Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Husk hvor maltraktert kursen har vært i lang tid og hvor ekstatisk, lettet og overrasket (shorterne) ble i går og er i dag. Dette er noe annet enn at godkjennelsen kom på peak forventning og hvor kursen 100% sikkert får seg en dip etterpå. Jeg forventer volatilitet men i hovedsak ytterligere positiv utvikling i tiden fremover. First sale i US kommer sannsynligvis noen uker etter nyttår =)

Ellers så kan det dukke opp en partner som kjøper seg inn i US i kveld eller de kan velge å gjøre det helt på egenhånd. De neste ukene er med andre ord VELDIG spennende.

Slik vurderer jeg det og jeg har nå også kjøpt litt for å være med på den potensielle moroa hvis den kommer. :slight_smile:

5 Likes

Kan jo håpe på litt drahjelp hvis short finner ut at de skal dekke seg inn.

4 Likes

Hva et mcap i Caltx nå? Skal man telle med depotaksjene i US?

Nei, det er svenske aksjer holdt i “depot” hos en bank som utsteder ADR’ene

4 Likes

Da er vel mcap rundt 5,5

Virker veldig lavt priset pdd. De har jo en ganske interessant pipeline også. Oppstart av nytt pivotal studie ‘‘most soon’’ ser jeg.

image

4 Likes

De har peng på bok. Noe å selge. Analytikere med kursmål 300 før ny info om høyere pris. Biotekanalytikerne vet lite om hvordan bivirkningsprofilen snevrer inn markedet og det er vel en usikkerhet der?

Hvem er meglerne? Er det biotekanalytikerne du tenker på?

Et klipp fra Discord’n

Disse har oppdatert i dag:

image

Den siste er vel CALT og må deles på to.

6 Likes

Det var jeg ikke klar over, at de allerede har investert og har salgsapparatet oppe å gå i US. Tenkte det var dags for en partner, men dette er jo preppa og klart. (twitterkilde/analyse under)

Så da får vi vel bare lide oss gjennom options expiry og pris/kurs kontrollen som foregår. (quadruple witching fredag i dag) regner med det finnes mengder opsjoner som for all del ikke må ende in the money i dag.

2 Likes

Kjenner ikke aksjen så godt, men bør ikke selskapet være et attraktiv oppkjøpscase?

Lav mcap, first mover i et 4-5 BUSD marked, lovende pipe med flere ulike produkter

2 Likes

Jeg tror en del analytikere (de to med lavest kursmål) undervurderer first mover advantagen calle har her. Og jeg liker veldig godt at de har blåst penger som fulle sjømenn for å få salgsapparatet klart for umiddelbar launch. Viser eggstokker av stål der haha ^^ :rofl:

1 Like

Lærdommen fra Calle er at godkjent produkt langt i fra er den triggeren jeg trodde det skulle være.

Gjør meg skeptisk til hvor stor oppsiden er i feks Nano

1 Like

Du får kjøpe masse aksjer i nano så forsvinner skepsisen ganske fort :wink:

Hehe;)

Ellers er handelen i dag interessant, Nordnet og Avanza nettoselger, de store kjøper. Er vel motsatt av hva det har vært

Må nok gi det litt tid😊 Reprising tar tid

Jeg tror det er sunt at aksjen får vake litt her, mange vil nok oppfatte dette som billig i forhold til tidligere hype. Nå er AA i boks og launch blir i 1q22, 5mrd er jo latterlig billig mtp det dere nevner med first mover i et slikt marked.

Jeg ser SEB har kursmål på 130 bare… opp fra 75
Skal vi da anta at kursen før FDA svaret var altfor høy?
for oppsiden ble jo ikke stor ved den positive meldingen.

Jeg tenkte også igår at Calt burde være en veldig fin oppkjøpskandidat.
Det meste av grunnlaget er allerede lagt

1 Like

5,5mrd i et potensielt 4-5bnUSD marked med AA…

Kursen før svaret er jo alltid “for høy”, det kan jo gå feil vei. Kursen etter svaret er langt fra for høy. Den burde ligge rundt emisjonskurs som minimum imo.

Shorterne fikk det altfor lett… og vi som var Long fikk absolutt ikke uttelling for å angst holde gjennom onsdagen. Håper dette snur snart for dette var bare skuffende kursutvikling
Sliter med å holde oss over 100 ser det ut som idag

2 Likes