Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Capsol Technologies ASA - Karbonfangst

Spennende om Investornytt også trekker denne opp av sekken igjen, nå som aksjen begynner å bli mer relevant igjen :blush:

Var det ikke de som hadde kursmål på 140,-?

Optimistisk, men håper du har rett. Da treffer vi nok raskt det kursmålet på 22,-

Ikke mitt kursmål, Investornytt sitt

Jeg siterte innlegget ditt om FID imorgen og hovedlisten Fredag :slight_smile:

Ahaaa😃

Med dagens nyhet skal jeg begynne å revurdere mitt mål også, var jo konservativt i utgangspunktet, nå er det i overkant konservativt tror jeg…

Stemmer, riktignok for litt over 1 år siden.

" Konklusjon

Etter mitt syn er Co2 Capsol karbonfangst veddemålet som gir best risk-reward, gitt hvordan det har gått under radaren hos mange investorer. Ser man på ACC og Svante verdsettes de per dags dato til over 10-ganger markedsverdien til Co2 Capsol, ACC og Svante har riktignok mer profilerte eiere, men ser man på det største prosjektet til ACC er det på 400 000 tonn (Co2 Capsol sitt største er 800 000 tonn).

(…)

Det er nærliggende å tro at flere avtaler kommer ila året [2023] (gitt hvor mye industriell interesse vi ser) og at vi ser en reprising av aksjen. Potensialet ligger der for at CAPSL prises på lik linje med ACC og Svante. Det vil i så fall bety en kurs på rundt 140 kr."

Synes også FID Stockholm imorgen er veldig optimistisk:
Exergi har sannsynligvis en frist for FID fra EU Innovation Fund tidlig i 2026, så det haster ikke;
Har de fått godkjennt miljø søknaden? Tror ikke det, ellers hadde de sikkert annonsert det (det gjorde de når de sendte inn søknaden);
Hvor skal de sende CO2 til? northern lights har ikke tatt FID for fase 2 heller - selv om de sikkert har avtalt sammen at de kan ta FID samtidig.

Det er Exergi selv som har signalisert FID i q1-24

Ja, jeg forstår det, selvsagt. Og guiding gjelder frem til ny guiding er ute. I 2021 var det annonsert FID i februar 2023…

Dette har de signalisert også: “Stockholm Exergi plans to take an investment decision during the first quarter of 2024. In order to do so the company needs to obtain an environmental permit.”

Ser bra ut men vi skal nok ha tålamot litt til ang stockholm

Highlights

Strong commercial traction, expanded geographical footprint and new partnerships:

• • • • •

• •

Delivered 2023 revenues of NOK 34.1 million, up more than 300% compared to 2022, with growth driven by CapsolGo® demonstration campaigns and paid engineering studies

Increased the mature part of the pipeline by more than 350% to 11.9 million tonnes CO2 per year at the end of 2023

Expanded the total sales pipeline, including sales engineering, to a total of 55 million tonnes of CO2 per year by the end of 2023, up approximately 100% since the end of 2022

Emerged as a preferred solution for the cement industry after securing seven engineering studies representing 6.8 million tonnes of potential CO2 capture annually

Opened an office in Berlin, Germany, followed by strong commercial traction in the form of multiple CapsolGo® campaigns and the company’s first frame license agreement outside the Nordics

Established a US-registered entity, marking an important step towards increased presence in the world’s largest – and fast-growing – North American CCS market

Partnered with leading global industrials including Siemens Energy (equipment supply agreement), GE Vernova (gas turbine solution collaboration agreement) and Storegga (commercial development partnership agreement) to improve value propositions across key segments and increase market penetration

Ja, du har helt rett. Foreløpig er sist uttalte tidsramme for FID Q1-24, men det er fullt mulig det vil komme ny dato før utløpet av Q1…

Q1-24 er ferdig om litt over en uke.

Ja ja gøy så lenge det varte :grinning:

Fortsatt gøy. Retningen er det liten tvil om, men blir ingen rakett med det første. Må nok kvernes nivå for nivå.

1 Like

Ja, spesielt når man kan flytte kursen så mye med < 10K aksjer :rofl:

Satser Capsol noe i Norge også ?

Jeg må innrømme at jeg ikke har lagt meg på minnet at noe skjer her i Norge, men for min del ser jeg heller at de fokuserer slik de gjør på større globale case.

Jeg skulle gjerne sett at de kom i posisjon på Melkøya (gassturbin), men det er jo helt tydelig at Equinor på død og liv skal ha landstrøm heller enn karbonfangst.

Det beskrives som en umulig teknologi å fange på Melkøya, men det er det jo beviselig ikke. Her er det nok politiske motivasjoner bak utbygging av infrastrukturen i Nord-Norge hvor Equinor skyves fremst som en med ett stort behov. Det endelige målet kan synes klart, men jeg skal ikke begi meg inn i politikkdisputter :slight_smile:

1 Like

https://heat-exchanger-world.com/munters-signs-a-strategic-partnership-with-capsol-asa/

2 Likes

Fin nyhet i ACC i dag som bare peker i nok en retning for hele segmentet.