Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabis-selskaper - generell tråd

Kort fortalt: Syntes Pyx har en bra plan og gode resurser og erfaring for å få det til. Men - Masse gjeld. Og med dagens aksjepris så fremstår PYX som en dyr aksje. :confused: Så jeg har den på watch foreløbig.

1 Like

du treffer nok spikern midt i planeten - gjelden er nok grunnen til den store shortandelen. men de har to uttalte oppdrag fremover: endre bismodell til å nye lukrative markeder (hemp, cannabid, e-sigg) + redusere gjelden.

Enig at det er vesentlig risiko i PYX, så jeg ahr ikke turt å gå inn med i nærheten av samme kapital jeg gjorde i VFF. men la oss holde øye med den fremover og se hva som skjer.

1 Like

vurderte CANN i romjulen men glemte den helt bort! Angrer på det nå - har faktisk ikke fått med meg at de skal noteres idag… mulig jeg hopper på idag på open om den ikke spretter FOR voldsomt.

Ja, jeg så på forige kvartalsrapport (eller var det annual 2018) at de brukte ganske mange mill på å betale ned den dyreste gjelden de hadde. Kjempe bra. Om kursen korrigerer litt til mer fornuftige nivåer så er jeg inne fort som fy :slight_smile:

1 Like
1 Like
1 Like
1 Like

Og akk en gang går VFF opp når resten av sektoren går ned :slight_smile:
Gleder meg te å lese dette når eg kommer hjem!

1 Like

Prisingen av disse selskapene er helt hinsides, i teorien så kan høy prising forsvares ved f. eks høye inngangs barrierer. Det er på ingen måte høye inngangs barrierer eller veldig unike produkter. De er relativt homogene jevnt over og det er egentlig bare noe varme lys potter og jord du trenger før du er igang. (Må sikkert ha lisens, men poenget er at barrierene for inngang er lave).

Aurora: Market Cap 10 bn, sales 55,2 m P/Sales 181
Canopy Growth: Market Cap 20 bn, sales 77,9 P/Sales 267

Lykke til, for her trenger man flaks for å slå ballen ut av skolegården.

2 Likes

Jeg tipper mange av de samme som tradet crypto nå trader cannabis :slight_smile:

2 Likes

Har solgt av det meste av Canopy etter Q rapporten. Du hadde egentlig litt rett hva det angikk CGC; nettopp fordi inntektene deres ikke forsvarer kursen i det hele tatt - Så har vi alle utgiftene de hooper på seg i tillegg :confused: Martha Stuart gjør det helt sikkert uten sin pris.

Å selge selskaper når man kan få premium pris for dem er absolutt en fin strategi. Men at produktene cannabisbransjen leverer ikke er unik er feil. De dekker et voksende, medisinsk marked i tillegg til det rekreasjonelle; som brer seg inn i “beverage” bransjen, vape og “edibles” i tillegg til den gode, gamle jazzrøyken - Som også gjør at det smitter over i tobakksbransjen (ref. bl.a Altria Group). Nå er Farm Bill i full gang i US og hemp er legalisert for groing og CBD ekstrakt. Som du kanskje vet er hemp også et tekstil - og kan derfor også bli en utfordrer til de tradisjonelle tekstilprodusentene. Hva det angår CBD ekstrakt er det snakk om å prøve å få ut “healthbenefactors” uten at det påvirker deg rusmessig. Dette gjør også at de kan få en fot innenfor energidrink og leskedrink markedet på den rusfrie platformen. Alt dette vil være føderalt lovlig pga Farm Bill.

Så søt du er :smiley:
Spøk til side; det er en kunst å dyrke. Det er ikke bare å kultiveres en strain til det perfekte og kjøre på. :slight_smile:

Jeg er litt nyskjerrig på hva du tenker om Village Farm Int. De har jo en bunnlinje fra før de begynte å konvertere drivhusene sine om til cannabisproduksjon. Det kommer også en kvartalsrapport neste uke fra dem.

(sry skriveleifer er på farten)

:wink:

Helt enig at cannbisselskapene flest prises altfor høyt.

Dette gjelder dog ikke VFF og PYX, som nå er det eneste aktørene jeg sitter igjen med. Hilsen en som har vært med på cannabistoget fra sent 2016 :slight_smile:

Village Farms International Announces that All Growing Area at the Pure Sunfarms’ Facility is Now Licensed for Production

" – Pure Sunfarms Expects Entirety of Licensed Area to be Planted by End of April 2019 and Remains Firmly on Track to Achieve Run-Rate Annual Production of 75,000 Kilograms by Mid-2019 –

https://ca.finance.yahoo.com/news/village-farms-international-announces-growing-110000836.html

Har på følelsen at det kan bli store bevegelser denne uken! Tvi tvi :slight_smile:

75 000 KG er ingenting å spøke med :money_mouth_face:

1 Like

håhåhå Gostemning denne uka tar vi ut 20CAD :smile:

1 Like

Kommer Årsrapport for 2018 i VFF om to dager også. Spennende tider som aksjoner her.

2 Likes

Både gleder meg og kvir meg samtidig; hvem vet hvor mye de har solgt og hvor mye markedet har estimert i inntekter og verdier.

Uansett, +12% sålangt i dag og fortsatt underpriset ift “de store” i sektoren.

Da blir det Cava og jordbær for å si det mildt :smiley:

om Q-rapporten imorgen er bra tar vi 20 ila uken

Flyttet litt mer fra VFF over i PYX. litt høydeskrekk og redd for morgendagen. Blir dog ikke overrasket om vi fortsetter med samme styrke - fremdeles mini-MCAP ift peers. Er bare redd det har gått litt fort opp. Fremdeles mer enn nok aksjer til at det er veldig gøy om vi fortsetter ferden :slight_smile:

1 Like

Flere som tenker slik i dag ser jeg. Mye gevinstsikring i dag selv om bare er ned et par %. Jeg tenkte å gå ballz deep inn med 100% i den rapporten så får vi ha lykke til begge 2 :sunglasses: :sweat_smile:

2 Likes