Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BW Offshore Limited (BWO) 🛱

Tja, den er billig nÄr man ser pÄ p/e og p/b. Men det betyr ikke at den er populÊr :slight_smile:

Billige aksjer pĂ„ slike variabler betyr vel nettopp det motsatte, at de er sĂŠrdeles upopulĂŠređŸ€·â€â™‚ïž

“men det betyr ikke at den er populér”

Jeg er ikke klar for kverulering over semantikk:)

Men vÄre uttalelser er altsÄ forskjellige.
Dog er vi nok enige, og det holder for meg😁

1 Like

Vi er nok det, bare annen formulering :slight_smile:

Tiden tikker og gÄr. Oljeprisen ser ut til Ä holde seg over 70 frem mot halvÄrsrapporten.

Greit nok Dno er mer volatil. Korrelasjonen mellom selskapene er fortsatt stor. HÄper bwo nÄ siger litt mer etter kursutviklingsmessig

Trendmessig ser dno bedre ut mÄ jeg si.

Tok gevinst i dag. Hodler fortsatt en del.

Ikke dumt det, venter pÄ neste nedgang :slight_smile:

Litt for mye motstand mellom 30-31. Er veldig spent pÄ kvartalsresultatet og om det blir nok til Ä bryte den negative kursutviklingen.

BW Offshore: Invitation to Q2 2021 Presentation 24 August

Forunderlig hvor langt ned selgerne er villige til Ä gÄ for Ä komme ut av en aksje som leverer, og vil levere strÄlende resultater i kvartalene framover.

1 Like

Det er sinnsykt. Samtidig fremstÄr det som en slags dommedagsprofeti for hva energi har i vente.

1 Like

FÄr bare sitte Ä ta i mot utbytter vi andre. Utbytte aksjer med god drift er vel en god forsikring mot inflasjon?

Energiomleggingen vekk fra fossilt kommer, men det vil ta lang tid. Bare se pÄ hvor lite som faktisk har skjedd i 2020 og 2021. Er riktignok etablert mange ESG selskaper som ikke har noen sÊrlig substans per i dag. Et par av de forsÞker i allefall, men mye som skal pÄ plass; - ressurser, rÄvarer, teknologi, folk, prÞving og feiling

Men kan godt hende at kursene skal videre nedover. Gleder meg til P/E pÄ mindre enn 5 :slight_smile:

Med mine magre 10k aksjer gÄr utbytte rett inn i selskap igjen. Jeg har mistet trua, men snitter ned ved Ä reinvestere i en virksomhet som pumper opp cash.

1 Like

ga opp denne, hadde vĂŠrt bedre om de delte ut resterende aksjer i Ideol og Energy til aksjonĂŠrene

0730 smeller det!?

Satser ogsÄ pÄ bred oppgang pÄ bÞrsen i dag - usa og Asia i godt driv.

1 Like

BW Offshore: Second Quarter and First Half Result 2021

Finfin EPS for 1H

Litt mindre enn ventet, men fortsatt innenfor. Ser ebita er under low forventningen.