Kassa synker fort? Bra de nedbetaler gjeld, but still.
" Further investments in growth to be balanced with revenue generation."
"The company held NOK 66.0 million in cash and cash equivalents by the end of Q3
2024 (NOK 23.5 million) and is fully funded based on contracted revenue.
I tillegg får de inn en god slump ved FID i Stockholm.
Personlig tror jeg ikke det tar lang tid før Capsol er cash positive.
Husker du beløpet?
cirka 20mnok er samsvarende med de fleste analytikeranslag jeg har sett
Fearnley analytikeren hadde 20 mill (for ish 6 måneder siden)
Fra selskapet:
“As a result of being a first mover to install CO2 Capsol´s proprietary technology, Stockholm Exergi has received more favorable terms than CO2 Capsol expects to achieve on following projects. Nevertheless, the patent license agreement will generate highly satisfactory income for the Company no later than in 2024, as the full payments will be made when Stockholm Exergi makes the Final Investment Decision (FID) for the carbon capture facility.”
Man kan mao forvente vesentlig bedre marginer ved senere anledninger, men fortsatt en finfin sum (20 mill).
NewsWeb
"Wendy Lam, CEO of Capsol Technologies ASA (“Capsol”), has purchased 22,325 shares in Capsol today November 5, 2024, at an average price of NOK 11.89 per share.
The shares were acquired on the Oslo Stock Exchange. Following this acquisition, Lam has 38,198 shares in Capsol."
Det er positivt
Jeg og Lam tenker likt, bare at jeg er blakk
Slik jeg forstår det på presentasjonen så forventes det å ha samme sum på bok om 12 mnd’er som følge av inntekter. Det er jo i tilfelle fantastisk, og eliminerer emisjonsfare med mindre de overveldes av kontrakter på anlegg. Da får vi en fantastisk emisjon på mye høyere nivåer.
Der fikk vi bekreftelsen. Fully funded for the next 12 months.
Slik de ordlegger seg i Q/A føler jeg at de har store ting på gang med større aktører. Oppkjøp tror jeg er høyaktuelt.
Noken som har formening om pris ved oppkjøp?
Svært vanskelig å si her og nå.
Tilbudet må jo være godt nok til at
a) aksjonærer godtar budet
b) styret anbefaler aksjonærene å selge
Jeg vil jo tenke at de fleste som eier Capsol pdd eier fordi de tenker at her er det potensiale å minst nå kursmålene (som vel nå er ca. 100% opp). Så på nåværende stadie, så tror jeg premium ville måtte være betydelig.
Enig i at bud på dagens kurs er latterlig. Når det er sagt tror jeg kursen kommer til å stige før det kommer noe bud.
Må jo verdsettes til en mrd i hvertfall
Kursmålene er jo godt over det.
Jepp
Edit: jeg mener fortsatt kursmålene er nøkterne må sies