Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabis-selskaper - generell tråd

tilray

Heisann Verden. Vi driter 100-0 i om Tilray er priset høyere enn Dell og er årets beste shortkandidat.

Hilsen aksjemarkedet.

Verden er gal :joy:

1 Like

Det koster 500% rente å låne Tilray aksjer til short… igår var 34% av aksjene i selskapet lånt ut.

Men sikkert mye til en lavere rente? Ser den ligger 7-8 % opp i pre trade, forresten :evergreen_tree:

Edit: på tide med cannabis leaf-emoji på forumet?

2 Likes

Short-andelen har sunket noe pga. skvisen. Og renten på shortaksjer er satt enormt opp, så denne ballongen kan fremdeles fylles @Gostemning - men aldri om du går inn med mer enn du kan tape her!

image

2 Likes

Foreløbig overrasket over at ikke resten av sektoren følger Tilray ned i dag. CGC og VFF holder seg f.eks bra.
Tilray er stein i dag. :curling_stone:

Den som holder seg best idag er Aurora :slight_smile:

Ser det kommer nyheter idag om at de skal noteres i USA, noe jeg kom over på twitter for noen dager siden (ref post over her). Her var vi visst ute før WallStreet :smiley:

3 Likes

…blir det vill kamp om det lille emisjonsvolumet? Ser at selskapet skal ha 60 prosent av emisjonsvolumet selv.

https://spotlightstockmarket.com/sv/market-overview/nyheter/nyhets-artikel?id=46710

Har gledet meg en stund til denne her :smiley: Men! syns det er veldig vanskelig å sette en pris på den :thinking: Noen som har peiling?

Se over dammen. Så er det ingen tvil om at denne kommer til å gå MYE på hype den første tiden

Noe rask link til hvor å tegne emi aksjer? Er på farten i dag :tired_face:

Lykke til med å få noen. PLanlegger å kjøpe på open ! :stuck_out_tongue:

blir sikkert opp 200% :stuck_out_tongue:

Merkelige greier… Megleren sier de ikke kan hjelpe meg med noteringen; de har ikke noe med den å gjøre. Men Nordnet logoen står jo på selve papiret der! (Jeg har nordnet)

Ikkje pes meg!!!

Ser ut som det bare er den svenske nordnetten?

Noen som har e24+ som kan dele?

FYI

Ontario expected to unveil cannabis law

Sep. 26, 2018 5:22 AM • SA Editor Clark Schultz

  • All eyes in the Canadian cannabis market will be on Ontario on expectations that a new legalization law will be unveiled today.
  • Ontario is the only province that hasn’t created guidelines for how cannabis will be sold in brick-and-mortar retail shops, despite the province accounting for more than 40% of all cannabis usage in the nation last year.
  • An announcement isn’t anticipated until after the market closes today, which could lead to more speculative trading on Aurora Cannabis (OTCQX:ACBFF), Canopy Growth (NYSE:CGC), Cronos Group (NASDAQ:CRON) and Tilray (NASDAQ:TLRY).

https://finance.yahoo.com/news/exclusive-hightimes-first-ipo-accept-090024401.html

Mcap: $274m
EV (Enterprise Value): $277m
P/E(2019): 40
EV: 30 x 2019 EBITDA
(http://www.regaresearch.com estimater).

Litt smådyr mtp dagens inntekter; men ser man litt lengre ser man en veldig god, potensiell vekst og et selskap “first in line” og som tjener mesteparten av pengene sine på sine events (cannabis cup osv). De har såvidt begynt å melke digitale salg; og slik det er å lese er dette bl.a dette som er jokeren dems for fremtiden. Det og det faktum at de er “The Shit” i sit respektive felt.
Det at cannabis blir legalisert rundt om kring i verden som ild i tørt gress øker også potensialet til dette selskapet.

Men som sagt fremstår den som litt dyr hvis man ser på (estimert) inntjening:

2017: 13,57m
2018: 23m
2019: 54m

Den som lever får se!

[EDIT:] ( The company’s Regulation A + shares are set at a value of $11, a 10% discount from the anticipated Nasdaq opening price. The shares are available for purchase at hightimes.com/invest .)

Noen som har kommet seg inn i Stenocare?

Jupp, portefølja opp 6% så langt :smiley: