Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Antar grunnen til denne kom opp er Calles forskning og eierskap i Setanaxib?

1 Like

Jeg tror Calle blir kjøpt opp til slutt. Problemet er nok at de største eierne ikke vil akseptere bud under 300kr. Per redeye’s estimater vil selskapet generere EPS på 72kr i 2026. Det er bare 2 år til og vanvittig mye i forhold til dagens kurs😅 Dersom Setanaxib fortsetter å vise gode resultater og kommer på markedet er ikke 400kr utenkelig heller.

2 Likes

For 2024, Calliditas expects continued revenue growth:
Total net sales are estimated to be USD 150-180 million for the year ending December 31, 2024

Rapporten: https://www.calliditas.se/en/wp-content/uploads/sites/2/2021/10/wkr0006-41.pdf

Webcast kl 14.30 Calliditas Therapeutics Q4 Report 2023

1 Like



4 Likes

PAS:

Surprisingly strong Q4, 2024 promising with US full approval boost

With a strong contrast to Q3 2023, revenues jumped from SEK 295m (Q3) to SEK 451.6m (PAS 330, consensus 360) in Q4 2023. SEK 347m came from US Tarpeyo sales and around SEK 82m from one-time milestone payments (rest from royalties / other sales). At the same time R&D costs came down substantially with only slightly increased marketing and sales costs leading to a surprisingly early positive EBIT quarter of SEK 42m (PAS -111, consensus -72) and a positive cash flow of SEK 23m. The company will host a webcast at 1430 CET today and we will update thereafter in case of new material information. For 2024 CALTX guides with revenues of USD 150-180m, which we deem as conservative considering the strong uptake (Tarpeyo Q4 revenues x4 would already account for USD 130m – but growth q/q was 108%…) and 2024 being the first year with full approval in the US, yet it might lead to estimate revisions. However, considering the low expectations and weak share price performance YTD, we expect a positive reaction today. Consequently, we reiterate our Buy rating on CALTX with a target price of SEK 161.

4 Likes

Ser ut som om de leverer varene, men om aksjen skal litt ned pga lavere enn forventet guiding så kan kanskje det bli en ok inngang idag?

1 Like

Det tror jeg, men hva som skjer aner ikke jeg.
Planen min er å øke fremover, men nå har jeg vært med her en stund å skal bli med lenge (såfremst ikke noe fundamentalt endrer seg negativt).

1 Like

Open på 98 ja. Strenge de derre svenskene

1 Like

wtf, syke prising

1 Like

Tar litt her. Syns den straffes hardt. For hva?

1 Like

Hvorfor er guidingen satt så konservativt, mon tro?

1 Like

Det er det alle lurer på. Og derfor synker kursen. Man burde bare droppet guidingen syns jeg. Den signaliserer svakhet

1 Like

Her er det jo bare å takke og bukke for fin inngang. Har ventet på en sånn mulighet. Glad den kom.

1 Like

Samme. Kanskje ledelsen kan krudre gudingen litt på callen 14:30 ? Mistenker at short fortsette å banke denne ned idag, nå lukter de blod.

1 Like

Må prøve å få frigjort noe penger til å starte her, synes dette ser veldig billig ut. Kapitulasjonspreget.

Det sagt, så er overgangen til vanlig prising av et selskap veldig ofte tung fordi kommersialisering nesten alltid tar mye lenger tid enn man tror

1 Like

Word.
Midt i Ultimo-euforien er det kanskje verdt å tenke på at Caltx per nå er priset lavere enn dem. Ultimo har fase 2 studier pågende, mens Caltx altså forventer å selge for ca 1,5 mrd i år. Lang vei fra klinisk fase til kommersialisering!

PAS er notorisk for positive da. Som analytiker burde han klart å tippe bedre? Vel dagen er ikke over, kanskje den ender i grønt?

1 Like

Litt epler og bananer som sammenlignes, mtp. potensialet i UV1 vs. markedet tilgjengelig for Calle, men definitivt lite som er priset inn her pr. nå.
Kastet inn traderpotten min her i åpningen, og venter på at den trekkes mot ihvertfall close igår.

Ser ikke hvorfor den skal falle såpass som den har gjort

Joda, men du sa det selv - potensiale. Prising av potensiale vs hva som leveres i et regnskap. Dette er en generell uttalelse og betyr ikke at jeg er negativ til Ultimo.

Edit: løfter seg litt nå og over 100-lappen igjen. Den våkne trader har dermed snart 8-10% idag.

2 Likes

Bear thesis: Selskapet selger en forkledd Budenofalk og guider lav single digit vekst i 2024 om man ser på total sales i Q4. Bunnlinja er rød og konkurrenter er på vei. Market cap har nådd peak med mindre de outperformer i 2024.

Vi får gjøre opp status om ett år.
Jeg tror din thesis vil få stryk.
Konkurrenter på vei er godt kjent.

1 Like