Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Capsol Technologies ASA - Karbonfangst

Vanskelig å si. Hva er et godt nok tilbud til at nok aksjonærer vil selge? 100% opp som CALTX i vår? Eller er det så tidlig her at man vil ha mer for å kvitte seg med aksjene?

Ja jeg er for uerfaren til å uttale meg om dette. Men vil anta at prisen vil være avhengig av hvilket potensiale en kjøper ser frem i tid. Som antydet over her vil antagelig prisen bare stige etterhvert som tiden går. 100% på nåværende tidspunkt høres fornuftig ut, men ser man 6-12mnd frem i tid tror jeg det vil være betydelig mer.

FID Stockholm nærmer seg, så det kan jo absolutt være en trigger for oppkjøp. Uansett en trigger for ett bra rykk i kursen.

2 Likes

Det har vært så mange voldsomme forventninger i den ene norske start upen etter den andre i lengre tid nå som har tryna totalt så jeg venter til jeg ser faktiske ordre komme inn før jeg antar kursnivå frem i tid. Per nå er den litt småtung på 13/14, ca på emi kurs fortsatt.
Det er og blir ellevill konkurranse om dette markedet og uansett hvor unike Capsol er så vil jeg se bevis først. Stockholm og sement piloter de får godt betalt for er er riktig steg på veien ihvertfall. I USA er jeg spent på hvordan de klarer seg

Klokt å være avstemt, men jeg syns ikke Capsol er et godt eksempel på en norsk startup det er voldsomme forventninger til.

Oppkjøp er forøvrig ikke et ideelt scenario pr nå da man som aksjonær aldri vil få realisert i nærheten av potensielle verdier.
Det gir likevel mening om ledelse og styre ønsker å jobbe mot dette da selskapet uansett vil drives frem gjennom diverse samarbeid. Med tanke på den lave omsetningen tross opplisting og generell børsuro så vi det å være under vingen til en kapitalsterk aktør sikkert være en lettelse

1 Like

Ja, men etter at Schlumberger gikk inn med 80% eierandel i ACC har kursen bare falt

Tror det handler like mye om usikkerhet knyttet til det finansielle spillet innad i Aker faktisk

Vel SLB eier jo ubestridelig 80% da og de har vel tenkt til å kjøpe de siste 20% også såvidt jeg skjønte det

Ja men usikkerheten rundt avtlen gjør caset komplisert.
Men som sagt man vil nok ikke få være med på verdiskapningen ved et sånt scenario

Edit: litt usikker på hvor sammenlignbart det er uansett

Sjekket noen tilfeldig Carbon Capture aksjer rundt om i verden og de har krakket en etter en
Er nok mest det

Investorene frykter å bli lurt av Aker. Som er den hele og fulle grunnen for kursutviklingen til ACC etter at Schlumberger gikk inn med 80% eierandel. Ikke sammenlignbart med Capsol overhodet.

4 Likes

Kurs 14.55,- / Kursmål 20, 24, 26 og 28,-.

1mnd så er vi inne i Q4 og forhåpentligvis FID i Stockholm, i tillegg har vi nytt team på plass i USA.
Kan bi mange CapsolGO enheter de neste månedene. Enheter som tjener penger.

2 Likes

XCR - Har Fearnley økt TP til 26 - det har jeg isåfall ikke fått med meg …

Jeg har følgende på blokka mi:
Clarksons 28
SB1M: 24
Fearnley: 23
Pareto: 20

ja, Fearnley har TP 26 p.t. “Blue skies ahead”.

CAPSL: FEARNLEY OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 26 (23), GJENTAR KJØP

Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities oppjusterer kursmålet på Capsol Technologies til 26 kroner, fra tidligere 23 kroner, og gjentar sin kjøpsanbefaling.

Det fremgår av en analyse fra meglerhuset tirsdag.

Meglerhuset har tidligere fremhevet opplistingen til Oslo Børs som en positiv trigger, og venter at dette vil øke interessen og likviditeten i aksjen, spesielt ettersom selskapet vil være ett av få børsnoterte rendyrkede karbonfangstselskaper på Oslo Børs.

1 Like

3 Likes

Carbon Herald: Bioenergy with carbon capture and storage (BECCS) now accounts for [two thirds] of volume in the carbon removal market according to reporting platform CDR.fyi. With several deals made in Q2, the total amount sold has now reached 4.3M tonnes, leapfrogging biochar which had a strong Q1.

Even though a [single deal] between Microsoft and Stockholm Exergi for 3.33 million tonnes accounts for a large portion of the market, this could be a strong signal about where the supply and demand formula works best for CDR (more on Microsoft’s dominance can be found in this WSJ article).

1 Like

Ja hadde vært kult om vi kunne tatt ut 16,- innen årsslutt.

Det hadde vært en god start :slight_smile:

Blir spennende med tall i morgen. Kan være mange positive kursdrivere her nå

3 Likes

Hei,

velkommen inn i Capsoltråden :slight_smile:

Enig med deg, spennende å høre vekst i tilbudsmasse, inntjening samt trender. Har sittet i selskapet i mange år, men det er først nå det virkelig blir spennende. Det kan virke som om markedet nå begynner å se at karbonfangst er nøkkelen til fortsatt industriell global vekst.

3 Likes