…dette merktes!
Og folk syter mye mer over at andre syter nå enn før også
Jeg tror du bare har blitt gammel
Jeg vet om en skole som slutta med A B C-klasser fordi det kunne bli oppfattet som en rangering…
De gikk over til farger. Det kan også sikkert oppfattes som en krenking :
“Ikke f. at gutten min skal gå i 1 RØD. Vi stemmer høyre hos oss.”
“Dattera mi skal ikke gå i 1 blå, alle vet jo at blå er en guttegreie. Diskriminering.”
Spent på hva de brukte i stedet? Alfa, beta og gamma?
farger se over. Rart de ikke tok talla også når de først var i gang.
Binomiske tallrekker
Jeg mener at bare “insidere” kan bruke emojis.
Det tjener som ett insentiv for andre til å betale for tjenesten, også føler vi som betaler at vi faktisk får noe for pengene!
Ja til emoji-segregering på forumet!
Dette er ett eksempel på at ironi og emojis gjør seg kanskje ikke så godt på ett forum der deltagerene ikke kjenner hverandre utenom forumet.
La nå det være klinkende klart, jeg mener emojis er endel av yttringsfrihetene vi har.
Nå en ref to the good old days: