Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cardano

Cardano er sterk i dag og har brudd opp den viktige motstanden. Nå blir det spennende å se hvor høyt den går.

Videre kan vi opplyse for nye lesere at man kan veldig enkelt stake Cardano via Yoroi appen (offisiell Cardano lommebok).
Ca 5% avkastning med rewards betalt i Cardano og ikke dollar!

1 Like

Er det noe unstakingtid der? Jeg staker via Adalite med Ledger. Ekstremt enkelt. Trenger ikke unstake engang. Det er bare å trykke på send når man vil ha de på exchange eller hvor det måtte være.

Ingen unstake tid, ADA på exchange umiddelbart. Utrolig enkelt her og.
At du bruker ledger er klart en fordel med tanke på sikkerhet, men jeg mener at Yoroi er rimelig sikker den og.

Har bestilt meg enkelt utgave av ledger.

1 Like

Jeg hadde deadalus også for å få med meg testnet-rewards. Men det er virkelig en “heavy” wallet. Må laste ned hele blokkjeden som tar lang tid og tar lang tid når man skal logge seg inn hver gang. Så er nok adalite og yoroi som er de greiste mtp bruk. Man kan vel koble Ledger til Yoroi også, så jeg kunne like gjerne brukt den. Eller så lenge jeg bruker Ledger så er jo disponible sum synlig på begge walletene, men ikke så lenge jeg staker via adalite.

Jeg har fått beskjed av DHL at jeg får ledger idag da kan jeg teste litt jeg og.

Har bestilt Nano S, er den god nok kontra Nano X? Har du noen tanker rundt det?

De er akkurat like gode og sikre. Jeg har begge deler og bruker s som backup.

Men har du flere coins så er x’n veldig mye bedre. Da du kan ha over 100 apper på den samtidig. Med s’n så må du avinstalere og instalere apper hele tiden. Men sikkerhetsmessig så betyr det ikke noe.

Du mister jo ikke dine coins selv om du så avinstalerer ada-appen fordi du f.eks. skal sende Litcoins.

X’n har også blåtann som du kan koble den til mobilen og den har også da batteri. Jeg har ikke hatt bruk for det til nå da.

1 Like

Jeg lurer på om det var i epoke 277 Cardano blir helt desentralisert.

Knall sterk idag og. Neste lite stopp blir på ca. 0.75$ før det blir en hel dollar når mainnet lanseres.

Fin fin hedge mot ETH…

(Om forbehold at det ikke settes short på ETH på mandag når CME lanseres)

På full fart mot topp 3 crypto denne?

Ja, sjekk ut roadmap til Cardano

Hvis du ser på Goguen era og dets innhold, er smart contracts det store.
I tillegg har Charles og co utviklet erc20 converter som gjør det lett å skifte plattform fra ETH til Cardano.

“ETH killer” men jeg tipper de vil leve sammen flere år i en fin harmoni.

Helt ok candle det :joy::joy:

2 Likes

Jeg skal prøve å sette opp en ADA node.
Har bestilt denne til formålet:

Planen er å pledge store deler av ADA-beholdningen og starte som en privat node (100% operator reward). Etter de verste oppstartsprobleme er løst hadde det vært morro å se hvordan den klarer seg ved å liste den som offentlig stake pool.

Har ingen erfaring med å sette opp noder fra før, så det bør ligge an til smooth sailing.

GL me

3 Likes

Der var vi forbi Ripple og Polkadot også :rocket:

2 Likes

Spennende. Se gjerne gjennom hva andre pools scorer bra på her: https://pooltool.io/

I tillegg bør du lese deg på hvilke metrics som er viktige her:
https://cardano-community.github.io/support-faq/#/select-pool-to-delegate

Viktig å ha en bra start. :slight_smile:

Til slutt: meget viktig å ha HA på plass også.

3 Likes

Nyhet om listing på Coinbase vil ta denne opp på 1$ umiddelbart.

2 Likes

Tror det må være noen konflikter eller noe mellom Hoskinson og ceo’n av coinbase. Det er en gåte hvorfor ada ikke er der allerede :thinking:

3 Likes

Bæm!

Der er jeg med i klubben! Gjorde det enkelt og gjorde som du (så slapp jeg og tenke selv), staker hos Ada Ocean, slot nr. 6.

3 Likes

Fornuftig! :grin: Dersom jeg skal kverulere for å kverulere så mener du nok pool nr .6 :wink:
Man får betalt for hver epoch som igjen er 432 000 slots, som da er 5 dager. Kun til info altså :slight_smile: :slight_smile:

1 Like

Herlig! :slight_smile:

1 Like

Siden hele Ada ocean er en slags pool, så var det gøyere å si slot :grin:

Takk for info! Kan ikke du gi en lyd hvis du finner ut at du skal bytte pool?

1 Like