Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabis-selskaper - generell tråd

nydelig at du gikk tilbake til 7.Juli å fant den artikkelen, har stusset over den lenge :blush:

Edit: 9 Juli, er nok av ting som har skjedd den 7

1 Like

De fikk grønt lys til å distribuere både olje og cannabis-blomst produkter til Tyskland. Det har ikke Canopy og Cronos engang; Canopy f.eks leverer “bare” “blomsterprodukter” til Tyskland slik det er å forstå.
Det kan da spekuleres i at investorer tror Tilray kommer til å kapre det tyske cannabis markedet og prises deretter? Hvem vet. Den fikk seg en heftig pullback i går, da. Interessant også å se hva som skjer om 6mnd’er når de 9m aksjene kommer på markedet.

link: https://finance.yahoo.com/news/why-tilray-inc-shares-soared-202500386.html

Price to Sales ratios…
$FB: 9.8
$AAPL: 4.4
$AMZN: 4.8
$NFLX: 12.0
$GOOGL: 6.6

Tilray $TLRY: 349

Tilray Sales (TTM): $28 million
Under Armour Sales (TTM): $5 billion

Tilray Market Cap: $10.6 billion
Under Armour Market Cap: $8.9 billion

1 Like

Hovedgrunnen til det brutale fallet i sektoren hinndagen, ser det ut til.
Les les les!
Nå må dere selge cannabis aksjene deres om dere vil til USA :joy::joy::joy:

Er det noen som har en app/side til hvor man får opp kalender med IPO man kan være med på ? Tenker da spesielt på Cannabis IPO`s men og generelt alle upcoming IPO. Både i Norden og USA.

Kjøp/Selg på 9,73 nå, mot close på 8,54 på fredag. :stuck_out_tongue:

Jeg har ingen planer om å komme meg ut av cannabis. men tilray, canopy og cronos er jeg ferdig med. kun village farm (som endelig ser ut til å bryte ut av formasjon) og Aurora her nå. Ser også på Indiva.

Men village farm har jeg meget stor tro på fremover, og aurora håper og tror jeg på en formalisering av CocaCola-nyhetene, samt at den har en 50% oppside kun for å nå opp til year high :slight_smile:

Vi får se - jeg tror rushet tiltar i styrke frem mot 17 oktober :slight_smile:

kan forøvrig ikke skjønne at tilray skal gå videre. forventer at gevinstene her realiseres snart og re-investeres andre steder, som fks Aurora og Village Farms :wink:

VILLAGE FARMS INTERNATIONAL INC (VFF) - Toronto Stock Exchange, denne? Hvorfor har du tro på village farm? Enig med Tilray, må vel snart få en korreksjon nå!

Vi må lage en liste over alle land og stater hvor det er legalisert og deres markedsstørelse.
Og en annen liste med land og stater hvor legalisering er sansynlig de neste 1-3 år. Og kanskje en mer spekulativ liste?
Vi kan flytte den til toppen av tråden og oppdatere de, det må jo være mulig. Cannabis skal det ikke røykes mindre av i fremtiden, så håper og tror at denne tråden kommer til å være aktuell :sunny:

Vi må prøve å finne det største bull og bear scenarioet, for jeg føler meg faktisk bare skråsikker på at f.eks Tilray er overpriset. Er det noen her med hånden på hjerte som kan si at Tilray og andre cannabis selskap ikke kommer til å leve opp til prisingen sin de neste årene?

Village Farm (VFF) har et JV med Emerald health som heter Pure Sunfarms. 50/50. PS er verdens største produsent at weed til laveste kost. Ny CEO kommer på plass medio oktober.

VFF har en MCAP på ca 300M (lol…) og har masse kapasitet og distribusjonsnettverk i USA. Jeg skal derfor holde aksjene frem til 2020 når jeg forventer at Weed blir en kampsak i valget. Se på siste investorpres på VFF sine hjemmesider så får du en rask update.

Mener VFF - realistisk bør ha en MCAP på minst 1MRD, så vi ser på iallefall 3x i dette scenarioet. VFF er i tillegg nord-amerikas største produsent av grønnsaker og har eksisterende business som alene forsvarer dagens MCAP. Det er drivhusene som idag produserer tomater osv som konverteres til weedplantasjer. Dvs at når weed legaliseres statlig i USA vil VFF kunne ta dette markedet raskere enn noen andre…

1 Like

VFF: MCAP < 300M og P/B på 3.10.

Enig med at dette fremstår som billig i forhold til andre cannabis selskaper. Men nå er vell de pdd fortsatt et tomatselskap; med potensiell stor fremtidig oppside.

Raketten fortsetter!:stuck_out_tongue:

image

Kilder:

1 Like

hahaha det er så sykt!! tenker de utnytter sine syke MCAP til å hente MYE penger snart. De pengene gjør de aggressive oppkjøp med og tar over markedet. Eeeezz win

Aurora kan fort finne på å bli neste rakett, skulle CocaCola materialisere seg + de skal listes i Usa i Oktober sier siste nytt idag. Bare se på Cronos og Tilray så ser dere hva som skjer når de flytter til Usa :slight_smile:

Hvis Tilray nå blir dominant i US så er det faen vanskelig å si hvordan de bør prises :smiley: Vurderer et lite spekulativt lodd.
Kjøpte meg litt inn i Village Farm tidligere etter å ha gevinstsikret litt Canopy og har litt cash igjen til en mulig Tilray pullback.

TLRY:
$28m i Sales.
MCap: $20 bn

TSLA:
$11bn Sales
MCap: $43 bn.

Verden vil bedras. Du skal aldri si noe sikkert i aksjemarkedet, men all sannsynlighet tilsier at du fint kan få TLRY vesentlig billigere på et eller annet tidspunkt innen neste 365 dager.

1 Like

Jeg er helt enig og har slått fra meg det lille innfallet om å kjøpe Tilray. Fyller på i Funcom istedet :slight_smile:

Haha dyrt å ahorte tilray

Seadrill var jo billig i forhold

1 Like

@Evilfreud er ikke så rart når du kikker på chartet. Hele sektoren er i sånn “Bitcoin mania” boom som vi så i krypto i fjor høst, og Tilray leder an. Når denne kræsjer blir det sinnsykt stygt. IPO var $14 dollar eller noe sånn… :roll_eyes: