Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cadeler A/S

49,67 skulle det være (ifølge oppsummering av ChatGPT)

1 Like

Doblet posisjonen min på 47.75 på tirsdag. Kan fint ligge og rote på under 50 en stund slik man får mer tid til å fylle på

1 Like

Det tror jeg er en god inngang, og har selv økt i det siste.

Kjenner jeg begynner å bli ganske bull her.

• Ordrereserve på €2,5 milliarder (100% FID)
  • Aldri hatt mer å gjøre i Europa (understøttet av nylig økning i flåtekapasiteten)
  • Heftig akkumulering av insider over flere uker
  • Tilbakekjøp fra selskapet selv

Tror denne har potensiale til å stige bra fremover.

1 Like

Fint driv i dag. Spent på daily, weekly og monthly close.

Melding om nytt innsidekjøp fra BW Altor Pte. Ltd i dag. 292 352 aksjer for 14 472 115kr.

Det betyr at BW Altor Pte. Ltd ila to ukers tid har kjøpt 2 058 742 aksjer for 102 145 451kr. Det er voksent :muscle:t2:

https://newsweb.oslobors.no/message/648374

1 Like

@pdx Hvorfor oppdateres ikke denne kanalen med børsmeldinger som de andre?

Det skal funke fra nå av :slight_smile: Jeg må koble sammen tråder og nyheter manuelt i et baksystem, takk for påminnelsen :slight_smile:

3 Likes

Notification of substantial shareholding - Cadeler A/S

Skjer ting her nå. Marble Bar Asset Management er kjent for high conviction momentumstrategier. Det har vært mye akkumulering rundt 50kr nå, og at både store aktører og selskapet selv handler for såpass store summer bør bidra til å sette en bunn og økt optimisme fremover.

SB1M har TP 100kr, og DNB Carnegie 90kr. Et stykke dit, men dette peker i hvert fall riktig vei :muscle:

Edit: Ser nå at også Farnley og Kepler har kjøp med henholdsvis 84kr og 70kr.

1 Like

CADELER A/S: Notification of major shareholding

Siste melding kan gi inntrykk av at MBAM/Lexacor har minket, men de har faktisk økt den totale eksponeringen litt. Det som har skjedd er at de har flyttet deler av sin eksponering fra aksjer til derivater.

Detaljert oversikt etter transaksjonen:

Tidligere posisjon:

• Vanlige aksjer: 5,13 %
  • Finansielle instrumenter (derivater, CFD-er etc.): 0,08 %
  • Total tidligere eksponering: 5,21 %

Nåværende posisjon:

• Vanlige aksjer: 4,33 %
  • Finansielle instrumenter (derivater, CFD-er etc.): 0,90 %
  • Total nåværende eksponering: 5,23 %
2 Likes

Hva er det som skjer i CADLR for tiden? Den har vært veldig svak de siste tre ukene, og kvernes daglig nedover på lavt volum. Nye -3,67% i dag etter én times handel uten at jeg kan se noen åpenbar grunn til det. Kan nesten virke som om noen vil ha den ned :thinking:

Markedet vil se flere kontrakter som viser inntjeningspotensialet frem mot 2030 og utover. Sentimentet og media rr jo meget middels

Ønske om å se flere kontrakter er det jo alltid, men er vel ingenting som har endret seg til det verre de siste ukene (som jeg har fått med meg i hvert fall). Ser man på uttalelser fra ledelsen og innsidekjøp er det vel snarere tvert imot, så kjøper ikke helt at det forklarer det plutselige aggressive salget man har sett den siste de siste tre ukene etter litt oppgang. Lukter short som forsøker å presse den videre nedover syns jeg.

CADELER A/S Receives Notice of Termination of Long-Term Agreement with Ørsted for A-Class Windfarm Installation Vessel

1 Like

Fikk smøget inn en liten profit warning I den meldingen :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Fullstendig relaxed jeg. Om det er om 4 mnd eller 2 år markedet oppfatter det så får det heller gå. Sneket inn seg én positiv profit warning også nå så det ruller og går :grin:

CADELER A/S: REPORTING ON TRANSACTIONS IN CADELER A/S SHARES BY PERSONS DISCHARGING MANAGERIAL RESPONSIBILITIES AND PERSONS CLOSELY ASSOCIATED WITH THEM

Deilige 40 mill innsidekjøp

Åja, takk for rettingen :slight_smile: