Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabis-selskaper - generell tråd

NNPF har fått seg en ny hatt :roll_eyes:

1 Like

Jeg syntes jo selv det egentlig er litt rart at myndighetene kan gjøre slik når det ikke er nasjonalt legalisert her. Ola Nordmann i Norge får ikke dyrke, kjøpe, selge og bruke cannabis. Da kommer Onkel 5-0 fort og da blir det fengsel, bot og stigmatisering i samfunnet resten av livet pga rulleblad.

Men hey! :smiley:
STATEN NORGE kan fint dyrke, kjøpe, selge og ellers tjene gryn på cannabis gjennom andre internasjonale foretak; mens uheldige individer sitter med rusdommer i norske fengsler.
#Molbo

Det positive her er at staten norge innser at vi kan tjene penger på dette og at da legaliseringen vil få fortere gang.
Jeg tror dette kan bli bra krutt til legaliseringskanonen :slight_smile:

Staten er en kjeltring: Visste du ikke det? Man forbyr en rekke ting som det er vanskelig å beskatte, for deretter å tjene penger på dem ved “legalisering” senere. Staten bør ikke kun investere i cannabisselskaper. Vi må komme oss bort fra forestilligen om at vi trenger en sentralmakt, og innsamling av skatter og avgifter ved bruk av tvang er psykopatisk.

Nei, jeg er en naiv Pebble som aldri har gjort noe galt :angel:

? Hva mener du? Det er vel aldri blitt påstått at å beskatte cannabis er vanskelig? Det er vel den tradisjonelle disiplinen som har vist seg vanskelig og tidkrevende å fjerne (US Prohibition).

De må gjerne få lov til det, spør du meg. Da blir det kontrovers og diskusjon over temaet igjen; og forhåpentligvis ett steg nærmere legalisering :slight_smile:

@Snoopzter - begynt å se på VFF rapporten? Skal strax begynne å se over tallene :herb::herb::herb:

Jo, jeg tror det skyldes at cannabis vesentlig har vært produsert av små aktører. Mye enklere å beskatte big pharma som og har store lobbygrupper. Problemet er at staten alltid får “æren” for legalisering, noe som gir legitimitet til staten. Årsaken til at vi ender opp med legalsering er vesentlig på bakgrunn av uavhengig forskning og fri tenkning som til dels er sabotert (og kriminalisert) av staten. Hvis feks psilocybin viser seg å ha god effekt ved behanling av behandlingsresistent depresjon/ PTSD etc., da har staten sabotert for mange mennesker på psykopatisk vis siden -70 tallet. Joda, en gunstig effekt av de ikke skjønner at de ikke kan investere i cannabis er jo at det kan gjøre legaliseringen (av noe som aldri skulle vært forbudt) raskere. Men prinsipielt mener jeg at de altså ikke kan investere i cannabis. De er jo så hyklerisk og snur kun kappen etter vinden.

Nei det har jeg faktisk ikke! må finne tid før open. men så de tjente mindre enn forventet, uten at det betyr noe. gir en input når jeg har lest gjennom - bruker mesteparten av tiden på PYX-materiale om om dagen

1 Like

Fikk pløyd gjennom. Kort oppsummert anser jeg dette som et non-event; ingenting nytt ift hva vi allerede visste. Men de viser en utrolig gjennomføringsevne.

Om den generelle cannabisinteressen holder seg skal vi nok videre.
Men jeg håper vel egentlig på en sell-off nå fordi jeg har solgt mesteparten av aksjene :smiley:

Village blir en pengemaskin i årene fremover, det er det ingen tvil om - tror ikke det er umulig å begynne å betale utbytte i 2021/2022 faktisk. Men ser gjerne at de kutter ut grønnsaksbusinessen sin etterhvert

1 Like

Hvis du tenker på Nederland så skyldes det et byrokratisk virrvarr som gjør at cannabis teknisk sett ikke er lovlig å selge; derfor fikk mange coffeeshops ikke avtaler med bankene og måtte da basere sin virksomhet rundt kontanter.
Hva som skjer i Spania nå vet jeg ikke helt; men der også er det i ferd med å skje noe lignendes. Man må bli medlem i “klubber” for å få tilgang på deres lokaler, hvor man der kan kjøpe cannabis lovlig over skranken.
I fjor når jeg var i Amster så var cannabis fortsatt, “teknisk sett” ikke legalisert.

I Norge ser jeg for meg med 90% sannsynlighet at det blir statlig regulert (monopol) som med alkohol, og derfor ser jeg at skattebeleggingen blir uproblematisk.

Ellers resonerer jeg med det du skriver :slight_smile:

Dette gjelder også THC/CBD, LSD og DMT, for å nevne noen.

US-tickeren opp 6% i after hours.

“It is a remarkable achievement for Pure Sunfarms’ to not only generate positive net income injust its first full quarter of salesbut for Pure Sunfarms to be profitable for the entire year, during most of which the Pure Sunfarms greenhouse was in the process of being converted for cannabis production,”said Michael DeGiglio, Chief Executive Officer, Village Farms.

“Pure Sunfarms is positioned for earnings growth throughout 2019 and beyond as it ramps to full run rate annual production of 75,000 kilograms by mid-year,commences sales to the Ontario Cannabis Store upon receipt of its processing and packaging licenses,and redirects salesto the retail market following conclusion of its supply agreement with Emerald Health Therapeutics at the end of this year."

“In the United States, with hemp cultivation and hemp products now federally legal, we are aggressively pursuing avertically integrated hemp-derived CBD strategy to capitalize on this significant opportunity. We have already taken a major step in this regard with the formation of a joint venture for outdoor hemp cultivation and CBD extraction, Village Fields Hemp, with an experienced partner, and expect to begin generating revenue later this year. With 5.7 million square feet of existing technologically advanced greenhouse operations in Texas, we stand ready, subject to legalization in Texas, to address what we believe will be significant demand for controlled environment-grown hempto meet the needs of specific customers."

Får voksesmerter av å lese dette :muscle:

Syntes det ligger litt i ordlyden at det vil bli aktuelt om inntjening fra grønnsaker etterhvert blir ubetydelige. Ut i fra rapporten så kan jo man muligens se klare indikasjoner til dette allerede.

vffearn

2 Likes

Enig, det er et rått selskap. Har jo aksjer, så griner ikke over oppgangen, men ser etter ny inngang. Melder ifra om jeg kjøper.

Lite handler idag, bare litt kjøp i scanship og selvaag. 0 over dammen, står stødig i PYX, VFF og SNAP.

VFF får oppgradering i Price Target til $32 CAD ($24USD) etter Q rapport.
Jeg tror den plutselige oppgangen på slutten av fredag var et resultat av nyheten. Ny ATH på $19,5 CAD og fortsatt enormt å gå på, skal jeg tro min egen spåkule og analytikerne sine estimater.
Looking good :sunglasses: :herb:

https://www.cantechletter.com/2019/03/village-farms-gets-a-price-target-raise-at-gmp/

3 Likes

grusomt å ha solgt mesteparten rundt 16-18CAD når vi nå står i 23 :smiley:

har noe fremdeles, så skal ikke klage, men pullbacken jeg ser etter blir bare fjernere og fjernere! haha…

når får du/dere høydeskrekk?

PYX sprekere enn VFF så langt idag - har vi endelig kommet til punktet der swappen min skal begynne å lønne seg? :smiley:

EDIT: jeg jinxet det - skal holde kjeft fremover :grin::grin:

Jeg ser oppside helt opp til midten av 30-tallet frem til neste Q-tall blir sluppet. Estimatene for salg er konservative og tar ikke skikkelig med i betraktning hemputviklingen i US som vil gi revenues enda et bein å stå på.

CEO sa VFF gror frem cannabis til en pris per gram på rundt 1 dollar; helt hinnsides av hva vi ser fra bl.a CGC osv.

1 Like

Jeg sikret litt gevinst på 21, men bare en liten del. Har tross alt over 200% gevinst på VFF😊

Gz :sunglasses: Samma her200% i skrivende stund.

Tenkte eg skulle vente til 420% før eg gevinstsikrer :herb:

1 Like

Canopy med brudd opp. RT 46.80. Bør fint kunne gå til 50-52kr området om vi tar ut 48 idag.

1 Like

Bittert. Snuste på kjøp på 44 hinndagen men lot være; nå anonserte de sammarbeid med HollyWeed.
Jaja!
https://finance.yahoo.com/news/canopy-growth-announces-multi-extraction-110000714.html

1 Like