Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Kunne egentlig bare stoppet der. :stuck_out_tongue: Har man trua, så er det bare å kjøpe det man orker.

2 Likes

Calle er min største posisjon nå, så jeg har definitivt troa! Dersom vi skal tette gapet fyller jeg må ytterligere, men jeg tror det var et fundamentalt gap som ikke trengs å fylles. Hva sier strekene dine?

1 Like

Ingenting nytt fra sist egentlig, ligger og jobber inne i et setup som kan bli avgitt, men som ikke gir noen superklare signale ene eller andre veien.

Takk for oppdatering! Samme streker som jeg har lagt til grunn, men synes den har sett litt svak ut de siste dagene. Jeg er uansett inne for the long run, men liker å time ytterligere kjøp :slight_smile:

https://www.globenewswire.com/news-release/2024/01/25/2816523/0/en/Vera-Therapeutics-Presents-Positive-72-Week-Data-Showing-eGFR-Stabilization-in-the-Phase-2b-ORIGIN-Clinical-Trial-OLE-in-IgA-Nephropathy.html

1 Like

Fase 3.

the ongoing pivotal ORIGIN 3 trial is well underway, with enrollment on track to be completed in the second half of this year.”

The Phase 3 trial is composed of up to a 4-week screening period, a 104-week double-blind treatment period, a 52-week open-label extension and 26 weeks of follow-up.

1 Like

Og folk selger aksjene til et godkjent produkt som er i markedet på grunn av en konkurent som kanskje blir godkjent og som kanskje er på markedet om et år eller 2 eller 3?
Edit:
Man føler seg litt smartere enn de som selger nå, men de smarte var de som skjønte hva slags medaksjonærer det er i denne aksjen og solgte med en gang!

4 Likes

Det er så fint med takhøyde fra en moderator i en småprat tråd :wink::upside_down_face:

Langt frem

Vera can submit for conditional approval based on 36w proteinuria results for its ORIGIN 3 study that has just started. Vera could submit it in a favourable scenario by H2 2025 (top-line results by H1 2025) and secure conditional approval in 2026. To secure unconditional approval, Vera must deliver strong 2-year eGFR results by early 2027, submit in H1 2028, and possibly ensure approval in late 2028, which would be five years after Tarpeyo secured unconditional approval (20 December 2023) on the US market based on its powerful eGFR data.

The early indication for Atacicept and the confirmed indication for Tarpeyo suggest that both approaches could stabilise eGFR for patients during the active period. We look forward to Tarpeyo/Calliditas delivering further results based on Tapreyos’ extended dose (OLE study) by mid-2024. This study has a good chance of producing even stronger long-term eGFR results for Tarpeyo and also promotes the use of a second Tarpeyo dose.

We are not making any changes at this stage. Our Base Case is SKE 280 (Bull SEK 415 and Bear SEK 70).

6 Likes

Dersom CEO ikke er hacket kan det komme en hyggelig melding snart

Bilde fra Discord

6 Likes

Jeg tror ikke de kommer til å sende melding på dette, da de sendte melding om patentet tidligere. Jeg var i kontakt med IR for en tid tilbake siden angående en annen, men tilsvarende sak. De mener nok at patentet er meldt - ergo bare LinkedIn nå.

3 Likes

Ok, takk for info.

Forsterket IP, til 2043, kan bety litt for nåverdiberegningen. Vi går se om noen regner på det etterhvert.

4 Likes

Jeg er lite imponert over selskapets vurderinger om å ikke børsmelde dette, da et patent kan endres frem til endelig godkjenning. dette er noe bla. Targovax gjorde mye av i sin tid, for å forsterke patentet. Endelig godkjenning er ikke på plass før den faktisk er på plass.

Men over til noe annet, nå ble jo ikke CALTX behandlet under siste møte for endelig godkjenning i EMA, noen som vet når neste møte er?

1 Like

https://www.ema.europa.eu/en/events/committee-medicinal-products-human-use-chmp-19-22-february-2024

Men om det kommer på agenda for dette møtet gjenstår å se. Det blir nyttig å se referat fra forrige ukes møte når det legges ut (begrunnelse for utsettelse)

2 Likes

Hærlig å høre fra 42 minutter her!

https://www.redeye.se/events/971976/redeye-life-science-outlook-2024

Finansiering sikret ✓
Godkjenning så og si i hele verden ✓
Patent 2043 ✓
Ny Label som gjør det lettere for leger å iverksette behandling med Tarpeyo ✓
Mcap reflekterer ikke hva de har oppnådd ✓
Konkurransen failer ✓
Konkurransen har aksjonærer(Store) Som shorter Caltx (Galskap å satse på feil hest)

God inntjening guidet med over forventet innrulleringer.

Kjempe spennende case dette! På et tidspunkt må da Short på 7.8% begynne å dekke(Q4 kanskje da de ser økt innrullering) ? :slightly_smiling_face:

Ang Label, For de som har sett seriene hvor Oxycontin ble distribuert fra Perduepharma, Der utnyttet disse FDA til å få til sin label gnske vanvittig og ikke minst farlig! Man får inntrykk av at Label har så og si alt å si i forhold til hvordan leger kan gå god for legemidler i dag :slightly_smiling_face:

6 Likes
4 Likes

Keppler øker “Riktkurs” til 150 SEK👍

Ref(Caltx Discord)

3 Likes

:white_check_mark:Gap closed ish
:white_check_mark: Short noe redusert
:white_check_mark: IP beskyttet til 2043

Ellers leverer Renee som bare det.

På tide å få seg en posisjon?

3 Likes

Gapclose og profitwarning nå så kommer vel kanskje jeg i pluss igjen også🙏

1 Like

Hehe, vi er vel alle i minus no etter å ha kjøpt litt på vei opp :sweat_smile::+1: