Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BW Offshore Limited (BWO) 🛱

Flott, da har vi fremdeles ca 33% “tilgode”

(Iflg ABG sitt kursmÄl)

:wink::+1:

Sier ikke nei takk til det. Men krever nok litt mer for at sentimentet skal snu - fĂžler jeg.

Bare verdiÞkning av BWO sin eierandel av BWE, har jo Þkt med ca 30 % hittil i Är, og den er vel pÄ ca 27,5% av BWE tror jeg
 det er en god slump det!

(Ja da, BWE sto hÞyere i okt/nov i fjor, men den er jo pÄ god vei til Ä ta igjen det):wink:

1 Like

Hvis ikke jeg blingser for mye, sÄ utgjÞr verdien av eierandelen i BWE grovt regnet 2 mdr, og sett i forhold til BWO sin totale mcap pÄ ca 5,5 mrd (inkl disse 2mrd) sÄ er jo ikke det helt uvesentlig


dvs at verdien av BWO (ex sin eierandel
i BWE) ikke har steget overvettes mye hittil i Ă„r!

(Korriger meg om jeg regner feil
)

1 Like

BĂžrsmelding i dag

Agreement to divest the FPSO Polvo to BW EnergyBW Offshore has signed an agreement for the sale of the FPSO Polvo to BW Energy for a total consideration of USD 50 million. The sale will be completed no later than July 24, 2023. BW Energy has the option to complete the transaction before that date.If the transaction is completed early, BW Energy will pay USD 30 million upon the vessel transfer date, with the remaining USD 20 million provided as a sellers credit by BW Offshore until settlement on July 24, 2023, at the latest. An independent third-party valuation of the FPSO concluded that the sales price is within a fair market value range.FPSO Polvo vessel recently ended its charter on the Polvo field in Brazil and is currently in lay-up in Dubai. BW Energy plans to redeploy the FPSO on the Maromba field offshore Brazil. The decision to divest the FPSO, instead of entering a traditional lease and operate contract with BW Energy, is due to regulatory challenges under Brazilian related- and associated-party legislation.

3 Likes

Sells FPSO Polvo to BWE

BW Offshore has sold laid up FPSO Polvo to BW Energy for USD 50m for use at its Maromba development. The primary reason for the sale, rather than a lease and operate contract, is Brazilian related party legislation. With only scrap value included on Polvo, the sale lifts our core SOTP in BWO by NOK ~2/sh. to NOK ~41/sh. The transaction also frees up liquidity and further consolidates BWO values around its large, core units. Overall, positive in our view. BUY, TP NOK 44

PAS update

2 Likes

FÄr se om det endelig drar pÄ litt kursmessig nÄ. Fint Ä fÄ 2 kr ekstra i selskapsverier pÄ bokfÞrt skrap :grinning_face_with_smiling_eyes:

Blir dĂždt her helt til 2024 virker det somđŸ€·â€â™‚ïž

Ruglete makro og rentefrykt skÄner ingen, utenom Moskva RTS.

1 Like

Det ble et lite kjĂžp pĂ„ meg i dag. Kan vĂŠre at det er uker eller mnd for tidlig Ă„ kjĂžpe pĂ„, men “kven kveit
”

1 Like

GĂ„r ikke rette vegen her - litt rystet over hvor lett kursen lar seg drive nedover.

1 Like

Er litt sÄnn det har vÊrt i denne de siste to Ärene. Men har nÄ kommet ut i pluss etter Ä ha snittet ned en del og begynt Ä fylle pÄ igjen.

Jeg fikk det plutselig for meg Ă„ selge nĂŠrmest (nesten)alt jeg sitter i pĂ„ torsdag forrige uke. Jeg syntes det begynte Ă„ lukte litt vel “surt” av hele markedet, samtidig som vi var i hĂžygear


Begynte derfor med nesten blanke ark denne uka, og har lagt inn mange “lange” ordre, i de forskjellige selskaper, til en uforskammet lav pris. (Bortsett fra et lite bet i BWO i gĂ„r.)

Regner ikke med at sÄ mange av de (ordrene) gÄr i box, men det er jo sÄpass turbulent nÄ, og antageligvis en god stund fremover, sÄ det er godt Ä ikke sitte for tungt i vannet nÄ, fÞler jeg for min del.

Skulle nesten Ăžnsker jeg hadde litt mindre aksjer slik at det hadde vĂŠrt lettere Ă„ komme seg ut

Det er vel et slags “luxus problem
” :wink:

Men det kan nok vĂŠre greit Ă„ ha litt tĂžrt krutt i reserve, utover sommeren og hĂžsten.

Skumle skyer pÄ himmelen ja. Venter pÄ Q1 resultatene fÞr jeg foretar meg noe. BÞr vÊre helt adekvat cash flow.

BW Offshore: Mandatory notification of trade

BW Offshore: Statement regarding ship-recycling reports

BW Offshore: 2022 Annual General Meeting - Notice