Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cardano

Er det sannsynlig at det skjer? evt når?
Og kan man overføre fram og tilbake på en annen måte?
Men binance kan fortsatt brukes?

Takk for svar:-)

Ja men lurer på om du må registrere deg. Jeg har en del ordre inne via Coinigy allerede men har lagt merke til at API må oppdateres så tipper det har med KYC å gjøre.

Du kan fortsatt bruke Binance i hvert fall, og du kan overføre kryptoen din til andre krypto-exchanges eller hardware wallet eller software-wallet osv.

Personlig tror jeg dette handler mest om politikk.

Hva er dine tanker om BTC og andre krypto nå? Ser gjerne noen oppdaterte charts :relaxed:

2 Likes

Okei, ,men det er jo bra.
Har en konto der med noen long term posisjoner, så ville vite om de sto trygt der inne enn så lenge:-)

Følger ikke så mange av valutaene, men XRP og bitcoin er to jeg har troa utover året. Synes spesielt XRP ser ut som en “lagger” som kan bli veldig spennende å følge.

Hvem har du troa på?:slight_smile:

Personlig har jeg litt troen på at markedet skal korrigerer litt en stund men at bullmarkedet langt ifra er over. Har også troen på XRP og BTC men solgte ca 30% av XRP et par dager siden, tenker å kjøpe litt tilbake men er som sagt litt usikker på markedet. Tror XRP har muskler politisk til å gjøre det bra og er fortsatt den enkelt coinen på sentralisert børs jeg har mest av. BTC bruker jeg mest til trading, men har absolutt trua!

Tror på ETH også, men er ganske irritert over transaksjonskostnader, og bruker den mest til å trade/kjøpe mindre coins, som stort sett har vist seg å være en dårlig ide. Samme gjelder BTC - hadde jeg bare beholdt alt jeg har kjøpt av ETH og BTC hadde min kryptoreise vært myyye mer lukrativ.

Ellers har jeg mest i C10, som er topp 10 krypto fond med cash hedge, akkurat nå er den nesten 100% i krypto så litt forskjellig fra det jeg ville vært - det var ca 6% i cash for et par dager siden. Jeg ville nok heller gjort omvendt og hadde nok gått mer inn i cash nå. Uansett er det godt å være i noe som går inn i cash innimellom og som følger de største valutaene til enhver tid. Har irritert meg litt at jeg er i få av de store men pga C10 er jeg jo det.

Synes forresten XTZ også “lagger” litt i forhold til andre.

Det er mange gode prosjekter, og flere og flere viser at det ikke bare er drømmer og glansbilder men faktiske implementeringer at systemer som kommer til å bidra i en ny verdensøkonomi, personlig har jeg troen på at det er plass til mye forskjellig som vil samhandle uten at folk flest kommer til å tenke så mye på hvordan.

Har ellers troen på at desentralisering sakte men sikkert kommer til å ta over når det gjelder trading, så har et bet på blant annet en token som heter UNIDX der man kan trade direkte på 10 blockchains så langt. Selve UNIDX token ligger på Fantom blockchain (FTM) som også er en jeg har troen på (men men at FTM skal ned litt sammen med resten av markedet først).

Når du har handlet en del desentralisert og sett hvor tungvint Binance Smart Chain og Ethereum er, er Fantom et friskt pust. Så og si gratis å trade og nesten umiddelbart. Og selv om Unidex feks mangler charting for tiden, er det fullt mulig å trade på alle de ulike desentraliserte børsene på hver blockchain, med en ordre, gjennom Unidex tradingterminal. Så likviditet er ikke et problem, og man har mulighet til å gjøre gode handler siden man ikke bare baserer seg på priser på en børs (det kan lett være 10% spread mellom ulike desentraliserte børser litt avhengig av hva man handler). De lanserer leverage nå straks og derivater kommer også snart. Personlig synes jeg den er spennende men den er selvsagt høy risk - har selv troen på optimistiske 100-1000x på den(!) - men da må de gjennomføre det de sier de skal.

Ellers masse ulikt smått DeFi.

Det kan være greit å prøve seg litt i den desentralisert verden - for den kommer garantert til å vokse kraftig - personlig tror jeg som sagt myndigheter ikke kommer til å klare å holde tritt og etterhvert ser seg nødt til å bare bli med på lasset (som de allerede er i ferd med å se seg nødt til men prøver å utsette).

3 Likes

Mye i interessant du nevner, tusen takk for bra innlegg😃

1 Like

Prøve seg mot toppen igjen?

Mulig snart ny ath

Og der!

1 Like

Helt sjukt😅 men hvorfor?

Mye av krypto gikk opp, men lest noe om alonzo hard fork gikk live for testing, men absolutt ikke sikker på det

Smart contracts går live 12. september. Kursen er venten å stige i forkant og sannsynligvis i etterkant også.

1 Like

Absolutt, men tror vel noe av det er priset inn?

Hvordan regner man ut prisen til en coin? Jeg tror det er veldig vanskelig, spesielt dersom man tar hensyn til forventninger til vekst. Cardano har den sterkeste communtien, som er veldig viktig. Og den beste teknologien. Selv om Etherium per i dag har mye mer apps og transasctions, har Cardano bedre utsikter med lavere fees og bedre sikkerhet. Da er det helt fair at mcap mellom de to fortsetter å krympe.

2 Likes

Ja, tenker mer at det kan være hype på forventninger. Men absolutt enig i at ADA har mer å gå på ja. Men vi får se den 12. hvordan det går, blir spennende. Solgte meg ut i natt etter meget rask dobling så venter på ny inngang

Med staking så får jeg ca. 5 prosent rente. Da er de ikke like interessant å time kjøp og salg for min del. Sitter rolig i båten å forventer minst 10X de neste fem årene.

2 Likes

Har vurdert det sjæl. Hva bruker du?

1 Like

Kraken. De har vel ikke fått det på MiraiEx? Jeg hadde foretrukket det i og med at de er norske og jeg eier bitcoin der.

Var det ikke noe snakk om at de skulle komme med det?

Har ikke hørt noe, dessverre.

Får vente og se