Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cardano

Måten de rike tjener penger er å overta fra oss dødelige når alt går dritt, om det er eiendom eller verdipapirer spiller lite rolle. Ved større korreksjoner tjener de penger gang på gang, mens hvermannsen sitter igjen med svarteper og forskjellene øker mellom fattig og rik. Verktøykassa er så mye større når du har mye penger, ressurser og kontakter at det er umulig å konkurrere med, men om man er klar over at det skjer så kan man prøve å tilpasse seg og være med på moroa. Jeg har forsåvidt tro på krypto på generell basis men ikke uten at de mektigste skal få med finger i spillet. Og når de herjer samtidig som renter er på vei opp, så er det ikke sikkert det er nå man på død og liv skal kjøpe mye?

1 Like

Ikke for og være den store stygge kjedelige ulven. Men når ting uten noe verdi stiger flere 1000% uten inntjening uten substans må man stappe fingen i jorden og ta en timeout.
Jeg hadde troen på alt og var med på pyramidespillet en stund men nå tar det helt av. For at crypto skal stige må det hele tiden mer penger inn, det produseres så mange typer valutaer nå at penger inn stopper opp, men alle cryptoen fortsetter og lage mer mynter. (Eth,Ada,bitcoin etc) hvis det skjer begynner det og bli veldig trangt for og komme seg ut og de som kjøper på ‘dipen’ vil bare tape mer mens de store selger.

Husk at siden cardano har steget fra 0.03 cent på 12mnd til i dag. At de faller til 10 cent betyr at de har fortsatt gjort det bra siste 12mnd. Og nå er de 1.3 dollar. (De har ikke generert 1 krone på denne tiden bare fått inn penger fra folk)

Skjønner ikke uenig i det du påpeker der. og godt mulig jeg er for naiv her. Men med det lille erfaring jeg har fra aksjemarkedet hvor man knapt får nyheter eller noen form for åpen roadmap bortsett fra drypp her og der så føles Kryptospace langt mer åpent for alle. Men skal ikke se bort ifra inside trading og manipulering spesielt sånn som på Binance.

Tenker og det er vanskeligere for store aktører å kjøpe opp 15% av markedet og dumpe prisene (uten at de slår seg sammen er jo mulig det skjer), slik som man ser i aksjeverden skulle helst sett langt mindre BTC dominans.

Top Crypto Analyst Extremely Bullish on Cardano, Unveils Massive Price Target

2 Likes

Hvis dette skjer så … :star_struck:

Ja dessverre nå har de holdt seg unna lenge men når de ser muligheten for større fortjenester i kryptospace så er det ikke så rart de inntar dette markedet og.

Men tror fortsatt at spillet ikke er så rigga til for de store aktørene sin fordel sammenlignet med det vanlige børs markedet hvor mye av utvikling og nyheter skjer bak lukkede dører. Godt mulig de tar en del av kaka her nå, men ser ikke for meg for at feks. Charles Hoskins er med å manipulere ADA markedet i deres fordel, når det er desentralisering som ønskes. Klarer derfor ikke å se at de største aktørene om de skulle kjøpt opp en stor andel av ADA sitt supply uten at de eksponeres mot tap og at de blir fanget opp. Alle validator noder må holde et gitt antall tokens for at de skal være gyldige, som sørger for at det er nok tokens som alltid er låst i ADA sitt marked.

VM i confirmation bias

1 Like

Det som er på YouTube er jo at alle er ekstremt bull.(jeg elsker cardano og mulighetene i fremtiden ) jeg har investert i 20 år og alltid vært med på det nyeste tingene. Men det jeg har lært er at ting ikke vokser til himmelen.
Cardano var 0.02cent de har ingen software (de er jo ikke enda klar for smart contract) og nå er de 1.3 dollar. Det er en sinnsykt stigning på 12mnd. Hvor kommer dette fra?
Det er boom nå pgr USA trykker penger som ingen kan bruke annet en på investeringer. (Og alle gearer produktene sine) så USA trykker 1.9 trillion en bank gearer disse 9x så effekten er sinnsykt … dette har skjedd lenge og til nå ser vi boble tendenser over alt. Om 1-2 mnd skal dette slutte og virkeligheten vil komme.

Jeg sier bare at når ting kan stige 2000% kan de og falle 98% så vær forsiktig.

5 Likes

Det er et meget godt råd. Risk management er alfa omega, spesielt i kryptomarkedet.
Det er store forskjeller på gambling, trading og investering.

Oppdatert 15.38…Nå rakner det helt 1.09…

Går ikke helt veien da var den 1.14… (jeg solgte for under 24-timers siden på 1.51)
Hva skjer …

The trader predicts a massive price target that plots ADA’s path toward $40. He expects the asset to reach the target sometime in early 2022, implying a 2,549% rally for the smart contracts platform, which is currently trading at $1.51.

Det faller, er det som skjer… :slight_smile:

Men synes du beskriver det godt i forrige innlegget ditt.

Ja nå er det proppen ut av badekaret gitt…

1.03. -30%

Det kan jo snu, men greit med en liten nedkjøling etter en vill oppgang er det uansett.

2 Likes

Litt rusk i badekaravløpet…

1 Like

Cardano: The Most Trustable Coin

Cardano er solid for øyeblikket sammenliknet spesielt med BTC, men også ETH.

3 Likes

Charles Hoskinson svarer til Lex Fridman etter å ha sett intervju med Vitalik og Ethereum, og snakker om Ethereum da han vil heller at deres samtale skal fokusere på Cardano gleder meg til å se intervjuet med Hoskinson og Fridman når det kommer ut :slightly_smiling_face: :ok_hand:

1 Like

Noen som har sett på ordreboken hos Mirai i dag? Er tre poster på 25k som slettes hele tiden

1 Like

Har MiraiEx cardano?

2 Likes

Ja den kom inn for noen dager siden.