Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cannabix Technologies Inc (BLOZF) 🍀

Ekstremt mange mennesker + cash, er vel grunn nok til bekymring med eller uten patenter?

Bekymring for noe man kan tjene penger på? Tviler

Kan aldri håndheves med sikkre garantier, dette her er sånn stalin gestapo drit,… folk med diabetes får jo kjøre bil, diabetiker som ikkje har sukker i bilen feks, midt i fløyfjellstunellen kl 15. Det finnes mangen myye bedre måter og kriminalisere folk… hvor påvirket man er har med hva kroppen tåler til hver enkelt, ikkje antall enheter. uforsvarlig og dømme folk sånn opp ned… da kunne di heller brukt den gå beint noen meter og tell baklengs… di duppedittene her tar menneskligheten bort fra oss…

1 Like

Ja… det er noe drit å måtte skippe styrepilsen når man skal ut i trafikken om morran. Føler meg ofte litt dehumanisert da.

1 Like

Dette produktet brukes både hvor det er ulovlig og legalistert :smiley:
Spørsmålet er vel hva korrekt prising av dette selskapet kan være… Jeg har ikke sett på tallene enda, og de har vel konkurenter også antar jeg…?

Finnes flere som jobber med det samme. Men dagens løsninger krever spyttprøver eller lignende og tar et par minutter før resultatet foreligger.

Det jeg tenkte på om det er andre aktører som utvikler blåse-i-rør-maskin i takt med Cannabix? Eller om evt patentet deres gir dem “monopol”

Er ikke noe bedre om politiet ikke kunne sjekket det. For hvis uhellet er ute så gjelder ingen forsikringer. Ikke sikkert kona og ungene får full livsforsikring heller i tilfellet død. Kjipt det da! Nå er det en større grunn til å holde seg edru. Men egentlig er det værre å ikke få dekket forsikring enn å miste lappen/21 dagers fengsel, mener jeg.

1 Like

Noen som har hoppet på denne? 0.79 nå

2 Likes

Nei - jeg så det først nå. Gikk du inn…?

Nei jeg har ikke gått inn i denne enda, men følger med på utviklingen og føler jeg begynner å kjenne kursen litt.

1 Like

Jeg tror marihuana faktisk funker mot en del ting - men har sine bieffekter. At det har kommet for å bli. Så da trengs produkter som de Cannabix lager også. Vet ikke om jeg kommer til å satse på dette likevel med det første - selv om det sikkert er en god investering - liker ikek å handle enkeltaksjer i utlandet på grunn av pes med skatt osv.

Tingen er at det kommer til å bli tillatt til rekreasjons bruk i store deler av USA, er der pengene ligger :=)

1 Like

Jeg synes faktisk det er helt på sin plass… det burde vært solgt i ordnede former her til lands også. Ingen er tjent med at det holdes ulovlig - folk kommer til å bruke rusmidler uansett. Jeg har røyka masse selv. Om jeg har tatt skade av det? Kanskje. Men det burde være mitt valg. Det er i utgangspunktet noe som vokser i naturen - hvorfor skal man ikke kunne bruke det…? Er mye verre med syntetisk cannabis som man ikke vet hva er, og som er enda mye sterkere enn det som avles fram. Vel vel - det mener jeg - forresten røyker jeg ikke lenger og er fornøyd med det, men ser ikke bort fra jeg kommer til å røyke igjen. Jeg synes uansett ikke man skal stigmatisere folk som trenger litt flukt fra tilværelsen en gang iblant… så med mindre legemiddelindustrien stanser marihuanalegaliseringen rundt omkring tror jeg det er en del å hente i å investere i den slags… kjør på!

3 Likes

Legemiddelindustrien har aldri jobbet mot canabis, selv om deg er populært å tro det

Hmm nei sikkert ikke - men de kan kanskje komme til å ville gjøre det om mange nok hevder marihuana funker bedre enn x antall andre medisiner, og legene går god for det…

Tingen er at Marijuana nok kun har en placebo effekt og særdeles liten faktisk effekt. Skal det kunne brukes seriøst som legemiddel ( måten det brukes på i USA er ikke seriøs) kreves det MYE forskning. Og sålangt er det ingen som er villige til å bruke de pengene på den forskningen. Ser at det er en populær myte at marijuana kan kurere kreft. Dog sier ikke myten om hvilken eller hvordan :stuck_out_tongue:

1 Like

Opium vokser også i naturen, det samme gjør KHAT, Banisteriopsis caapi og fleinsopp for å nevne noen. Betyr ikke at det er safe eller OK å bruke det for det :slight_smile:

Forøvrig enig med deg, alkohol er mye farligere enn weed, og alkohol hadde vel aldri blitt lovlig om det ble oppdaget i dag. Weed i moderate mengder skaper jo bare peace & love :smile:

3 Likes

Jeg er enig, det er rekrasjonsbruk som er det store området til marijuana,hasj, cannabis, osv. I medisnen har det nok størst effekt som placebo.

1 Like

Det er ingen tvil om at det er muskelavslappende og smertelindrende, men hvor mye det gjør utover det er jo vanskelig å si. Det forskes jo en del på det nå som det er lovlig. I Canada ble det nylig godkjent som behandling for MS.

Insofar as pain is concerned, it is well known that cannabinoid receptor agonists have antinociceptive and anti-hyperalgesic effects at the peripheral and central (spinal and supraspinal) levels, as has been demonstrated in acute and chronic pain models [69, 116]. Cannabinoid receptors and endocannabinoids are present in pain circuits from the peripheral sensory nerve endings up to the brain (Fig. ​(Fig.1).1). Cannabinoid receptor agonists modulate nociceptive thresholds by regulating neuronal activity [4], but they also relieve pain by acting on non-nervous tissues. CB1 receptor is involved in the attenuation of synaptic transmission, and a proportion of the peripheral analgesic effect of endocannabinoids can be attributed to a neuronal mechanism acting through CB1 receptors expressed by primary afferent neurons. However, recent findings suggest that CB1 receptors are also present in mast cells and may participate in some anti-inflammatory effects.

Kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2430692/