Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Interessant.

Jeg har også talt med folk tæt på selskabet, og det er mitt indtryk at de er meget sikker på at de får et ja fra FDA.

Men intet er sikker når det gælder FDA

Jeg har også lastet yderligere op, har nok købe mere end 20K aktier indenfor de sidste par uger.

Nu må det briste eller bære.

5 Likes

Det bygger seg opp til en god short squeeze hvis dette går veien. Mange skal inn på samme tid.
Evt blir det jo meget fint for shorterne ved et nei…
Men det får vi jo ikke håpe

3 Likes

Interessant….:thinking:

Mye saftigere oppside i Calle denne gang kontra september

6 Likes

5 Likes

utsettelser:

Cluet i utsettelsen (hvis jeg har forstått det riktig) ligger i disse 3 mnd her

image

FDA vil vel se 12 mnd data fra ALLE pasientene, ikke bare de som hadde nådd 12 mnd ved 9 mnd avlesning. Da vil man vite om pasientene har hatt nytte av behandlingen også ETTER man har sluttet å ta Nefecon.

image

3 Likes

Men det stemmer vel ikke helt med uttalelsen om at selskapet ikke har sendt dem mer info?
FDA trengte vel bare mer tid til å gå igjennom info de allerede hadde fått

1 Like

(Deleted)

2 Likes

Oh damn.

Tolker dere dette Positivt? :rofl:

@Inkognito666 er fremme med popcornet igjen, så jeg tipper “naat” :laughing:

Spørsmålet for meg blir; hvorfor ikke CRL/avslag i august hvis det er så negativt som tråden til Mamman til michelle tilsier?

3 Likes

Tenkt just det samme. Eller AA for den del.

Hvis det som MtM sier skulle stemme, så skulle de jo aldri kommet så langt i løpet som de har gjort

4 Likes

Mildt skeptisk. Samme bruker var vel ute med fear når Travere fikk data på en asset som ikke påvirket Nefecon. Da ble aksjen bombet ned 30 prosent.

Flertallet som får utsettelse får godkjenning hvis jeg husker rett. Ville vel mer logisk om avslag kom tidligere om det ble CRL. Hva vet jeg.

2 Likes

Følte på skrekken når jeg så den der. Og poengene er gyldige dem, men… baserer seg på en rehash av samme som kom i aug/sept og pdufa utsettelsen. Er da basis i fase2 tall, og at bivirkningene er for ille til kronisk bruk… Kanskje… men det blir brukt steroider som du VET har minst like ille bivirkninger, infeksjoner. Så jeg tenker at safety er ok, kunne selvsagt ønsket en forbedring, men det vet vi lite om.

Coinflippen er om FDA ender med å godta surrogat endepunktet som godt nok bevis for klinisk nytte. Så velger å over se FUD denne gang, og får bare ha i bakhodet

6 Likes

Krysser fingrene for at avgjørelsen kommer i norsk børshandeltid. Står klar til å kjøpe mer ved ja, evt selge ved nei.
Hadde vært kjipt om nyheten kom når USA børsen er åpen og ikke Oslo Børs…

Var stille i fjøset, til å skulle være en så viktig dag for CALTX ? Ser ikke ut som noen har trua på positive nyheter idag…

1 Like

altfor stille… sitter å venter i spenning her

CALTX er notert også i USA.
Kommer muligens sent i kveld, etter børsslutt.

Edit:

2 Likes

jaja, da får vi håpe vi våkner til gode nyheter imorgen