Ja Bingo, helt klart - det er mange om beinet i markedet der. Hadde det vært garantert at Capsl ville fått en større andel av markedet ville kursen ikke vært 15 - den hadde vært sykt mye høyere.
Så ja, vi gambler jo alle sånn sett - til en viss grad.
Det jeg humrer av er at du er veldig kortsiktig og gambler på en kontrakt eller to nå snarest - det er jo i mitt hode rent lotteri å tippe når de kommer. Jeg, og endel andre, har ikke den usikkerheten i vår investering med en lang horisont. Det jeg mener tar betydelig ned risikoen i vår langsiktige gambling (som du kaller det) er:
- CCS markedet er ENORMT - det er mer enn nok kake til alle og Capsl vi få mer enn nok å gjøre
- Konseptet er utprøvd og bevist, gjennom alle Capsol Go timer
- De er relativt godt dekket av patentrettigheter for sin løsning
- Teknologien har store fordeler kontra andre CCS løsninger og er særs fordelakig på enkelte områder (sement, waste to heat, etc)
Basert på dette mener jeg at Capsol har livets rett og vil kunne gjøre det meget bra de neste årene - derfor kjøper jeg meg stadig mer opp.
Min største “gambel” i dette er CapsolGT. Dette er ikke utprøvd og pr nå bare konsept og gode planer. Jeg priser heller ikke dette inn i mine nåværende estimater rundt Capsol. Om dette derimot skulle vise seg å fungere tilfredsstillende vil dette bli en gamechanger for hele CCS markedet og øke CAPSL potensialet hinsides. Treffer de på dette har vi funnet jackpot alle mann! Men hvor sannsynlig er det, tja… Det forblir derfor en bonus i min bok enn så lenge…