Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BW Offshore Limited (BWO) 🛱

Man kan jo bare spekulere i den litt uvanlige kursutviklingen i gÄr? Uansett, dette blir en utbyttemaskin og verdiskapnings selskap med litt tidshorisont. VÊrt grovt underpriset i flere Är nÄ.

1 Like

@Bigblu, du sier noe der. Synd det er sÄ vanskelig Ä fÞlge aksjonÊrlisten. Kan fÞlge med pÄ FT sitt short register om noen dager for Ä se om dem fanget opp nyheten


Greit med litt reklame

1 Like

BW Offshore: First quarter results 2022

BW Offshore: Dividend information

1 Like

image

BW Offshore Ăžker utbyttet med BW Energy-aksjer | Finansavisen

1 Like

I praksis nesten dobling av utbytte. Ikke dumt:)

Kanskje tilstrekkelig til Ä lÞfte kursen litt. Mye ble vel tatt ut pÄ onsdag

1 Like


Pas

1 Like

blir det delt ut BWE aksjer?

1 Like

Riktig. 0,0089 BWE-aksjer per BWO-aksje.

1 Like

tut og kjÞr. Veldig grei utvikling nÄ. Begynner Ä nÊrme seg motstandsnivÄ 36 og etter det 39.

1 Like

Ny rente

BW Offshore: Closing of the divestment of BW Joko Tole

BW Offshore: Mandatory notification of trade

Beholdningen min er stĂžrre enn styremedlemmets.

Jeg regner med det er pÄkrevd at han eier minst Ún aksje? Det ser uansett litt merkelig ut.

2 Likes

Flott utvikling i det siste. StĂžrre motstand ved 35 en forventet

Det er sikkert en del som vurderer utgang da 35 er nok til at du mÄ tilbake til fÞr covid for Ä finne hÞyere (med unntak av ei uka pÄ nyÄret i 2021). Derfor tror jeg mange ser mulighet til Ä gÄ ut med gevinst, eller ca i null medregnet utbytter, etter Ä ha sittet i en aksje som har hatt ganske skuffende utvikling over de siste to Ärene. Det har vÊrt stÞrre volum pÄ oppturene enn pÄ nedturene i det siste, det tror jeg er bra.

Jeg vurderte selv Ä selge meg ut nÄr utbytte-aksjer ble meldt, dette fordi jeg har en post hvor 0.009 aksjer per aksje, eller hva nÄ utbytte var, blir en bagatellmessig liten post i BWE. Dersom dette nÄ blir kvartalsvis sÄ kan det bli en post av stÞrrelse etter hvert, men jeg vil bli eieren av en latterlig liten post med BWE nÄr det fÞrste utbyttet nÄ kommer. Jeg valgte til slutt Ä sitte gjennom dagen, sÄ nÄ er jeg vel med en stund til. Dersom flere tenkte som meg kan det vel ha vÊrt et salgssignal for de med kort/mellomlang sikt at det ble meldt om utbytteaksjer.

Bare noen strĂžtanker, jeg synes BWO ser underpriset ut fremdeles og sitter videre. Markedet kommer nok etter til slutt.

Hei

Jeg er litt usikker her ang utdeling av bwe aksjer.
Er jo flott at vi fÄr dette, men samtidig tappes jo bwo for verdier.
Hvordan vil dette slÄ ut i forhold til aksjekursen i bwo?
Har sett i bl.a havyard sÄ gikk aksjekursen godt ned da selskapet delte ut utbytte aksjer i hav group.

Å ja jeg skjĂžnner vi fĂ„r en verdi i bwe aksjer

1 Like

Er jo akkurat som Ă„ betale utbytte. Selskapet tappes for kontanter
 :sweat_smile:

Med hensyn til meglerutgifter og skatt sÄ har jeg ikke noen effektiv mÄte Ä omsette en beholdning i BWE-aksjer tilsvarende mindre enn en hundredel av beholdningen min i BWO.