Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabis-selskaper - generell tråd

Amyris Inc.?

:thinking:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-02-05/pot-without-plants-is-goal-of-new-cannabis-fermentation-venture?utm_medium=social&cmpid=socialflow-twitter-business&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=twitter&utm_content=business

1 Like

Noen som kan dele denne?

2 Likes

" Levine’s been in the legalization game since 2002, and he said voter support can end prohibition this year through the STATES Act, which exempts legalization states from the 1972 Controlled Substances Act. While it’s cliché to say legalization is “always 10 years away,” Levine says it’s here. In the below Q&A with Leafly, Levine points to some key factors:

  • 10 adult-use legalization states, plus Washington, DC
  • 33 medical legalization states
  • hundreds of thousands of American jobs on the line
  • billions and billions of dollars in domestic economic impact
  • polling at 61% for legalization, 75% for federal noninterference, 90% for medical

“We got an issue here that people are starting to care passionately about that can swing elections,” he tells Leafly."

Village Farm Internasjonal NASDAQ listing godkjent.
VFF +11% på nyheten. Poppet nettopp ATH $10+ :moneybag:
https://finance.yahoo.com/news/village-farms-internationals-common-shares-163300732.html

Heftigt… Hvilke bør man kjøpe ? Toronto ? Neo ?

Eg har (VFF) på toronto :grin: Spiller ikke stor rolle; bare hvilken valutta du vil være eksponert mot!

Konge.

Hvor kjøper dere fra DNB Market ? Nordnet? Kan det kjøpes både via Nordnet Zero Konto og vanlig aksjekonto ? Aksjesparekonto går vell ikke.

@gummihansken: Nordnet. Vanlig aksje- og fondskonto :evergreen_tree:

Ville brukt Zero på Nordnet for utenlandske aksjer.

1 Like
3 Likes

https://finance.yahoo.com/news/village-farms-internationals-common-shares-200300133.html

Village Farms International’s Common Shares to Commence Trading on Nasdaq on Thursday, February 21, 2019

glad for å se at VFF har blitt en yndling blant flere her. har nevnt den noen ganger ila 2017/2018. var kjedelig i fjor men dette året har startet veldig bra. ikke umulig vi ser 20 CAD ila de neste ukene.

For de som vil se på et annet case, som har noen likheter til VFF (dog helt unikt) - sjekk ut Pyxus International (Disclaimer: jeg har kjøpt mye der ila Des/Jan)

1 Like

@pdx hook oss opp med tickeren på TI, da. Nå er den på Nasdaq. :slight_smile:
https://www.nasdaq.com/symbol/vff/real-time

Skal sjekke ut :slight_smile: VFF var spot-on så eg skal sjekke Pyxus ut ASAP.

gz da @Snoopzter. Ble en vellykket launch på Nas dette :smiley:
Snart 120% på 3 mnder? :sunglasses:

Ja det får’n si - gikk veldig bra :slight_smile: Var redd det kunne komme en “sell on the news”-effekt men det slapp vi heldigvis. Spent på om vi tar ut 20CAD fremover.

Har godt over doblet pengene ja :slight_smile: Hva med deg?

1 Like

Kjøpte litt høyt (rundt 8 første kjøp) men fikk snitta ned til 7 når den korrigerte. Tar vi ut 14 har eg min første dobling :slight_smile: Mtp potensialet VFF har så ruger eg hardt på de aksjene jeg har :slight_smile: Hvem vet hvor den står om et par år. Liker at free-floaten er latterlig lav; kanskje vi får et Tilray run hvis vi brenner nok shortere :smiley:

1 Like

Yes, og det er NOE av grunnen til at jeg har kjøpt så mye i PYX også - den er shortet i stykker! Tror den kan bli enda mer eksplosiv enn VFF

Skulle til å nevne at jeg har sjekket ut PYX litt men litt usikker på om eg forstår hva de har planer om å gjøre?
[EDIT:] Morgenkaffe og litt leiting gjorde susen. Hjemmesiden og Q rapporter alltid bra sted å begynne :stuck_out_tongue:

1 Like

haha! får jeg kommer med mine synspunkter og argumenter er jeg nysgjerrig: hva er ditt syn på selskapet og eventuelle muligheter etter å ha lest deg litt opp?

Canntrust beveger seg pdd rundt nivået Breakthru Beverage kjøpte seg inn i selskapet for ($10.23).
RT. $9.60 - dvs fortsatt på Discount i forhold til hva BB (Breakthru) kjøpte seg inn for.
Grunnen til at jeg nevner dette er fordi Canntrust skal slippes på NASDAQ i dag ettermiddag.
For de av oss som satt på Village Farm når de ble sluppet på Nasdaq har det foreløbig vært lukrativt (bank i bordet).
Canntrust er også et av de cannabis selskapene som alt tjener penger (63k+ registrerte medisinske brukere), lite gjeld, få utestående aksjer; og med BB som ryggrad.

1 Like