Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabis-selskaper - generell tråd

Tja, etter kjøpet av Relivo kan det bli mye oppside fremover; og ikke minst hype

Om di ikkje selger det igjen til noen få prosent. Skal ikkje si eg er heeeilt overbevist, men di har nok fått høre det :blush: har di forandret noe i staben sin også eller er det samme crewet?

Skikkelig pop med hasj no for tiden (fra legalisering til dd) , ser for meg at det blir en solid oppsving ila noen mnd, kanskje et par år :blush:

1 Like

Har ikke satt meg så godt inn i kjøpet til Aurora , men så dette intervjuet på Fast Money som ikke var så imponert over det.

https://twitter.com/CNBCFastMoney/status/1263226659689422849?fbclid=IwAR25ZcRziTOvKcnoLuH7g2OwcaKjlATfW5WfWbVNT0osfuAT6ARjzA7_yvs

1 Like

Gevinstsikret litt VFF i går; 20% opp i dag :sob:

“Aurora Cannabis (ACB) announced it was going to cut 500 jobs, with 25 percent of them being corporate positions, while taking impairment charges of about $752.79 million. It also announced CEO Terry Booth would be stepping down from his position, with executive chairman Michael Singer taking over leadership of the company until a new CEO is found.”

1 Like

Helt klart, flere og flere blir åpne for å prøve, legalisering stadig nye steder, og ikke minst kommer flere og flere til å ha mye fritid å kaste bort. I tillegg blir mange avhengige av stoffet. Kan godt se for meg at en del har blitt introdusert til dette i løpet av koronakrisen også…

Kan også tenkes at det legitime cannabis-markedet klarer å holde svartemarkedet prismessig i sjakk også nå pga importvanskene til mafiosoen; dette er også positivt. I cannada hvor det har vært legalisert en stund nå sliter man fortsatt med svartemarkedet.

1 Like

VFF 14% i går og 20%+ på fredagen; over 85% opp på 1 uke. :herb: :herb: :herb:
Håper det var flere enn meg som fikk med seg denne oppgangen? Alle piler peker opp, all TA peker opp nå - Vurderer faktisk å fylle på litt mer.

3 Likes

OOOF! Dette kommer til å svi over hele sektoren

2 Likes

$DANCAN Dansk :herb::herb: spekulasjonpost innfor Q1-Q2.

Selskaps verdi 62 MDKK, kassa 40 MDKK, skulder 4.6 MDKK. TO konvertibel september 2021 på 6 kr, kurs idag 3.25. VD eier 25% av aksjer. Helt ok trigger liste men ingen forvented sales.

Pågående pilot projekt som største risk (?)

Noteres på 4.5 kr, ned ca 30% med støtte rundt 3 kr? Kjøpte ett gjeng aksjer idag på ren spekulasjon. Men det skal sies at jeg ikke kan noe som helst om cannabis sektoren. Kanskje noen andre har gunstig info å bidra med?

Usikker horisont på posisjonen, har stopp under all time low.

1 Like

Hva er atl?

All time low

1 Like

Ja det vet jeg, men hva er ATL kursen :wink:

2.83.

Personligen ser jeg ikke hvorfor selskapet skal handles til EV 20 MDKK idag? Ser ikke hvorfor denne pent kan gå 100% motivert. Ren spekulasjon idag, men om den tar ut 4.5 kr på sikt så øker jeg.

20201130_213202

1 Like

Har du triggere som kommer neste 3-4 måneder

1 Like

Handles i pen range foreløpig. Kom tilbake med kommentar om du finner noe :slight_smile:

Foreløpig sliter jeg med å handle den via pareto :stuck_out_tongue:

Haha det er fair enough, hade håpet på en kommentar angående selskapet :joy: cannabis ikke min beste sektor. Skjønner ikke helt vurderingen sett i relasjon mot Q1.

Eier noen aksjer i denne, de har byttet ut en del i ledelsen og ser ut til å ha fått på plass et team som har snudd om på driften.