Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BW Energy

Ved Q1 hadde de tap, og en betydelig del av produksjonen for året i prosjekter og ikke i produserende brønner. Det har sakte gått i riktig retning og min forventning er at de går i pluss i q2. Selv om de har hatt litt forsinkelser er hver brønn i produksjon et betydelig de-riskende steg. Foreløbig har ikke dette gitt utslag i kursen, men det må jo komme en gang.

Dette kvartalet tror jeg ikke jeg tar sjansen på å gå ut og inn igjen som sist, men det er mulig jeg blir fristet til å kjøpe litt mer om den dipper likevel. Det er sikkert lettere å bli klok på når de slipper produksjonstallene.

Ja, de har jo hatt produksjon fra den første brønnen nesten hele kvartalet og den andre de to siste ukene i juni. Bør vel ligge på rundt 15-16k fat om dagen i Q2 kanskje?
Men Q3 derimot, bør bli vendepunktet tenker jeg. Med nå 3 nye brønner og ny kompressor. Kanske nr. 4 er oppe å gå i slutten av august.
Bør være grei positiv cashflow selv med høye investeringskostnader.

1 Like

Åpen sak hos FA, den nevner samtidig ABG-analysen, 29kr og hold.

2 Likes

Klage oversendes Børsklagenemnden

BW Energy: Q2 2023 trading and financial update

1 Like

Dette er fine produksjonstall. Tortue har ikke hatt store problemer og er på nesten det dobbelte volumet av Q1. Hibiscus-Ruche er godt i gang, med 30000 fat allerede, men mye kom for sent til å inngå i Q2.

Dette kan og bør gi positivt driv i kursen frem mot kvartalstall. Hvorvidt jeg gjør samme krumspring som sist og hopper ut og inn igjen, eller blir sittende over Q2 avhenger av hva kursen gjør i mellomtiden. Q3 er fremdeles kvartalet hvor jeg forventer at vi endelig får tydelig grønn bunnlinje, men Q2-tall kan fremdeles skuffe de kortsiktige.

1 Like

Dette er vel feil. 15200 fat pr dag er jo med Hibiscus-Ruche brønnene, og 30k fat pr dag er totalen pr idag.
Som jeg skrev lenger opp her. Synes jeg traff bra jeg.

Ja, du traff blink med 15-16.

Sier vi ikke det samme? 30000 er for hele feltet p.t. mens 15200 er snitt for Q2. Ser jeg kunne vært mer presis. Men økningen fra 15 til 30 skyldes de nye H-R-brønnene, mens 15 for Q2 primært kommer fra det gamle (pluss første H-R) siden de nye har kommet inn litt forsinket.

Jo, da sier vi det samme. Misforstod deg og trodde du mente i tillegg der jeg. Sorry.
Bra uansett, og jeg tror som sagt at dette blir meget bra fremover. Bør kunne bevege seg en god del oppover mot slutten av året.
Vill tipping, 38,- ved slutten av året.

2 Likes

Ikke usannsynlig i tillegg til gode resultater fra skudda rundt seismikk resultatene som mest sannsynlig blir lagt frem nå i slutten av august/september.

1 Like

BW Energy: Invitation to Q2 2023 and half year results presentation 23 August 2023

Pressemelding fra Børsklagenemnden – BW Energy Limited

BW Energy: Second quarter and first-half 2023 results

BW Energy: Completes Golfinho acquisition and becomes operator offshore Brazil

3 Likes

Oh baby😎

Fikk gjennom kjøp på 27,3. Nå må de gjerne få opp noen artikler på e24 og finansavisen

2 Likes

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at BWE er undervurdert på dagens pris. Brasil var et betydelig spørsmålstegn som nå er besvart.

1 Like

Militærkupp i Gabon. You cant make this shit up…

2 Likes

“politisk” risiko

Olje- og gasselskapet BW Energy følger situasjonen i Gabon nøye, og opplyser at alle offshore-operasjoner fortsetter som normalt.

Det opplyser finansdirektør Knut R. Sæthre til TDN Direkt onsdag.

– Vi følger situasjonen nøye. Alle våre ansatte har jobbet hjemmefra siden valget forrige helg. Alle offshore-operasjoner fortsetter som normalt, opplyser han i en epost.

HVA ER ODDSEN!???

(trodde det var oljefeltet i Maromba… :sweat_smile:)