Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Jeg tror ikke de kommer til å sende melding på dette, da de sendte melding om patentet tidligere. Jeg var i kontakt med IR for en tid tilbake siden angående en annen, men tilsvarende sak. De mener nok at patentet er meldt - ergo bare LinkedIn nå.

3 Likes

Ok, takk for info.

Forsterket IP, til 2043, kan bety litt for nåverdiberegningen. Vi går se om noen regner på det etterhvert.

4 Likes

Jeg er lite imponert over selskapets vurderinger om å ikke børsmelde dette, da et patent kan endres frem til endelig godkjenning. dette er noe bla. Targovax gjorde mye av i sin tid, for å forsterke patentet. Endelig godkjenning er ikke på plass før den faktisk er på plass.

Men over til noe annet, nå ble jo ikke CALTX behandlet under siste møte for endelig godkjenning i EMA, noen som vet når neste møte er?

1 Like

https://www.ema.europa.eu/en/events/committee-medicinal-products-human-use-chmp-19-22-february-2024

Men om det kommer på agenda for dette møtet gjenstår å se. Det blir nyttig å se referat fra forrige ukes møte når det legges ut (begrunnelse for utsettelse)

2 Likes

Hærlig å høre fra 42 minutter her!

https://www.redeye.se/events/971976/redeye-life-science-outlook-2024

Finansiering sikret ✓
Godkjenning så og si i hele verden ✓
Patent 2043 ✓
Ny Label som gjør det lettere for leger å iverksette behandling med Tarpeyo ✓
Mcap reflekterer ikke hva de har oppnådd ✓
Konkurransen failer ✓
Konkurransen har aksjonærer(Store) Som shorter Caltx (Galskap å satse på feil hest)

God inntjening guidet med over forventet innrulleringer.

Kjempe spennende case dette! På et tidspunkt må da Short på 7.8% begynne å dekke(Q4 kanskje da de ser økt innrullering) ? :slightly_smiling_face:

Ang Label, For de som har sett seriene hvor Oxycontin ble distribuert fra Perduepharma, Der utnyttet disse FDA til å få til sin label gnske vanvittig og ikke minst farlig! Man får inntrykk av at Label har så og si alt å si i forhold til hvordan leger kan gå god for legemidler i dag :slightly_smiling_face:

6 Likes
4 Likes

Keppler øker “Riktkurs” til 150 SEK👍

Ref(Caltx Discord)

3 Likes

Gapclose og profitwarning nå så kommer vel kanskje jeg i pluss igjen også🙏

1 Like

Hehe, vi er vel alle i minus no etter å ha kjøpt litt på vei opp :sweat_smile::+1:

Enda i pluss, godt under indeks i avkastning.
Stay long, stay strong :sweat_smile::gun:

2 Likes

Satser på at vi lukker gapet på 111,9kr i morgen😊 Eventuelt 111kr på hourly. Skal fylle opp litt mer ved gap-close.

1 Like

Psykologi og utålmodighet

Når den kan masseres i det uendelige av en hyperaktig shortposisjon på ca. 500mSEK skjer dette:

Jeg tipper du tok et lite tap på posisjonen din?

Forward P/E på mellom 5,5 og 7,3 (avhengige av estimater). Og her selger folk😂

Hærlig utvikling :sweat_smile:
Jeg rir stormen! Tragisk prising :slightly_smiling_face:

Burde jo egentlig være interessant å legge inn bud på denne no fra BP!

Jeg tror kanskje ikke BP gjør noe, men det er nok noen som er interesserte i fremtidig cashflow

3 Likes

Håper bounce på støtten i dag ender med videre opptur i morgen så vi får litt Psykisk opptur :sweat_smile::+1:

Blir interessant å høre om det blir gitt en guiding på q4 presentasjonen. Håper at CEO minimum guider for SEK 2 milliarder til 2,5. Det burde vel gi kursløft.

1 Like

https://www.abnewswire.com/pressreleases/primary-biliary-cholangitis-pbc-market-to-observe-stunning-growth-during-the-forecast-period-202332-delveinsight-calliditas-chemomab-cymabay-eli-lilly-gannex-genfit-gilead-merck_686801.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Delt på Caltx Discord :+1:

1 Like