Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BW Energy

Jeg tør ikke sitte med BWE over kvartalstall denne gangen heller. Jeg selger med gevinst etter å ha truffet med inngang nær bunnen etter Q4-tallene, selv om økningen underveis var nær toppen. Om BWE mot formodning skulle gå betydelig opp på kvartalstall fra et kvartal hvor de mest sannsynlig ikke har tjent spesielt mye, og samtidig hatt forsinkelser i Brasil så går jeg glipp av det. Tesen min er at tallene vil være nær konsensus, kursen faller litt, og gir rom for bedre inngang i etterkant.

Trading info fra 2.mai gir ikke mye rom for positive overraskelser mtp. inntjening.

2 Likes

Financial calendar

BW Energy: Annual General Meeting 2023 - Minutes and appointment of new board member

BW Energy: FIRST QUARTER 2023 RESULTS

Jeg er inne igjen. Bittelitt lavere snittpris og 6,5% flere aksjer gjør seg greit. Jeg tror kanskje jeg fikk mer hjelp fra flaks med makro enn fra kvartalstallene. Jeg har tro på BWE på lengre sikt, og jeg ønsker å sitte long i denne, men BWE har blitt hardt straffet for negative nyheter i det siste, så kvartalstall som nesten garantert kom til å vise tap fristet ikke.

Good call👍 Jeg var ikke like smart og ble sittende😪
Men økte beholdning med 23% i går, så får vi se om det var greit eller om den skal enda lenger ned.
Ikke bekymret på lang sikt, men nå må de snart begynne å treffe bedre på guidinger og få opp farten.

1 Like

Fasit 2022:
10600 fat pr dag med kost på 36$ .
Ikke helt 30k til kost 15$ det.
Ikke så rart kursen lunker rundt her nede da kanskje.
Q1 2023: 7300 fat pr dag til 58$😱
Tror også Q2 blir litt bakpå men så tror og håper jeg at det løsner mot slutten av året🤲

1 Like

Mye funn i Namibia så vi får se hvordan det går med seismikk resultatene som foreligger til høsten. (Lisensen i Orange basin) Kommer til å posisjonere meg fremover. Kan bli en cash maskin uten like på $75 og oppover.

2 Likes

Kost/fat er primært fra redusert volum. Om du ser på totalkostnaden har den bare økt med noen prosent. Selvsagt holder ikke det med fall i volumet, men det er gode grunner til å tro på høyere produksjon nært forestående, samt stordriftsfordeler når de får konsolidert i Brasil. Blir spennende å se hva de rekker i dette kvartalet.

Er klar over det😉 og tenker helt likt. Med rundt 6000 fat ekstra fra den nye brønnen og den nye kompressoren i gang i løpet av de nærmeste dagene så tror jeg Q3 kan bli en liten gamechanger.
Skjønner lite av at meglerhus nedgraderer kursmål, men ja, ting har gått mye tregere enn antatt.
Men de halser jo alltid etter kursutvikling. Tar man på 2 årsbrillene og forutsetter at oljepris holder seg og det ikke går mot apokalypse eller ny finanskrise, så blir dette en skikkelig cash ku.
Tror jeg, må jeg legge til😉

1 Like

Mandatory notifications of trade by primary insiders and close associates

BW Energy: Starts production from second Hibiscus / Ruche well

Har eksponert meg ytterligere siste uken. Det må vel være det rimeligste E&P selskapet (P/E 1,3) på 24’ estimater. Verdt å merke seg at produksjonen skal tredobles i 23’

Bare å finregne seg litt frem på en $ kurs 75 ish
Total shares: 234.000.000, 30k fat i døgnet, oljepris 75, dollar 10,- nok.
Som nevnt noen poster opp….snart klart for skyte resultatene.

2 Likes

De opererer i områder med noe høy risiko og det meste av verdi er i form av prosjekter og er derfor sårbare for forsinkelser. De hadde ikke nok produksjon sist kvartal til å forsvare kostnadene sine, det er ventet å bedre seg, men er nok noe av grunnen til rabatt akkurat nå.

Det er det jeg kan komme på som får dagens kurs til å bli rasjonell, jeg har selv en god bit av porteføljen i BWE. Etter å ha manøvrert litt rundt sist kvartalstall sitter jeg ørlite i pluss allerede, men forventer selvsagt en reprising når de får et skikkelig kvartal.

1 Like

BW Energy: Long-Term Incentive Program - new awards

Appeal of resolution regarding exemption from mandatory offer rules received

BW Energy: Start-up of gas lift compressor on BW Adolo FPSO

1 Like

BW Energy: Starts production from third well in the Hibiscus / Ruche development

1 Like

Ganske trå den aksjen her. Da er de vel oppe i over 30k fat om dagen nå er de ikke? Burde bli et bra Q3 etterhvert, men Q2 blir vel sånn passe.
Kan ikke helt skjønne hvorfor ikke denne beveger seg høyere enn den gjør.

1 Like

Ikke lett å si, men bw aksjene har en tendens til å bevege seg innenfor intervall.

1 Like